26 czerwca 2020 piątek
Witamy, witamy, pięknie się kłaniamy w piąteczek , piątuś, piątunio!
Temat dnia :
Wakacje
Zadania:
1. „Zakończenie roku” – rozmowa kierowana. Rodzic przeprowadza z dzieckiem rozmowę na temat kończącego się roku przedszkolnego: Co najbardziej utkwiło ci w pamięci z tego roku, który minął? Z kim najbardziej lubiłeś się bawić? Czym lubiłeś się bawić? Czego się nauczyłeś w tym roku? Dokąd pójdziesz po wakacjach? Czym szkoła różni się od przedszkola? Ważne, by Rodzic budował w dzieciach pozytywne skojarzenie ze szkołą, zachęcał do podtrzymywania przedszkolnych znajomości.
2. Lato wreszcie! – wysłuchanie wiersza U. Kozłowskiej, rozmowa na temat jego treści;
LATO WRESZCIE!
Urszula Kozłowska
Już walizki w bagażniku,
torba, plecak, pięć koszyków…
Czy na pewno wszystko mamy?!
Bo za chwilę wyjeżdżamy!
Tata już przy kierownicy,
denerwuje się i krzyczy.
Szkoda przecież każdej chwili!
– Jedźmy w końcu, moi mili!
Lato, lato, lato wreszcie
Nie będziemy siedzieć w mieście!
Wszyscy więc wsiadają prędko:
Dziadek Władek z wielką wędką,
Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek,
Mama (niosąc stos kanapek),
Moja siostra z parasolką
i braciszek z deskorolką,
potem ja z piłkami dwiema…
lecz już dla mnie miejsca nie ma!
Lato, lato, lato wreszcie,
Czy będziemy siedzieć w mieście?
Tata mówi: – Nie ma strachu,
jeszcze miejsce jest na dachu.
Więc mi trochę zrzedła minka:
– Ja na dachu? Ja… dziewczynka?
Tata tylko kręci głową:
– Cóż za pomysł, daję słowo?!
Oj! Córeczko moja mała,
coś ty sobie ubzdurała?
Lato, lato, lato wreszcie,
Nie będziemy siedzieć w mieście!
Już na dachu stos bagaży,
a ja uśmiech mam na twarzy.
Siedzę sobie obok mamy,
no i wreszcie wyjeżdżamy!
Słońce nam wskazuje drogę –
już doczekać się nie mogę!
Wiem, że w dali na nas czeka
Las szumiący, łąka, rzeka…
Lato, lato, lato wreszcie,
Nie będziemy siedzieć w mieście!
Po lekturze wiersza Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat jego treści: O czym jest wiersz? Dokąd wyjeżdżają bohaterowie wiersza? Co ze sobą zabierają? Jakie masz plany na wakacje? Jak chciałbyś spędzić wakacje?
3. „Wakacji naszedł czas” - RYTMIKA PANA DOMINIKA WAKACJI CZAS PIOSENKA WAKACYJNA DLA DZIECI https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g
4. „Moja wyspa” – praca techniczna. Rodzic przygotowuje materiał plastyczny i przyrodniczy: piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, masę solna, plastelinę. Daje dziecku także rolki po papierze toaletowym, plastikowe zakrętki, plastelinę, drobne koraliki. Dziecko przygotowuje swoją wyspę na talerzyku jednorazowym, wypełnia go grubą warstwa masy solnej z piaskiem, którą zagospodarowują według własnego pomysłu. Wyspę układa na oceanie zrobionym na pogniecionej przezroczystej folii, pod którą wkładają muszle, kamyki i cienkie paski zielonej krepiny. Na koniec opowiada o swojej wyspie – co się na niej znajduje, jak można spędzić na niej czas, z kim chciałoby się tam znaleźć.
5. Praca z KP4.47a – rozwiązywanie rebusów, rysowanie po śladzie i według instrukcji;
6. Praca z KP4.47b – rysowanie wakacyjnych planów;
7. Praca z KP4.48b – kącik grafomotoryczny, łączenie liczb od najmniejszej do największej, kolorowanie liter, odczytywanie napisu;
8. „Nasze piosenki” – koncert piosenek, których dziecko nauczyło się w mijającym roku w przedszkolu;
9. „Atrakcje w wakacje” – piosenka na wakacje https://www.youtube.com/watch?v=oOU-ktMncbY
W kąciku dla Rodziców kilka słów o straszeniu i jego skutkach.
Słonecznego i udanego weekendu!