25.VI Bezpieczne wakacje
Dzień dobry Wszystkim!
TEMAT: Bezpieczne wakacje
CELE: utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą, w lesie, w górach; wdrażanie do rozpoznawania symboli i znaków oraz podawania ich nazw
1. Wakacyjne rady – posłuchajcie wiersza Wiery Badalskiej czytanego przez rodzica z wakacyjnymi radami. Żeby wakacje były przyjemne i bezpieczne, musicie zachowywać się w odpowiedni sposób.
Wakacyjne rady
Głowa nie jest od parady,
służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj!
– bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę
dobre buty wkładaj!
2. O jakich radach jest mowa w wierszu i dlaczego trzeba o nich pamiętać?
3. Przestrzegaj zasad – przypomnienie numerów alarmowych.
Przed wakacjami przypomnijcie sobie numery alarmowe.
- Pod jakimi numerami są odpowiednie służby, które niosą ludziom pomoc w różnych sytuacjach życiowych.
999 POGOTOWIE
998 STRAZ POŻARNA
997 POLICJA
112 NUMER ALARMOWY
- W jakich sytuacjach należy z nich korzystać?
ü Kierowca nie przestrzega przepisów drogowych.
ü Pali się las.
ü Koleżanka spadła z huśtawki i nie może chodzić
ü Kot wszedł wysoko na drzewo.
4. Bezpieczne wakacje - obejrzyj krótki filmik o bezpieczeństwie nad wodą.
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
5. Pamiętaj o zasadach dotyczące bezpiecznego zachowania podczas wakacji.
6. Pomocne znaki – nauka odczytywania znaków.
Oto znaki, które informują, co wolno robić, lub zakazują różnych aktywności ze względu na możliwe niebezpieczeństwa. Przyjrzyjcie się nim i powiedzcie co one oznaczają i czy są pomocne w czasie wakacji?
POLE NAMIOTOWE
7. Quiz Tak – Nie.
W tej zabawie, Rodzic może sprawdzić, co dziecko wie na temat zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wakacji. W celu odpowiedzenia na zadane przez Rodzica pytanie:
- jeśli zachowanie jest bezpieczne, dziecko mówi TAK.
-jeśli zachowanie nie jest bezpieczne, dziecko mówi NIE
Przykłady zasad:
- Po górach możemy spacerować w czasie burzy.
- Nie wolno zbliżać się do nieznanych dzikich zwierząt.
- W lesie można krzyczeć.
- Podczas letnich wypraw należy osłaniać głowę przed słońcem.
- Na plaży opalamy się od rana do wieczora.
- W górach wędrujemy po wyznaczonych szlakach.
- Używamy kremu z filtrem przed wyjściem z domu.
- Kąpiemy się w miejscach niestrzeżonych.
- Zawsze przebywamy blisko dorosłych.
- W czasie upałów nosimy okrycie chroniące głowę: czapkę/kapelusz.
- Przed wyjściem na słońce smarujemy skórę specjalnym kremem.
- Ubieramy się stosownie do miejsca i pogody.
Praca z KP4.45a – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła.
Praca z KP4.45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przedstawionych na zdjęciach.
Praca z KP4.48 – kącik grafomotoryczny, pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, wyjaśnianie wieloznaczności podanych wyrazów.
Pozdrawiamy
p. Basia i p. Małgosia