25 czerwca 2020 czwartek
Witamy gorąco Wszystkich, i Małych i Dużych w czwartek. Wczoraj pożegnaliśmy nasze kochane Sześciolatki i Ich Rodziców. Będzie nam Was bardzo brakowało. Dziś zapraszamy wszystkie chętne dzieci do zabaw zdalnych.
Temat dnia :
Moi przyjaciele
Zadania:
1. Trening dla mamy z dzieckiem w domu https://www.youtube.com/watch?v=hBFLp08y33Y
2. „Mój przyjaciel” – zabawa językowa, rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel. Rodzic zadaje pytania naprowadzające: Kogo nazywamy przyjacielem? Czym przyjaciel różni się od kolegi? Jak powinien się zachowywać przyjaciel? Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie? Czy ty masz przyjaciela? Następnie dziecko siada i kończy zdanie: Mój przyjaciel jest… – starają się dodać jak najwięcej określeń.
3. „Telefon z wakacji” – zabawa słuchowa.Dziecko siada na podłodze, Rodzic mówi dziecku dowolne zdanie związane z wakacjami, np. Ciocia Krysia zaprasza dziecko do siebie; zaproś Wujka Tomka do nas do domku na wsi w Tatrach. Dziecko rozpoczyna improwizowanie rozmowy telefonicznej , w której ciocią lub wujkiem jest Rodzic. Rodzic zwraca uwagę na używanie form grzecznościowych podczas rozmowy.
4. JK Sport Zabawy z dzieckiem w domu Odc. 3 Ćwiczenia w dwójkach https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
5. Praca z KP4.46a– czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami;
6. Praca z KP4.46 b – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wykreślanie nazw przedmiotów, odczytywanie hasła;
7. Żółwik i przyjaciele - bajka o przyjaźni dla dzieci -
https://www.youtube.com/watch?v=oHRM6fLio7E
Zabawy dodatkowe:
„Koleżanki i koledzy” – zabawa plastyczna. Rodzic proponuje dziecku wykonanie pamiątkowej planszy przedstawiającej fotografie lub rysunki wszystkich dzieci z grupy. Rodzic przygotowuje karton w dużym formacie. Dziecko wykonują ramki na zdjęcia. Rysuje na kartce swój portret, następnie umieszcza portret w ramce i nakleja je na dużym kartonie. Przygotowują karteczki ze swoim i kolegów imionami, przykleja je pod ramkami z portretami. Na koniec każde dziecko wskazuje swój portret na planszy, mówi, z kim z grupy lubiło się bawić w mijającym roku.
W załącznikach znajdziecie kilka zadań matematycznych i językowych.
Miłej zabawy !