24 czerwca 2020 środa
Dzień dobry kochane Dzieciaki, Dzień dobry szanowni Rodzice!
Wakacje tuz, tuż. To ostatnia środa w tym roku szkolnym, dlatego czas na przypomnienie kilku ważnych zasad bezpieczeństwa, które znajdziecie w dzisiejszych zajęciach zdalnych.
Przypominamy i serdecznie zapraszamy dzieci 6-letnie i Rodziców na spotkanie z okazji zakończenia roku dziś o godz. 15:30 w ogrodzie przedszkolnym.
Temat dnia:
Bezpieczne wakacje
Zadania:
1. „Wyruszamy w podróż” – rozmowa kierowana na temat planowania podróży. Rodzic pyta dziecko: O czym należy pamiętać, gdy wyrusza się w podróż? Dziecko tworzy listę rzeczy, które są niezbędne, np. na wycieczce w górach, na wakacjach nad morzem, na wycieczce w lesie, nad wodą, na łące. Następnie Rodzic omawia środki transportu, którymi można udać się w podróż. Prezentuje bilety lotnicze, autobusowe i kolejowe. Wspólnie z dziećmi odczytuje informacje o podróży zamieszczone na biletach. Rodzic pokazuje dziecku różne przewodniki turystyczne. Zwraca uwagą na atrakcje turystyczne danego regionu, miejsca, które warto zobaczyć.(pomoce: bilety lotnicze, autobusowe i kolejowe, przewodniki turystyczne.
2. Wakacyjne rady – wysłuchanie wiersza W. Badalskiej, rozmowa na temat jego treści; wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści. Rodzic mówi: Żeby wakacje były przyjemne i bezpieczne, musicie zachowywać się w odpowiedni sposób. Posłuchajcie wiersza z wakacyjnymi radami i postarajcie się je zapamiętać.
Wakacyjne rady
Wiera Badalska
Głowa nie jest od parady,
służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!
Po lekturze wiersza Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat jego treści. Prosi o wymienienie i omówienie wszystkich rad, które się w nim znalazły, dziecko notują je w dostępny sposób (rysuje lub pisze), po skończeniu proponuje i notuje inne wakacyjne rady.
3. „Przestrzegaj zasad” – rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Przypomnienie numerów alarmowych: 112, 999, 998, 997. Rodzic rozkłada na podłodze ilustracje i przypomina zasady dotyczące bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Dziecko przyporządkowuje każdą zasadę do odpowiedniej ilustracji, układając je pod napisami. Przykładowe ilustracje: Dzieci bawiące się pod parasolem. Dzieci kąpiące się w obecności rodziców. Palenie ogniska w dozwolonym miejscu. Sprzątanie śmieci po wypoczynku w lesie. (pomoce: ilustracje prezentujące bezpieczne zachowania podczas wakacji).
4. „Pomocne znaki” – nauka odczytywania znaków informacyjnych przydatnych podczas wakacji. Rodzic prezentuje znaki, które informują, co wolno robić, lub zakazują różnych aktywności ze względu na możliwe niebezpieczeństwa. Dziecko próbuje same sformułować, co oznaczają konkretne znaki, np.: pole namiotowe, plaża strzeżona, punkt informacji turystycznej, zakaz kąpieli, zakaz rozpalania ognisk. Dziecko porównuje kształty i kolory znaków. Rodzic pokazuje także sposób oznaczenia szlaków turystycznych oraz kolory i znaczenie flag na kąpieliskach. (pomoce: znaki: pole namiotowe, plaża strzeżona, punkt informacji turystycznej, zakaz kąpieli, zakaz rozpalania ognisk, oznaczenia szlaków turystycznych, flagi do oznaczania kąpielisk)
5. „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą” - https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
„Bezpieczeństwo w górach” - https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
„ZoZi - BEZPIECZNE WAKACJE (piosenka dla dzieci)” – https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM
6. Praca z KP4.45a – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła;
7. Praca z KP4.45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przedstawionych na ilustracjach;
8. Praca z KP4.48 – kącik grafomotoryczny, pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wy-razów z obrazkami, wyjaśnianie wieloznaczności podanych wyrazów;
9. „Park wodny” – samodzielna praca z KZ 82–83, czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.