23.VI Nad wodą
Witamy was kochane dzieci!
Temat: Laurka dla Taty – papieroplastyka.
Cele: rozwijanie inwencji twórczej, sprawności manualnej;
DZISIAJ DZIEŃ TATY
Proponujemy z pomocą mamusi lub kogoś dorosłego,
zrobić laurkę dla taty.
Gdy wróci z pracy będzie to dla niego niespodzianka.
Pamiętaj!
Złóż serdeczne życzenia, podaruj laurkę
i mocno uściskaj swojego Tatę.
Tato już lato - śpiewanie piosenki z zespołem Fasolki.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=AjV0c
Temat: Nad wodą – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji i mapy Polski.
Cele: rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów związanych z morzem, z jeziorem; tworzenie łańcucha skojarzeń językowych;
1.Na plaży - posłuchaj wiersza Józefa Ratajczyka czytanego przez rodzica, dowiesz się gdzie i z czego można zbudować miasto.
Na plaży
Chlapu - chlastu, już od brzasku
Budujemy miasto z piasku.
Piękne miasto nad miastami,
W jakim nie mieszkamy sami.
Domy barwne, aż nad podziw,
Fruwa się w nich, czy też chodzi?
Można by tu żyć wspaniale,
Gdyby deszcz nie padał wcale
JEZIORO
MORZE
2. Wakacje nad morzem lub jeziorem – zabawa słownikowa.
- Gdzie można jechać na wakacje?
- Co można robić w tych miejscach?
- Gdzie można zbudować zamek lub miasto z piasku?
- Co można jeszcze robić na plaży?
Omówienie kwestii bezpieczeństwa podczas pobytu na plaży.
3. Nad morzem – prezentacja na mapie Polski obszaru Morza Bałtyckiego.
- Odczytaj nazwy państw, które mają dostęp do morza Bałtyckiego.
Szwecja Finlandia Rosja Estonia
Łotwa Litwa Polska Niemcy
- Ile państw ma dostęp do morza bałtyckiego?
4. Mapa Polski z ujściami rzek do morza bałtyckiego – prezentacja.
- Odczytaj nazwy polskich rzek, które do niego uchodzą.
- Nazwy rzek podziel na sylaby i głoski.
WISŁA ODRA
5. Krajobraz morski - prezentacja zdjęć.
MEWY
FALE
WIATR
- Odczytaj wyrazy i wyodrębnij głoski w nagłosie i wygłosie słów:
mewy fale wiatr
- Ułóż nowe słowa zaczynające się od wyodrębnionych głosek (słowa powinny być związane z morzem).
6. Na plaży - zabawa w formie opowieści ruchowej (według Małgorzaty Markowskiej).
- Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. (Dziecko – latawiec biega po dywanie w jednym kierunku).
- Latawiec unosi się wysoko na wietrze. (Wznosi ramiona do góry).
- Teraz opada w dół. (Wyciąga ramiona w bok).
- Przestało wiać. Latawic opada na piasek. (Dziecko siada skrzyżnie).
Rysuje na piasku kształt swojego latawca.
- Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawiec podrywa się do lotu. (Dziecko powoli podnosi się do stania i kontynuuje bieg po sali).
- Słonko świeci, piasek staje się gorący. (Dziecko idzie ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosi wysoko kolana, stara się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzi do wody i ochładza ciało polewając wodą ramiona, plecy, brzuch. Podskakuje obunóż, rozchlapując wodę dookoła.
- Czas na kąpiel słoneczną. (Kładzie się na piasku i opala brzuch - leżąc tyłem. Patrzy na niebo i podziwia latawce.
- Teraz opala plecy. (Przechodzi, przez przetoczenie, do leżenia przodem).
7. Praca z KP4.44b – podawanie nazw obrazków, dzielenie nazw na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab.
Pozdrawiamy
p. Basia i p. Małgosia