Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 24 listopada 2024 napisz DONOS@

22 czerwca 2020 poniedziałek

Dzień dobry, dziś witamy Was wierszykiem: Każdy dzień cenić warto i wierzyć niezbicie, że najcenniejszym skarbem jest ... po prostu życie.

Temat tygodnia :

Wakacje

 

Temat dnia:

W górach

 

Zadania:

1.   Ćwiczenia gimnastyczne -zabawy muzyczno- ruchowe „Równowaga”- Rozwijanie sprawności ruchowej i równowagi. LINK: https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

2.   „Góry to…” – zabawa w skojarzenia. Rodzic pokazuje dziecku  mapę fizyczną Polski. Dziecko mówi z czym kojarzą mu się góry. Rodzic zadaje pytania: Jak się nazywają góry w Polsce? Jak wyglądają góry? Czym się od siebie różnią? Co można robić w górach? Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach? Jak powinniśmy się zachowywać na szlaku turystycznym?. Rodzic  pomaga dziecku zlokalizować na mapie Góry Świętokrzyskie, Karpaty, Sudety, prezentuje pejzaż górski. (pomoce: Kocham przedszkole cz. 4 – plansze: Pamiątki z wakacji, W górach)

3.   Góry, nasze góry – słuchanie wiersza J. Porazińskiej, rozmowa na jego temat; wytłumaczenie pojęć: hale, baca.

 

Góry, nasze góry

Janina Porazińska

 

Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.

Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.

Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.

Kto was przewędrował? Góral rodowity.

 

Po lekturze wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania: Kto to jest góral? Gdzie według wiersza góral

wypasa owce?, Co to są hale?, Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?

Rodzic prezentuje napisy: hale, baca, owce, Tatry, dziecko je czyta, następnie układają z liter Alfabetu.

( pomoce: napisy: hale, baca, owce, Tatry, Alfabet)

4.   „W górach” – zabawa językowa. Zapoznanie dziecka z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami. Rodzic pokazuje dziecku na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentuje napis Tatry, który dziecko odczytuje. Następnie dziecko stara się odczytać nazwy rzek, które mają swoje źródła w Tatrach, oraz nazwy miejscowości z tego regionu. Rodzic wspólnie z dzieckiem omawia góralskie tradycje: stroje ludowe, gwarę i potrawy (pomoce:  napis do czytania globalnego Tatry, zdjęcia i ilustracje związane z góralskimi tradycjami)

5.   „Na górskim szlaku” – tor przeszkód imitujący górski szlak. Rodzic tworzy tor przeszkód imitujący górski szlak. Podczas jego pokonywania mogą pojawić się przeszkody, np. przejście po kamieniach (woreczki gimnastyczne lub inne przedmioty), skok przez kałużę (obręcze lub kola wycięte z gazet), przejście przez kładkę nad strumykiem (ułożone sznurki), wąska ścieżka (długi sznurek /skakanka). Dziecko idzie kolejno pokonując przeszkody , wykonując zadania.

6.   „Górski pejzaż” – praca plastyczna. Dziecku udostępniamy duży arkusz papieru, pędzel i farby. Zadaniem dziecka jest  namalowanie górskiego pejzażu. (pomoce: arkusz papieru, pędzle, farby)

7. Zabawa ruchowa: „Tygodniowe ćwiczenia" – dz. utrwala dni tygodnia z jednoczesnym pokazywaniem jak świeci słoneczko, pada deszcz, jest zimno, wieje wiatr, na koniec okazuje radość i podskakują obunóż.

 

 W poniedziałek słońce świeci

 we wtorek deszcz leje

 w środę bardzo zimno

 w czwartek wicher wieje

 w piątek znów deszcz pada

 w sobotę słonko świeci

 w niedzielę cieplutko

 radują się dzieci.

 

7.   Praca z KP4.43 –wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejanie go na kartce;

8.   Zabawa ruchowa - ,,Wszystko zwierzę, co ma pierze lata” Rodzic rozpoczyna zabawę słowami ,,Wszystko zwierzę, co ma pierze lata”, po których wymienia nazwy różnych zwierząt. Każdorazowo wypowiadając nazwę rozpościera ręce niczym ptak skrzydła. Dziecko wsłuchuje się uważnie w słowa rodzica i rozpościera ręce tylko wtedy, gdy padnie nazwa ptaka. Kto jednak ulegnie sugestii i uniesie ręce w nieodpowiednim momencie, daje fant, który po zakończeniu musi wykupić spełniając określone zadanie ( stań na jednej nodze i policz do 10,  podskocz 10 razy, zrób  pajacyka 5 razy itp.).

9. „Układanka – uzupełnianka” . Połącz wyrazy kończące się tą samą sylabą:

 

sta-tek,      lo-ty,        ko-tek,       om-let,       tos-ty,       kwia-tek,              ko-ty,         kot-let,    mło-tek,     ku-ra,        mos-ty,      ru-ra.

 

Spokojnego poniedziałku i miłej zabawy!

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
nie, 21 czerwca 2020 21:58
Data ostatniej edycji: nie, 21 czerwca 2020 22:10:49

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę