19.VI Lato w sztuce
Dzień dobry! Dziś piątek. Uśmiechnij się!
Temat dnia: Lato w sztuce
Temat: Po łące biega lato – zabawa muzyczno - ruchowa do piosenki
Cele: utrwalenie słów i melodii piosenki i interpretowanie ruchem treści utworu;
1. Po łące biega lato – śpiewanie piosenki i przedstawianie jej ruchem
https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E
Po łące biega lato
Po łące biega lato,
uwija się jak bąk.
Dzień dobry mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
i berka z nami gra!
Ref. Kto chce się z latem spotkać …
Gdy lato jest zmęczone,
w szałasie sobie śpi.
I we śnie gra w zielone,
bo łąka mu się śni.
Ref. Kto chce się z latem spotkać …
Temat: Letni krajobraz – malowanie farbami akwarelowymi.
Cele:kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami malarskimi; odzwierciedlenie w formie plastycznej krajobrazu – lato; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach.
1. Lato w sztuce – praca z obrazem.
- Oto obrazy, które zostały namalowane przez prawdziwych malarzy.
- Popatrzcie jak Lato zostało przedstawione na obrazach.?
Włodzimierz Przerwa Tetmajer
Tymon Niesiołowski
- Co one przedstawiają?
- Jaka to pora roku?
- Jakich kolorów użyli malarze w swoich obrazach?
- Jakie emocje wywołują w was te obrazy?
- Jakie tytuły nadałbyś tym obrazom?
- Pierwszy obraz to Żniwo, drugi zaś to Lato.
- Czy sztuka to tylko obrazy?
2.Letnie krajobrazy – wypowiedzi dzieci na temat zdjęć przedstawiających różne letnie krajobrazy takie jak:
morski górski las
łąka jezioro rzeka
- Odczytaj wyrazy
- Z ilu sylab i liter składa się każdy wyraz
3.Letni krajobraz – malowanie farbami akwarelowymi.
Namalujcie farbami akwarelowymi letni krajobraz. Zanim przystąpicie domalowania, Rodzic przedstawiąwam różne letnie krajobrazy w różnych środowiskach przyrodniczych ( np. morski, górski, las, łąka, jezioro, rzeka). Włączcie nagranieLato A. Vivaldiego, niech dziecko zamknie oczy i wyobrazi sobie krajobraz, jaki chciałoby namalować. Pamiętajcie o tworzeniu nowych barw poprzez mieszanie kolorów, tak jak robią to malarze.Wasze prace letnich pejzaży chętnie będziemy podziwiać na naszych grupach społecznościowych.
Chętne dzieci mogą wykonać eksperyment.
4.Skittles tęcza na talerzu – eksperyment
Do zabawy potrzebujesz:
- jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek,
- duży talerz najlepiej biały,
- wodę w temperaturze pokojowej.
Sposób wykonania.
Wokół rantu talerza poukładaj cukierki w kształcie okręgu, następnie wlej powoli na środek talerza wodę i obserwuj co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu.Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza.
5. Praca z KP4.42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka.
Praca z KP4.42b – nazywanie przedmiotów, pisanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka.
Pozdrowionka
p. Basia i p. Małgosia