15 czerwca 2020 poniedziałek
Witamy serdecznie Dzieci i Rodziców w poniedziałek ! Życzymy miłej zabawy.
Temat tygodnia:
LATO
Temat dnia
KOLORY LATA
Zadania:
1. Po łące biega lato – zapoznanie z piosenką, rozmowa na temat jego treści. Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy: Jaką mamy porę roku? Jakie zmiany zauważyłeś w przyrodzie? Czy wiesz, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu? Posłuchaj uważnie piosenki i zastanów się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato.
PO ŁĄCE BIEGA LATO
słowa: Barbara Lewandowska
muzyka: Krystyna Kwiatkowska
Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…
Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…
Po wysłuchaniu piosenki Rodzic prosi dziecko o opowiedzenie, gdzie można spotkać lato. Następnie Rodzic zaprasza dziecko, aby powtarzało tekst piosenki wers po wersie i ilustrowało ruchem jego treść. Rodzic podsuwa propozycje tych gestów. Dziecko próbuje śpiewać piosenkę.
2. „Lato czarodziej” – zabawa muzyczna. Rodzic – Lato przygotuje talerze lub inne instrumenty, dzięki którym będzie mogło czarować. Dziecko porusza się po pokoju zgodnie z charakterem nagrania: marsz, bieg, podskok. Jeżeli Lato zagra na talerzach, dziecko się zatrzymuje, a Rodzic wyłącza muzykę. W tym momencie Lato mówi, w co ma zamienić się dziecko, np.: Samolot!, Żaba!, Wąż!, Piłka!. Dziecko stara się odzwierciedlić ruchem to, co zaproponowało Lato. Naśladowanie trwa tak długo, dopóki Lato ponownie nie uderzy w talerze (wówczas Rodzic włącza muzykę i zabawa rozpoczyna się od początku).
3. „Obrazy lata” – ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenia. Rodzic kładzie na stoliku różne obrazki, a dziecko wyszukuje wśród nich te, które kojarzą się z latem, np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko i łopatka, rower, leżak, maliny, truskawki, kwiaty, zieleń, biedronka, okulary, wiśnie. Dziecko wybiera obrazek i podpisuje go słowem „lato” i uzasadnia swój. Układa z alfaetu podpisy do łatwych nazw obrazków.
4. „Przetwory owocowe” – zabawa polisensoryczna. Do zabawy potrzebne będą: koperta z pociętym na części obrazkiem przedstawiającym owoce na krzaczkach: poziomki, truskawki, jagody, maliny, słoiki z przetworami owocowymi. Dziecko układa obrazek i podaje nazwy owoców. Rodzic zadaje pytania:
– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)
– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)
– Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).
Rodzic prezentuje dziecku oklejone słoiki, w których są przetwory owocowe. Dziecko rozpoznaje po zapachu, z jakich owoców jest ten produkt. Następnie dziecko próbuje przetworów ze słoika sprawdza, czy dobrze odgadło, zaglądając pod słoik, gdzie jest przyklejony obrazek.
5. Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych. Rodzic odczytuje zdania:
- 1.Mieć dwie lewe ręce;
- 2.Mieć muchy w nosie;
- 3.Siedzieć jak na szpilkach;
- 4.Spać jak kamień.
Dziecko wpisuje obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dzieci odczytują zdania
z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustrują przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.
6. „Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia artykulatorów. Dziecko wciela się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jakie mają wydobywać dźwięki:
– wysoko uniesiona ręka – dziecko wysoko piszczy: Pi, pi, pi…;
– zataczanie koła palcem wskazującym – dziecko naśladuje odgłos: Trr… na różnych wysokościach;
– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dziecko rytmicznie wypowiada: Czy, czy, czy…;
– falisty ruch ręką – dziecko mówi: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach. Po zakończonej zabawie Rodzic wyraźnie zaznacza wyjście z roli ptaków.
7. Zabawa muzyczno–ruchowa "Dwóm tańczyć się zachciało". Zapraszamy całą rodzinę do włączenia się do zabawy.
Dodatkowe super zabawy na orientację przestrzenną:
https://www.youtube.com/watch?v=LLrMSq-9w6w
https://www.youtube.com/watch?v=69qge7GJqbE
Utrwalamy literki:
http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke
W załącznikach znajdziecie różne dodatkowe zadania do wyboru.