15.VI Nadeszło lato
Serdecznie was witamy!
W kolejnym tygodniu czerwca będziemy bawili się różnymi kolorami: żółtym, zielonym, niebieskim, różowym i czerwonym.
Będziemy mówić, z czym kojarzą nam się konkretne kolory.Podczas zabaw gimnastycznych i rytmicznychwykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała.Będziemy doskonalić umiejętność przeliczania w zakresie 10. Podczas zabaw matematycznych dokładać, odkładać , przeliczać elementy w zakresie 10 i klasyfikować elementy według 3 cech. Spróbuje czytać proste zdania.
Temat: Nadeszło lato - wypowiedzi dzieci na podstawie wiesza i serii obrazków.
Cele:Rozwijanie mowy i myślenia; poznawanie oznak lata; rozwijanie słuchu fonematycznego; doskonalenie czytania wyrazów, zdań.
1. Poranny trening śpiewu ptaków – ćwiczenia narządów artykulacyjnych.
Dziecko wciela się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem.
Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jaki ma wydobywać dźwięki:
– wysoko uniesiona ręka – dzieci wysoko piszczą: Pi, pi, pi…;
– zataczanie koła palcem wskazującym – dzieci naśladują odgłos: Trr… na różnych wysokościach;
– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dzieci rytmicznie wypowiadają: Czy, czy, czy…;
– falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju
… na różnych wysokościach. Po zakończonej zabawie N. wyraźnie zaznacza wyjście z roli ptaków.
2.Za co lubimy lato?- E. Bełczewska - posłuchajcie wiersza, który przeczyta wam rodzic i odpowiedzcie na poniższe pytanie.
Za co lubimy lato?
Za co lubimy lato?
Zasłońce, co jasno świeci,
Za bawiące się na podwórku dzieci,
Za leśne poziomki, maliny, jagody,
Za spacery z rodzicami do parku, na lody,
Za wakacje, wyjazdy nad morze, jeziora i w góry,
Za babki z piasku i lot latawca hen wysoko w chmury.
A za co jeszcze lubimy lato?
Za łąkę pełną kwiatów, biedronek i bąków,
Za żabki kumkające koncerty wieczorne,
Za kolorową tęczę co cudnie się mieni,
Za parki ze śpiewem ptaków w soczystej zieleni.
I lato za to lubimy…
Że daleko jeszcze do zimy.
3. Odpowiedzcie na pytanie
- Za co Wy lubicie lato?
4.Obrazy lata – ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenie.
Spójrzcie na poniższe obrazki i wskażcie te, które kojarzą się Wam z latem. Wybierając dany obrazek mówcie lato. Uzasadnijcie swój wybór.
Lato
5. Przetwory owocowe –spójrzcie na ilustracje i powiedzcie:
Rodzic zadaje pytania:
– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie?
(jagody, poziomki, maliny)
– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie?
(truskawki, poziomki, maliny)
poziomki
truskawki
maliny
jagody
– Co można zrobić z letnich owoców?
dżemy
soki
konfitury
- Po czym poznajemy dane przetwory?
Po smaku, węchu i wyglądzie
6. Układanie zdań na temat lata np:
- Policz wyrazy w każdym zdaniu.
Latem na polu dojrzewa zboże.
Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.
Latem w lesie rosną jagody…
7.Zgadnij co robię- zabawa pantomimiczna
Przedstawianie przez dziecko ruchem ciała, mimiką, gestem różnych czynności wykonywanych latem na świeżym powietrzu:
- jazda na rowerze,
- gra w piłkę,
- pływanie,
- łowienie ryb itp.
8.Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.
Rodzic odczytuje zdania – dziecko wskazuje obrazek w książce:
1. Mieć dwie lewe ręce;
2. Mieć muchy w nosie;
3. Siedzieć jak na szpilkach;
4. Spać jak kamień.
Dziecko wpisuje obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dziecko odczytuje zdania z poznanych liter, wpisuje numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustruje przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.
9.Ćwiczenia gimnastyczne według W. Sherborne.
Gimnastyka to zabawa –ćwiczenia wykonujemy w parze z rodzicem.
Przepychanki, siłowanki. https://www.youtube.com/watch?v=hEAQunXvlmI
Pozdrawiamy
p. Basia i p. Małgosia