Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 16 kwietnia 2024 napisz DONOS@

15.VI Nadeszło lato

Serdecznie was witamy!

W kolejnym tygodniu czerwca będziemy bawili się różnymi kolorami: żółtym, zielonym, niebieskim, różowym i czerwonym.  

Będziemy mówić, z czym kojarzą nam się konkretne kolory.Podczas zabaw gimnastycznych i rytmicznychwykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała.Będziemy doskonalić umiejętność przeliczania w zakresie 10. Podczas zabaw matematycznych dokładać, odkładać , przeliczać elementy w zakresie 10 i klasyfikować elementy według 3 cech. Spróbuje czytać proste zdania.

Temat: Nadeszło lato - wypowiedzi dzieci na podstawie wiesza i serii obrazków.

Cele:Rozwijanie mowy i myślenia; poznawanie oznak lata; rozwijanie słuchu fonematycznego; doskonalenie czytania wyrazów, zdań.

 

 1. Poranny trening śpiewu ptaków – ćwiczenia narządów artykulacyjnych.

 Dziecko wciela się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem.

Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jaki ma wydobywać dźwięki:

– wysoko uniesiona ręka – dzieci wysoko piszczą: Pi, pi, pi…;

– zataczanie koła palcem wskazującym – dzieci naśladują odgłos: Trr… na różnych wysokościach;

– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dzieci rytmicznie wypowiadają: Czy, czy, czy…;

 – falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju

… na różnych wysokościach. Po zakończonej zabawie N. wyraźnie zaznacza wyjście z roli ptaków.

2.Za co lubimy lato?- E. Bełczewska  - posłuchajcie  wiersza, który przeczyta wam rodzic i odpowiedzcie na poniższe pytanie.

Za co lubimy lato?

Za co lubimy lato?
Za
słońce, co jasno świeci,
Za bawiące się na podwórku dzieci,
Za leśne poziomki, maliny, jagody,
Za spacery z rodzicami do parku, na lody,
Za wakacje, wyjazdy nad morze, jeziora i w góry,
Za babki z piasku i lot latawca hen wysoko w chmury.
A za co jeszcze lubimy lato?
Za łąkę pełną kwiatów, biedronek i bąków,
Za żabki kumkające koncerty wieczorne,
Za kolorową tęczę co cudnie się mieni,
Za parki ze śpiewem ptaków w soczystej zieleni.
I lato za to lubimy…
Że daleko jeszcze do zimy.

 3. Odpowiedzcie  na  pytanie 

  - Za co Wy lubicie lato?

 4.Obrazy lata – ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenie.

Spójrzcie na poniższe obrazki i wskażcie te, które kojarzą się Wam z latem. Wybierając dany obrazek mówcie lato. Uzasadnijcie swój wybór.

             

      

      

            Lato       

                    

    

5. Przetwory owocowe –spójrzcie na ilustracje i powiedzcie:

Rodzic  zadaje pytania:

– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie?     

(jagody, poziomki, maliny)

– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie?

 (truskawki, poziomki, maliny)

                                  poziomki

                             truskawki

                              maliny

                         jagody

– Co można zrobić z letnich owoców?

       

dżemy

          

                      soki

    

                  konfitury

-  Po czym poznajemy dane przetwory?

Po smaku, węchu i wyglądzie

 6. Układanie zdań na temat lata np:

-  Policz wyrazy w każdym zdaniu.

Latem na polu dojrzewa zboże.

Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

Latem w lesie rosną jagody

7.Zgadnij co robię- zabawa pantomimiczna

Przedstawianie przez dziecko ruchem ciała, mimiką, gestem różnych czynności wykonywanych latem na świeżym powietrzu:

-  jazda na rowerze,

-  gra w piłkę,

-  pływanie,

-   łowienie ryb itp.

 8.Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.

Rodzic odczytuje zdania – dziecko wskazuje obrazek w książce:

1. Mieć dwie lewe ręce;

2. Mieć muchy w nosie;

3. Siedzieć jak na szpilkach;

4. Spać jak kamień.

         Dziecko wpisuje obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dziecko odczytuje zdania z poznanych liter, wpisuje numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustruje przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.

 9.Ćwiczenia gimnastyczne według W. Sherborne.

Gimnastyka to zabawa –ćwiczenia wykonujemy w parze z rodzicem.

Przepychanki, siłowanki.  https://www.youtube.com/watch?v=hEAQunXvlmI

 

Pozdrawiamy

p. Basia i p. Małgosia

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
nie, 14 czerwca 2020 21:16
Data ostatniej edycji: pon, 15 czerwca 2020 21:36:36

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę