10.VI Idziemy do ZOO- zabawy muzyczne i matematyczne
Witamy i pozdrawiamy was gorąco.
Temat: Idziemy do ZOO - zabawy przy muzyce.
Cele: utrwalenie nazw zwierząt mieszkających w zoo; rozwijanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu i umiejętności tanecznych;
1. Zabawa muzyczno-ruchowa dla dzieci i rodziców
https://www.youtube.com/watch?v=y4lnjz2btjy
2. Idziemy do ZOO- zabawy przy piosence
Posłuchajcie nowej piosenki i powiedzcie o jakich zwierzętach jest w niej mowa? Bawcie się przy niej, tańczcie według własnych pomysłów. Udanej zabawy!
Link do piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
Idziemy do ZOO
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
Za ogony siebie łapią
I na linach się bujają
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą
Daj mi loda, ciastko, żelka
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj...
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Bo tak…
3. Znaki ostrzegawcze
- Co oznaczają te znaki w ZOO?
- Dlaczego należy ich przestrzegać?
Temat: Bilety do zoo- zabawa matematyczna
Cele: doskonalenie umiejętności matematycznych, ćwiczenia dodawania, odejmowania i zapisywania działań, rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów;
4.Bilety do zoo– zabawa matematyczna
Posłuchajcie zadań, które przeczytają Wam rodzice. Bądźcie uważni.
Zanim jednak wejdziemy na teren zoo musimy kupić bilet. Przygotujcie monety i banknoty. (Pod zadaniami są podane monety i banknoty).Wybierzcie odpowiednie monety lub banknoty i ułóżcie je.Zapiszcie działania matematyczne korzystając z cyfr i znaków matematycznych z klasera.
Zad. 1.Adam chce kupić bilet do zoo dla siebie i dla taty. Bilet dla dorosłego kosztuje 6 zł, a dla dziecka – 4 zł. Jakimi monetami może zapłacić za bilety?
Zad. 2.Adam zaprosił do zoo Adę. Bilet dla dzieckakosztuje – 4 zł. Ile zapłacą za bilety?Jakimi monetami może zapłacić za bilety?
Zad. 3. Ada i Adam idą do zoo z mamą. Ile zapłacą za bilety?
Bilet dla dorosłego kosztuje 6 zł, a dla dziecka – 4 zł. Jakimi monetami może zapłacić za bilety?
Zad.4. Adam i Ada wybrali się do zoo ze swoimi rodzicami. Bilet dla dorosłego kosztuje 6 zł, a dla dziecka – 4 zł. Jakimi monetami może zapłacić za bilety?Ile cała rodzina musi zapłacić za bilety?
Zad. 5.Ile za bilety do zoo musiałaby zapłacić Wasza rodzina?
5.Pomóż zwierzętom dorysować kropki na kostkach tak, aby było ich razem tyle ile wskazuje cyfra na ekranie
Praca z KP4.34a – przeliczanie zwierząt, zapisywanie odejmowania.
KP4.34b – wykluczanie ze zbioru, odszukiwanie zwierzęcia, które nie pasuje do pozostałych. Rysowanie zwierzęcia zgodnie z instrukcją.
Praca z KP4.38b – kącik grafomotoryczny, rozwiązywanie działań, zapisywanie wyników
p. Basia i p. Małgosia