Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 10 sierpnia 2020 napisz DONOS@

10.VI Idziemy do ZOO- zabawy muzyczne i matematyczne

Witamy i pozdrawiamy was gorąco.

Temat: Idziemy do ZOO - zabawy przy muzyce.

Cele: utrwalenie nazw zwierząt mieszkających w zoo; rozwijanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu i umiejętności tanecznych;

 

1. Zabawa muzyczno-ruchowa dla dzieci i rodziców

https://www.youtube.com/watch?v=y4lnjz2btjy

 

2. Idziemy do ZOO- zabawy przy piosence

Posłuchajcie nowej piosenki i powiedzcie o jakich zwierzętach jest w niej mowa? Bawcie się przy niej, tańczcie według własnych pomysłów. Udanej zabawy!

Link do piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Idziemy do ZOO

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo

 

W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop

W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop

Za ogony siebie łapią

I na linach się bujają

W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj

Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą

Daj mi loda, ciastko, żelka

A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj...

 

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo

Idziemy do zoo

Zoo, zoo, zoo

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup

Bo tak…

3. Znaki ostrzegawcze

-  Co oznaczają te znaki w ZOO?

-  Dlaczego należy ich przestrzegać?

Temat: Bilety do zoo- zabawa matematyczna

Cele: doskonalenie umiejętności matematycznych, ćwiczenia dodawania, odejmowania i zapisywania działań, rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów;

4.Bilety do zoo– zabawa matematyczna

Posłuchajcie zadań, które przeczytają Wam rodzice. Bądźcie uważni.

Zanim jednak wejdziemy na teren zoo musimy kupić bilet. Przygotujcie monety i banknoty. (Pod zadaniami są podane monety i banknoty).Wybierzcie odpowiednie monety lub banknoty i ułóżcie je.Zapiszcie działania matematyczne korzystając z cyfr i znaków matematycznych z klasera.

 

 Zad. 1.Adam chce kupić bilet do zoo dla siebie i dla taty. Bilet dla dorosłego kosztuje 6 zł, a dla dziecka – 4 zł. Jakimi monetami może zapłacić za bilety?

        

 

Zad. 2.Adam zaprosił do zoo Adę. Bilet dla dzieckakosztuje – 4 zł. Ile zapłacą za bilety?Jakimi monetami może zapłacić za bilety?