10 czerwca 2020 - środa
Witamy, witamy , pięknie się kłaniamy w środę i zapraszamy do zabaw.
Temat dnia:
Świat zwierząt w Polsce
Zadania:
1. Ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY – zumba gangnam stile; https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg – chocolate
2. Tylko raz – wysłuchanie wiersza M. Buczkówny, rozmowa na temat jego treści;
TYLKO RAZ
Mieczysława Buczkówna
Chcą żyć jak i ty żyjesz,
Wszystkie na świecie zwierzęta –
I mrówki, i żaby, i żmije,
I pszczoła wiecznie zajęta.
I paź królowej – motyl
Niech fruwa tęczowozłoty,
I ślimak środkiem dróżki
Niech pełznie, wystawia różki…
Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
Biedronce, jak kropki liczy,
Jaskółce, jak gniazdko kleci,
Jak pająk rozsnuwa sieci.
Niech skacze pasikonik,
Niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.
Jak i ty – żyją tylko raz.
Po przeczytaniu wiersza Rodzic prowadzi rozmowę: O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu? Gdzie można je spotkać? Co jest ich wspólnym marzeniem? Rodzic porządkując odpowiedzi dziecka podkreśla, że niezależnie od gatunku, każdy ma prawo do życia i każdy jest potrzebny, dlatego należy mu się szacunek.
3. „Jaka to nazwa?” – układanie wyrazów z wykorzystaniem Alfabetu. Dziecko układa nazwy zwierząt. Dziecko łączy nazwy z rysunkami lub zdjęciami zwierząt. Dzieli zwierzęta na hodowlane i dzikie.
4. „Jakie to zwierzęta?” – praca plastyczna z wykorzystaniem W52. Wycinanie ilustracji po śladzie, układanie i naklejanie na kartkę. Wspólna rozmowa na temat ilustracji – zwierząt żyjących w polskich lasach.
5. Praca z KP4.36a – nazywanie zwierząt, dzielenie nazw na głoski, zapisywanie pierwszej i ostatniej litery;
6. Praca z KP4.36b – pisanie wyrazów po śladzie, odczytywanie prostych wyrazów, nazywanie zwierząt i łączenie ich z odpowiednim wyrazem;
7. Samodzielna praca z KZ 78–79, utrwalenie informacji o zwierzętach, które dziko żyją w Polsce. Rozmowa na temat parków narodowych w Polsce i ich symboli. Odnajdywanie na mapie symboli parków narodowych.
8. Zagadki o zwierzętach - rozwiązywanie zagadek. Rodzic kolejno odczytuje zagadki. Jeśli dziecko nie będzie znało rozwiązania zagadki po jej odczytaniu zadajemy pytania pomocnicze. Ilustracje zwierząt zawarte są w załącznikach ( dziecko może nie wiedzieć nic na temat np. bobra i jak on wygląda wówczas należy pokazać ilustrację i powiedzieć krótko o nim).
- Z ostrych kłów to zwierzę słynie.
Przyjaźń z nim niepewna.
Ona locha on odyniec.
Świnka to ich krewna.
- On na głowie ma poroże,
bez poroża żona łania.
On poroże zrzucić może,
które moc ma odrastania.
- On późną jesienią,
obrośnięty w tłuszczyk,
idzie przespać zimą
gdzieś w tatrzańskiej puszczy.
- Krótki ogon , długie uszy.
Nie ma go w przedszkolu,
żyje sobie w leśnej głuszy
lub kica po polu
- Na parkowych ścieżkach wyprasza orzeszka,
a kiedy dostanie,
je go na śniadanie w dziupli,
w której mieszka.
- W rzece mieszka
taki sprytny budowniczy
co tylko na swoje
ostre zęby liczy.
- Ma jak kaktus ostre kolce.
Je owady w ciepłe noce.
Gdy go lis chce złapać w gębę,
zwija się w kolczasty kłębek.
Rozwiązanie: 1. dzik 2. jeleń 3. niedźwiedź 4. zając 5. wiewiórka 6. bóbr 7. jeż
Dodatkowe zabawy:
- Odsłuchaj i wybierz odpowiedni obrazek : http://pisupisu.pl/przedszkole/w-zoo ,
http://pisupisu.pl/przedszkole/na-wsi , http://pisupisu.pl/przedszkole/w-lesie
- Którego fragmentu brakuje w obrazku? - http://pisupisu.pl/przedszkole/brakujacy-fragment-11
MIŁEJ ŚRODY I PIĘKNEJ SŁONECZNEJ POGODY!