4 czerwca 2020 - czwartek
Dzień dobry. Witamy Was koszyczkiem róż, bo to czwartek zaczął się już...
Temat dnia:
Nasze marzenia
Zadania:
1. Moja fantazja – wysłuchanie nagrania piosenki i rozmowa na temat fantazji i marzeń. Wysłuchaj piosenki, a jeśli pamiętasz to zaśpiewaj piosenkę, https://www.youtube.com/watch?v=wRGwusndw0I
MOJA FANTAZJA
muz. Krzysztof Marzec, sł. Ewa Chotomska
Ref.: Bo fantazja, fantazja,
bo fantazja jest od tego,
aby bawić się, aby bawić się,
aby bawić się na całego.
To szkiełko wszystko potrafi,
na każde pytanie odpowie.
Wystarczy wziąć je do ręki
i wszystko będzie różowe.
Wystarczy wziąć je do ręki,
dosypać ziarnko fantazji
i już za chwilę można
dolecieć aż do gwiazdy.
Ref.: Bo fantazja, fantazja...
To szkiełko nigdy nie płacze,
Zawsze jest w dobrym humorze.
To szkiełko wszystko rozumie,
Każdemu chętnie pomoże.
Wystarczy wziąć je do ręki,
Ziarnko fantazji dosypać
i już za chwilę można
z panem Kleksem w świat pomykać.
Ref.: Bo fantazja, fantazja...
Po wysłuchaniu piosenki Rodzic zadaje dziecku pytania: Jakie było szkiełko z piosenki? Co sprawiło, że można było dolecieć aż do gwiazd? Jak inaczej możemy nazwać fantazję? Rodzic odtwarza jeszcze raz nagranie piosenki, a dziecko stara się zaśpiewać refren. Rodzic przeprowadza z dzieckiem rozmowę na temat marzeń. Zadaje pytania: Co to są marzenia? Czy ty masz jakieś marzenia? Czy wszystkie marzenia się spełniają? Czy marzenia są potrzebne? Rodzic zwraca uwagę, że wszyscy mamy marzenia, ale nie wszystkie mogą się spełnić.
2. „Taniec marzyciela” – zabawa ruchowa do utworu Marzenie miłosne F. Liszta. Improwizacja ruchowa z wykorzystaniem kolorowych wstążek lub cienkiej , zwiewnej apaszki do utworu Marzenie miłosne Franciszka Liszta https://www.youtube.com/watch?v=Tu6ZJg3uqfc . Dziecko tańczy tak jak czuje muzykę
3. „Dmuchawce pełne marzeń” – praca plastyczna - malowanie rolką od papieru toaletowego. Do wykonania pracy potrzebne są: rolka od papieru toaletowego, nożyczki, kolorowa kartka jeśli mamy białą farbę lub biała kartka jeśli nie mamy białej farby tylko inne kolory, cienki pędzelek, kilka patyczków higienicznych. Sposób wykonania prezentują filmiki: https://www.youtube.com/watch?v=FpvIOpciq2Y – dmuchawce białe lub https://www.youtube.com/watch?v=JAe2N12-NI4 – dmuchawce kolorowe. Uwaga nacięcia na rolce powinny być cienkie.
CZEKAMY NA ZDJĘCIA PRAC !
4. „Po drugiej stronie tęczy” – zabawa ruchowo-twórcza inicjowana opowiadaniem rodzica. Rodzic mówi: Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Jeśli chcesz wejść do bajkowej krainy, musisz przejść przez bramę. Aby to zrobić, trzeba wymyślić jakieś ciekawe ruchy. Popatrz, jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyj się dookoła, a zobaczysz nad sobą różnobarwne motyle. Motylki siadają ci na ramionach, dalej, zdmuchnij je delikatnie. Teraz sam zamień się w motylki i lataj od kwiatka do kwiatka. Jakim zwierzątkiem chcesz się jeszcze stać? (naśladowanie ruchów wykonywanych przez wymyślone zwierzęta). Ojej, zrobiło się późno, musisz wracać. Wymyśl ruchy, które pozwolą ci ponownie przekroczyć bramę i wrócić do naszego świata. Rodzic wyraźnie zaznacza zakończenie zabawy i wyjście z roli.
6. Praca z KP4.32a – podawanie nazw obrazków, odczytywanie wyrazów, łączenie ze sobą tych, które się rymują, rysowanie schematu skrzydła motyla;
7. Praca z KP4. 32b – rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka;
8. „Skarby z Wyspy Marzeń” – zabawa sensoryczna. Rodzic przygotowuje pudełko z wyciętym otworem lub dużą chustę, pod którą ukryje przedmioty. Dziecko rozpoznaje przedmiot jedynie po dotyku. Podaje jego nazwę, dzieli ją na sylaby i próbuje wymyślić do niej rym.
Czekamy na Wasze prace z dmuchawcami.
Do pracy nasze Zuchy!
POZDRAWIAMY GORĄCO!