Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 22 listopada 2024 napisz DONOS@

4.VI Dzieci świata

Serdecznie witamy dzieci jak i rodziców.

Temat: Dzieci świata – słuchanie wiersza Wincentego Fabera.

Cele: rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści,

poszerzenie słownika czynnego dzieci o skojarzenia związane z podobieństwem dzieci z różnych zakątków świata i różnicami między nimi.

 

 1.Dzieci świata - Posłuchajcie wiersza pt.Wincentego Fabera i odpowiedzcie na poniższe pytania.

DZIECI ŚWIATA

W Afryce w szkole,na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył , że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

     

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

 

2. Rozmowa na temat wiersza

- Z czego śmiały się dzieci w Afryce i dlaczego?

-  Gdzie mieszkają Eskimosi? Rodzic zwraca uwagę, że nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą, zamiast niej używamy nazwy Innuit.

-  W co nie mogli uwierzyć Eskimosi?

-  O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii?

 -  Czego potrzebują wszystkie dzieci?

( Bezpieczeństwa-  życia w pokoju, być szczęśliwe, mieć kochających rodziców, cieszyć się i bawić, mieć przyjaciół…)

-  Co łączy dzieci na całym świecie?

Rodzic podkreśla, że nie wszystkie kontynenty są tak samo zaludnione i że na niektórych nie mieszkają ludzie (Antarktyda)

 

3. Dzieci różnych stron świata – oglądanie zdjęć przedstawiających dzieci z różnych stron świata

-  Popatrz jak wyglądają dzieci z różnych krajów.

-  Czym się od siebie różnią?(wyglądem: kolor skóry, miejsce zamieszkania, ubiór)

- Czym są podobne? (lubią się bawić, tak samo odczuwają radość smutek, chcą być kochane).

4. Rodzic zadaje pytanie:

-  Co różni, a co łączy dzieci na całym świecie?

Dzieci na podstawie zdjęć wypowiadają się na temat podobieństw i różnic w wyglądzie dzieci z różnych stron świata. Powinny zwrócić uwagę na kolor włosów, karnację, wzrost, sylwetkę, nastrój.

Rodzic zadaje pytanie:

-  Dlaczego jedne dzieci są wesołe, a inne smutne?

-  Jak możemy pomóc tym, które wyglądają na smutne?

-  Z jakich krajów mogą pochodzić te dzieci?

Rodzic może podać krótką informację, np.:

-  Wiele dzieci mieszka w krajach biednych. Muszą pracować, aby pomóc rodzicom w utrzymaniu rodziny. W Ameryce Południowej dzieci pracują w kopalniach, pchają ciężkie wózki załadowane węglem. Mali Afrykanie najczęściej spędzają czas na pastwiskach, pasąc bydło.

Dzieci wymieniają różne sposoby pomocy niektórym dzieciom z biednych rejonów świata (kupowanie produktów ze specjalnym znaczkiem, akcje charytatywne, zbieranie darów itp.).

 

5. Masażyk afrykański

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie ( małe koła)

Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladowanie chodu słonia)

Przy palmie siedzi małpa, po głowie się drapie (drapanie)

A ja przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)

Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy (uderzanie pięściami)

Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)

Cała nasza grupa w namiocie się skryła ( rysowanie trójkąta)

 

6.Czas na ćwiczenia -Gimnastyka Korekcyjna - ĆWICZENIA RÓWNOWAŻNE

https://www.youtube.com/watch?v=tYltkR1kQH4

 

7. Zadania do wykonania w książce 6 latka:

Praca z KP4.30a – uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka.

Praca z KP4.30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania.

 

p. Basia i P. Małgosia

 

 

 

 

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
śr, 03 czerwca 2020 20:38
Data ostatniej edycji: pon, 08 czerwca 2020 09:21:55

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę