3.VI Bawimy się razem
Gorąco was witamy!
Temat: Bawimy się razem.
CELE: Kształcenie postawy koleżeństwa i przyjaźni, interpretowanie przysłowia Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie, zabawy utrwalające umiejętność przeliczania i posługiwaniasię liczebnikami porządkowymi,rozwijanie aktywności werbalno- muzycznej, nauka piosenki „Jesteśmy dziećmi”
1. Matematyczny wierszyk - powitanie
1,2,3,4 siadamy na dywanie,
5,6,7, 8 czekamy, co się stanie,
9,10, 11 buźkę zamykamy
12 i 13 zajęcia zaczynamy.
2. Mój przyjaciel – słuchanie wiersza Agnieszki Frączek.
Mój przyjaciel, daję słowo
jest osoba wyjątkową!
Umie robić zamki z piasku,
po podwórku biega w kasku
i dla wszystkich się naraża
jak policjant albo strażak.
Czasem bywa też piratem,
co na statku ma armatę;
raz rycerską nosi zbroję,
innym razem jest kowbojem.
Kiedy się spotkamy w parku,
to podzieli się koparką
i pożyczy mi łopatkę
lub wiaderko w żółtą kratkę.
Bardzo lubi mleczne krówki
i czerwone ciężarówki,
piłką nożna kopie w błocie,
z kotem ściga się po płocie...
A w kieszonce od spódniczki
trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel, daję słowo,
jest dziewczynką wyjątkową!
3. Rozmowa na temat wiersza:
- O kim jest mowa w wierszu?;
- W co lubi sią bawić przyjaciel?;
- Czy pożycza innym swoje zabawki?;
- Kim okazał się przyjaciel z wiersza?;
- Kto to jest przyjaciel?;
- Po czym można poznać prawdziwego przyjaciela?
4. Interpretowanie przysłowia:
Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie.
5.Prawda – fałsz – zabawa dydaktyczna.
Rodzic mówi zdania – przy prawdziwych dzieci podnoszą rękę do góry.
Przyjaciel:
- dzieli się zabawkami;
- kłamie;
- pomaga w trudnych chwilach;
- dotrzymuje tajemnicy;
- jest troskliwy;
- wyśmiewa;
- skarży;
- można na nim polegać
6. Zabawy z Kubusiem - posłuchaj historii Kubusia i pomóż mu policzyć kolegów:
Mam dziś nudny dzień, choć zapowiadał się bardzo wesoło. Dziś po południu mieli przyjść do mnie koledzy – miało ich być 10. Ale dwóch kolegów uprzedziło mnie, że nie przyjdzie. Ilu będę miał gości? (10 – 2 = 8) Ale to nie koniec – potem zadzwoniło jeszcze 2, że są chorzy i też nie przyjdą. Ilu zostało? (8 – 2 = 6).
7. Ile oczek?–zabawa dydaktyczna
Dziecko przelicza ile oczek wyrzuciło na kostce i wykonuje zadania typu
- podskocz 3 razy,
- zaklaszcz 6 razy,
- zrób 1 obrót, itp.
8. Kolorowe paski papieru
Ułóż 10 kolorowych pasków wyciętych z kolorowego papieru.
Określ położenie pasków, stosując liczebniki porządkowe:
- pierwszy pasek żółty,
- trzeci pasek zielony,
- jaki kolor ma 5 pasek?, itd. do 10-u.
9.Kroki w lewo, kroki w prawo - odzwierciedlanie ruchem treść wierszyka
- Krok do przodu, w lewo , w prawo.
- Krok do tyłu rusz się żwawo.
- Teraz naprzód aż trzy kroki…
- i do góry dwa podskoki.
10. Rozwiążzadania.
1. Jaś bardzo lubi owoce. Mama naszykowała na talerzyku 5 owoców. Jaś zjadł dwa banany.
5- 2 =
Ile owoców zostało?
2. Ola ma 5 lat, a Kasia 6.
Kto jest starszy ? O ile lat jest starsza Kasia?
11. Dzieci sprzątają klocki. Staś włożył do pudełka 3 klocki, Marysia 4 a Hubert tylko 3.
Ile klocków jest w pudełku?
12. Ćwiczenia z liczeniem w podskokach.
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzghttps://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
13. Jesteśmy dziećmi - Śpiewające Brzdące – słuchanie piosenki
Spróbuj nauczyć się słów piosenki -,, Jesteśmy dziećmi’’ i podejmij próbę śpiewu.
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
Jesteśmy dziećmi
Facebook Twitter LinkedIn
1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
- Czy wiecie czego potrzebują dzieci na całym świecie?
Praca z KP4.29a– dopasowywanie treści przeczytanej przez rodzica do obrazka: 1. prawo do wychowania w rodzinie, 2. prawo do ochrony przed przemocą, 3. prawo do zabawy i wypoczynku, 4. prawo do wyrażania własnych poglądów, 5. prawo do opieki zdrowotnej, 6. prawo do edukacji
Praca z KP4.30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania.
p. Basia i p. Małgosia