Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@

3.VI Bawimy się razem

Gorąco was witamy!

 

Temat: Bawimy się razem.

 

CELE: Kształcenie postawy koleżeństwa i przyjaźni, interpretowanie przysłowia Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie, zabawy utrwalające umiejętność przeliczania i posługiwaniasię liczebnikami porządkowymi,rozwijanie aktywności werbalno- muzycznej, nauka piosenki „Jesteśmy dziećmi”

1. Matematyczny wierszyk - powitanie

1,2,3,4 siadamy na dywanie,
5,6,7, 8  czekamy, co się stanie,
9,10, 11 buźkę zamykamy
12 i  13 zajęcia zaczynamy.

 

2. Mój przyjaciel – słuchanie wiersza Agnieszki Frączek.

Mój przyjaciel, daję słowo

jest osoba wyjątkową!

 

Umie robić zamki z piasku,

po podwórku biega w kasku

i dla wszystkich się naraża

jak policjant albo strażak.

 

 

Czasem bywa też piratem,

co na statku ma armatę;

raz rycerską nosi zbroję,

innym razem jest kowbojem.

 

Kiedy się spotkamy w parku,

to podzieli się koparką

i pożyczy mi łopatkę

lub wiaderko w żółtą kratkę.

 

Bardzo lubi mleczne krówki

i czerwone ciężarówki,

piłką nożna kopie w błocie,

z kotem ściga się po płocie...

 

A w kieszonce od spódniczki

trzyma procę i kamyczki.

Mój przyjaciel, daję słowo,

jest dziewczynką wyjątkową!

 

3. Rozmowa na temat wiersza:

-  O kim jest mowa w wierszu?;

-  W co lubi sią bawić przyjaciel?;

-  Czy pożycza innym swoje zabawki?;

-  Kim okazał się przyjaciel z wiersza?;

-  Kto to jest przyjaciel?;

-  Po czym można poznać prawdziwego przyjaciela?

 

4. Interpretowanie przysłowia:

Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie.

 

5.Prawda – fałsz – zabawa dydaktyczna.

Rodzic mówi zdania – przy prawdziwych dzieci podnoszą rękę do góry.

Przyjaciel:

- dzieli się zabawkami;

-  kłamie;

-  pomaga w trudnych chwilach;

-  dotrzymuje tajemnicy;

-  jest troskliwy;

-  wyśmiewa;

-  skarży;

-   można na nim polegać

6. Zabawy z Kubusiem - posłuchaj historii Kubusia  i pomóż mu policzyć kolegów:

Mam dziś nudny dzień, choć zapowiadał się bardzo wesoło. Dziś po południu mieli przyjść do mnie koledzy – miało ich być 10. Ale dwóch kolegów uprzedziło mnie, że nie przyjdzieIlu będę miał gości? (10 – 2 = 8) Ale to nie koniec – potem zadzwoniło jeszcze 2, że są chorzy i też nie przyjdąIlu zostało? (8 – 2 = 6).


7. Ile oczek?–zabawa dydaktyczna
Dziecko przelicza ile oczek wyrzuciło na kostce i wykonuje zadania typu

-  podskocz 3 razy,

-  zaklaszcz 6 razy,

-  zrób 1 obrót, itp.


8. Kolorowe paski papieru

Ułóż 10 kolorowych pasków wyciętych z kolorowego papieru.
Określ położenie pasków, stosując liczebniki porządkowe:

-  pierwszy pasek żółty,

-  trzeci pasek zielony,

-  jaki kolor ma 5 pasek?, itd. do 10-u.

9.Kroki w lewo, kroki w prawo - odzwierciedlanie ruchem treść wierszyka 
-  Krok do przodu, w lewo , w prawo.
-  Krok do tyłu rusz się żwawo.
-  Teraz naprzód aż trzy kroki…
 -  i do góry dwa podskoki.


10. Rozwiążzadania.
  1. Jaś bardzo lubi owoce. Mama naszykowała na talerzyku 5 owoców. Jaś zjadł dwa banany.

5- 2 =

 Ile owoców zostało?

 2. Ola ma 5 lat, a Kasia 6.

  

Kto jest starszy ? O ile lat jest starsza Kasia?

 11. Dzieci sprzątają klocki. Staś włożył do pudełka 3 klocki, Marysia 4 a Hubert tylko 3.

                                

Ile klocków jest w pudełku?

12. Ćwiczenia z liczeniem w podskokach.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzghttps://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

13. Jesteśmy dziećmi - Śpiewające Brzdące – słuchanie piosenki

Spróbuj nauczyć się słów piosenki -,, Jesteśmy dziećmi’’ i podejmij próbę śpiewu.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Jesteśmy dziećmi

Facebook Twitter LinkedIn

1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

 -  Czy wiecie czego potrzebują dzieci na całym świecie?

Praca z KP4.29a– dopasowywanie treści przeczytanej przez rodzica do obrazka: 1. prawo do wychowania w rodzinie, 2. prawo do ochrony przed przemocą, 3. prawo do zabawy i wypoczynku, 4. prawo do wyrażania własnych poglądów, 5. prawo do opieki zdrowotnej, 6. prawo do edukacji

Praca z KP4.30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania.

p. Basia i p. Małgosia

 

Foto:
Foto:
Agata Komorowska
śr, 03 czerwca 2020 09:04
Data ostatniej edycji: cz, 04 czerwca 2020 08:57:46

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę