Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 24 kwietnia 2024 napisz DONOS@

1 czerwca 2020 - poniedziałek

Kochane Dzieciaczki witamy Was najgoręcej jak potrafimy w Dniu Waszego Święta

Temat tygodnia:

DZIEŃ DZIECKA

 

Temat dnia :

Nasze zabawy  - Międzynarodowy Dzień  Dziecka

 

KOCHANE  DZIEWCZYNKI !

KOCHANI  CHŁOPCY !

W DNIU WASZEGO ŚWIĘTA ŻYCZYMY WAM ZDROWIA, DUŻO RADOŚCI , SAMYCH SZCZĘŚLIWYCH DNI. ŻYCZYMY WAM ODWAGI, GDY NAPOTKACIE PRZESZKODY, ŻEBYŚCIE SIĘ NIE PODDAWALI. GDY NIE BĘDZIECIE WIEDZIEĆ , W KTÓRĄ IŚĆ STRONĘ , ZAPYTAJCIE O DROGĘ. ZAWSZE TRAFIAJCIE DO CELU. ŻYCZYMY WAM SUPER PRZYJACIÓŁ ORAZ NIEUSTANNIE OTACZAJĄCEJ MIŁOŚCI NAJBLIŻSZEJ RODZINY.

ŚCISKAMY WAS WSZYSTKICH RAZEM I KAŻDEGO Z OSOBNA

Wychowawczynie:

Karolina Chrostowska i Agata Komorowska

Dzisiejszy dzień spędźcie jak najweselej.

Porozmawiajcie z Rodzicami i zaplanujcie ten dzień wspólnie. Jeżeli nie będziecie mieli pomysłów to zapraszamy do wykonania zadań zaplanowanych przez nas. 

Zadania:

1.                  „Wspólne cechy” – zabawa w znajdowanie podobieństw. Do zabawy zapraszamy wszystkich Domowników. Uczestnicy zabawy siadają w dowolnych miejscach pokoju. Zabawę prowadzi Rodzic. Rodzic podaje hasło  np. ktoś ma oczy takiego samego koloru, jest takiego samego wzrostu, ma na sobie element ubrania w tym samym kolorze. Uczestnicy zgodnie z hasłem odszukują wspólnych cech i siadają razem.

2.                  „Zabawy dzieci z różnych stron świata” – rozmowa z dzieckiem  na temat jego  ulubionych zajęć, zabaw oraz zabaw dzieci innych narodowości. Rodzic  opowiada o zabawach, które znane są również w Polsce, ale pod innymi nazwami. Prosi dziecko, aby spróbowało odgadnąć ich nazwy. Następnie przeprowadza z dzieckiem kilka zabaw pochodzących z różnych stron świata. Wskazuje kraje na mapie i przyczepia w odpowiednie miejsca ich flagi (lub pokazuje dziecku flagi z załącznika)

3.                  „Rzeka słów” – zabawa językowa z Indii. Rodzic  ustala zakres słów, np. zwierzęta, rośliny. Podaje pierwsze słowo, a dziecko dodają kolejne. Każde słowo musi zaczynać się głoską, którą kończyło się poprzednie, np. tygrys – smok. Kto w ciągu 10 sekund nie poda wyrazu, punk dostaje przeciwnik.  Także w Polsce dzieci często grają w tę grę i nazywają ją „Podaj słowo”.

4.                  „Rybak” – zabawa ruchowa z Niemiec. Przed rozegraniem pierwszej rundy rodzic przyjmuje rolę „rybaka”. „Rybak” stoi przed dzieckiem, które siedzi na krześle. Ma dłonie wystawione przed siebie – to ryby. Rybak wodzi jedną ręką wolno pod dłońmi dziecka, wygłaszając tekst: Łowiłem ryby przez noc całą, ale złowiłem ich bardzo mało. Po ostatnim wyrazie próbuje znienacka klepnąć w dłoń  dziecka. Aby uniknąć złapania, musi ono błyskawicznie odsunąć rękę. Jeśli rybakowi nie uda się schwytać ryby, musi próbować ponownie. Jeśli mu się powiedzie – następuje zmiana ról.

5.                  „Ciepło – zimno” – zabawa z Liberii (Afryka). Jedna osoba chowa jakiś przedmiot i daje wskazówki pozostałym – w wersji polskiej słowami: „ciepło”, jeśli dana osoba zbliża się do przedmiotu, lub „zimno”, jeśli się od niego oddala; w wersji z Liberii miejsce ukrycia przedmiotu sygnalizuje się nie słowami, ale klaskaniem z różnym natężeniem, w zależności od odległości kryjówki.

6.                  „Ojciec Szymon każe” – zabawa naśladowcza z Panamy  (Ameryka Środkowa). Na środku pokoju stoi ojciec Szymon i pokazuje wymyślone przez siebie figury, które reszta uczestników musi wykonać. Potem ojciec Szymon wybiera zmiennika. W polskich przedszkolach dzieci bawią się w tę zabawę, ale pod nazwą „Jeż”. Rodzic  może zaproponować, by zabawa była prowadzona w języku angielskim, a dziecko podawało nazwy czynności do pokazywania przez grupę (Szymon każe – Simon says, jedz – eat, skacz – jump, pij – drink, tańcz – dance, czytaj – read).

7.                  „Skakanie w workach” – zabawa ruchowa z Kolumbii. Zabawa dzieci kolumbijskich plantatorów kawy, którzy mają pod dostatkiem parcianych worków na ziarenka kawy. Jeżeli w Rodzinie jest więcej chętnych do zabawy organizujemy współzawodnictwo. Jeśli nie dziecko dostaje duży worek (może być to worek na śmieci lub worek na ziemniaki). Dziecko skacze w worku  do celu i wraca , przekazując worek następnemu uczestnikowi.

Utrudnieniem może być skakanie w kapeluszu – plantatorzy noszą białe lub słomkowe kapelusze. Jeśli dziecko zgubi kapelusz, musi założyć go na głowę, zanim zacznie kontynuować skoki.

8.                  „Enchoque”– wykonanie zabawki pochodzącej z Boliwii. Praca plastyczna, Rodzic  wyjaśnia, że Boliwia leży w Ameryce Południowej, jest ponad trzy razy większa niż Polska, mieszkają tam Indianie. Może pokazać ten kraj na mapie. Następnie proponuje dziecku wykonanie enchoque. Oryginalne enchoque składa się z drewnianego kijka i drewnianej kuli połączonych sznurkiem. W kuli jest wydrążony otwór. Gracz trzyma kijek i stara się, podrzucając kulkę w powietrze, nadziać ją na patyk. Enchoque można zrobić z  papierowego lub plastikowego kubeczka, kawałka cienkiego sznurka i folii aluminiowej (ew. z orzechem włoskim w środku). Dziecko  odcina ok. 50–60 cm sznurka, końcówkę kładzie na kawałku folii aluminiowej, a następnie zgniatają folię tak, by powstała kulka, a sznurek trzymał się w środku. Rodzic robi grubą igłą lub szpikulcem otwór w dnie kubeczka, przewleka nitkę i zawiązuje supeł. (materiały: papierowy lub plastikowy kubeczek, kawałek cienkiego sznurka, folia aluminiowa)

9.                  Praca z KP4.33a – pisanie wyrazów po śladzie, łączenie zdjęcia z podpisem, kolorowanie, szukanie w książkach, albumach informacji na temat zabaw dzieci z różnych krajów.

10.               Praca z KP4.33b –układanie wyrazów z rozsypanki literowej, łączenie wyrazów z obrazkami;

11.               Posłuchajcie życzeń https://www.youtube.com/watch?v=V40mDOBZXHg   - Wesołe życzenia na Dzień Dziecka https://www.youtube.com/watch?v=d6suVZNqJRU .

 

PIĘKNEGO ŚWIĘTOWANIA !!! 

Foto:
Foto: Flaga Niemiec
Foto: Flaga Indii
Foto: Flaga Liberii
Foto:
Foto:
Foto: Flaga Kolumbii
Foto: Flaga Panamy
Foto:
Foto: Flaga Boliwii
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
pon, 01 czerwca 2020 00:07
Data ostatniej edycji: pon, 01 czerwca 2020 08:07:52

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę