1 czerwca 2020 - poniedziałek
Kochane Dzieciaczki witamy Was najgoręcej jak potrafimy w Dniu Waszego Święta
Temat tygodnia:
DZIEŃ DZIECKA
Temat dnia :
Nasze zabawy - Międzynarodowy Dzień Dziecka
KOCHANE DZIEWCZYNKI !
KOCHANI CHŁOPCY !
W DNIU WASZEGO ŚWIĘTA ŻYCZYMY WAM ZDROWIA, DUŻO RADOŚCI , SAMYCH SZCZĘŚLIWYCH DNI. ŻYCZYMY WAM ODWAGI, GDY NAPOTKACIE PRZESZKODY, ŻEBYŚCIE SIĘ NIE PODDAWALI. GDY NIE BĘDZIECIE WIEDZIEĆ , W KTÓRĄ IŚĆ STRONĘ , ZAPYTAJCIE O DROGĘ. ZAWSZE TRAFIAJCIE DO CELU. ŻYCZYMY WAM SUPER PRZYJACIÓŁ ORAZ NIEUSTANNIE OTACZAJĄCEJ MIŁOŚCI NAJBLIŻSZEJ RODZINY.
ŚCISKAMY WAS WSZYSTKICH RAZEM I KAŻDEGO Z OSOBNA
Wychowawczynie:
Karolina Chrostowska i Agata Komorowska
Dzisiejszy dzień spędźcie jak najweselej.
Porozmawiajcie z Rodzicami i zaplanujcie ten dzień wspólnie. Jeżeli nie będziecie mieli pomysłów to zapraszamy do wykonania zadań zaplanowanych przez nas.
Zadania:
1. „Wspólne cechy” – zabawa w znajdowanie podobieństw. Do zabawy zapraszamy wszystkich Domowników. Uczestnicy zabawy siadają w dowolnych miejscach pokoju. Zabawę prowadzi Rodzic. Rodzic podaje hasło np. ktoś ma oczy takiego samego koloru, jest takiego samego wzrostu, ma na sobie element ubrania w tym samym kolorze. Uczestnicy zgodnie z hasłem odszukują wspólnych cech i siadają razem.
2. „Zabawy dzieci z różnych stron świata” – rozmowa z dzieckiem na temat jego ulubionych zajęć, zabaw oraz zabaw dzieci innych narodowości. Rodzic opowiada o zabawach, które znane są również w Polsce, ale pod innymi nazwami. Prosi dziecko, aby spróbowało odgadnąć ich nazwy. Następnie przeprowadza z dzieckiem kilka zabaw pochodzących z różnych stron świata. Wskazuje kraje na mapie i przyczepia w odpowiednie miejsca ich flagi (lub pokazuje dziecku flagi z załącznika)
3. „Rzeka słów” – zabawa językowa z Indii. Rodzic ustala zakres słów, np. zwierzęta, rośliny. Podaje pierwsze słowo, a dziecko dodają kolejne. Każde słowo musi zaczynać się głoską, którą kończyło się poprzednie, np. tygrys – smok. Kto w ciągu 10 sekund nie poda wyrazu, punk dostaje przeciwnik. Także w Polsce dzieci często grają w tę grę i nazywają ją „Podaj słowo”.
4. „Rybak” – zabawa ruchowa z Niemiec. Przed rozegraniem pierwszej rundy rodzic przyjmuje rolę „rybaka”. „Rybak” stoi przed dzieckiem, które siedzi na krześle. Ma dłonie wystawione przed siebie – to ryby. Rybak wodzi jedną ręką wolno pod dłońmi dziecka, wygłaszając tekst: Łowiłem ryby przez noc całą, ale złowiłem ich bardzo mało. Po ostatnim wyrazie próbuje znienacka klepnąć w dłoń dziecka. Aby uniknąć złapania, musi ono błyskawicznie odsunąć rękę. Jeśli rybakowi nie uda się schwytać ryby, musi próbować ponownie. Jeśli mu się powiedzie – następuje zmiana ról.
5. „Ciepło – zimno” – zabawa z Liberii (Afryka). Jedna osoba chowa jakiś przedmiot i daje wskazówki pozostałym – w wersji polskiej słowami: „ciepło”, jeśli dana osoba zbliża się do przedmiotu, lub „zimno”, jeśli się od niego oddala; w wersji z Liberii miejsce ukrycia przedmiotu sygnalizuje się nie słowami, ale klaskaniem z różnym natężeniem, w zależności od odległości kryjówki.
6. „Ojciec Szymon każe” – zabawa naśladowcza z Panamy (Ameryka Środkowa). Na środku pokoju stoi ojciec Szymon i pokazuje wymyślone przez siebie figury, które reszta uczestników musi wykonać. Potem ojciec Szymon wybiera zmiennika. W polskich przedszkolach dzieci bawią się w tę zabawę, ale pod nazwą „Jeż”. Rodzic może zaproponować, by zabawa była prowadzona w języku angielskim, a dziecko podawało nazwy czynności do pokazywania przez grupę (Szymon każe – Simon says, jedz – eat, skacz – jump, pij – drink, tańcz – dance, czytaj – read).
7. „Skakanie w workach” – zabawa ruchowa z Kolumbii. Zabawa dzieci kolumbijskich plantatorów kawy, którzy mają pod dostatkiem parcianych worków na ziarenka kawy. Jeżeli w Rodzinie jest więcej chętnych do zabawy organizujemy współzawodnictwo. Jeśli nie dziecko dostaje duży worek (może być to worek na śmieci lub worek na ziemniaki). Dziecko skacze w worku do celu i wraca , przekazując worek następnemu uczestnikowi.
Utrudnieniem może być skakanie w kapeluszu – plantatorzy noszą białe lub słomkowe kapelusze. Jeśli dziecko zgubi kapelusz, musi założyć go na głowę, zanim zacznie kontynuować skoki.
8. „Enchoque”– wykonanie zabawki pochodzącej z Boliwii. Praca plastyczna, Rodzic wyjaśnia, że Boliwia leży w Ameryce Południowej, jest ponad trzy razy większa niż Polska, mieszkają tam Indianie. Może pokazać ten kraj na mapie. Następnie proponuje dziecku wykonanie enchoque. Oryginalne enchoque składa się z drewnianego kijka i drewnianej kuli połączonych sznurkiem. W kuli jest wydrążony otwór. Gracz trzyma kijek i stara się, podrzucając kulkę w powietrze, nadziać ją na patyk. Enchoque można zrobić z papierowego lub plastikowego kubeczka, kawałka cienkiego sznurka i folii aluminiowej (ew. z orzechem włoskim w środku). Dziecko odcina ok. 50–60 cm sznurka, końcówkę kładzie na kawałku folii aluminiowej, a następnie zgniatają folię tak, by powstała kulka, a sznurek trzymał się w środku. Rodzic robi grubą igłą lub szpikulcem otwór w dnie kubeczka, przewleka nitkę i zawiązuje supeł. (materiały: papierowy lub plastikowy kubeczek, kawałek cienkiego sznurka, folia aluminiowa)
9. Praca z KP4.33a – pisanie wyrazów po śladzie, łączenie zdjęcia z podpisem, kolorowanie, szukanie w książkach, albumach informacji na temat zabaw dzieci z różnych krajów.
10. Praca z KP4.33b –układanie wyrazów z rozsypanki literowej, łączenie wyrazów z obrazkami;
11. Posłuchajcie życzeń https://www.youtube.com/watch?v=V40mDOBZXHg - Wesołe życzenia na Dzień Dziecka https://www.youtube.com/watch?v=d6suVZNqJRU .
PIĘKNEGO ŚWIĘTOWANIA !!!