Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 18 września 2020 napisz DONOS@

1.VI Dzień Dziecka!

Dzień dobry kochane Przedszkolaki, dzień dobry Rodzice!

W tym tygodniu realizujemy temat związany z

„Międzynarodowym Dniem Dziecka”. 

Dzień Dziecka to dzień, na który z niecierpliwością czekają nie tylko polskie dzieci. To święto dzieci na całym świecie. Wszystkie dzieci są równe, wszystkie chcą być szczęśliwe i kochane!

Panie: Basia, Małgosia i Asia

 

 Temat: Dzień dziecka – wypowiedzi dzieci na podstawie utworu pt. Krakowianka w japońskim kimonie Liliany Bardijewskiej i serii obrazków.

Cele: Rozumienie określenia Międzynarodowy Dzień Dziecka. Dostrzeganie różnic w wyglądzie ludzi rożnych ras. Uważne słuchanie utworu. Poznanie zabawek, którymi bawili się nasi dziadkowie.Budowanie wypowiedzi wielozdaniowej.

 

Dzieci na całym świecie

mają swoje święto

1. Krakowianka w japońskim kimonie – posłuchajcie utworu Lilianny Bardijewskiej a dowiecie się jakimi zabawkami bawili się Wasi dziadkowie.

 Krakowianka w japońskim kimonie

Bardijewska – Dziś nie będziemy jeść szpinaku na obiad! Ani myć zębów! – zapowiedziały przedszkolaki. – Strajk w przedszkolu? – zdziwił się Gutek. – Nie strajk, tylko święto! – wyjaśniła Julcia.

– Przecież dzisiaj Dzień Dziecka! – krzyknęły chórem starszaki. A pani tajemniczo się uśmiechnęła i zaprowadziła ich do autokaru, który właśnie przyjechał. Ruszyli. Minęli supermarket, i basen, i wesołe miasteczko. Zatrzymali się dopiero przed niepozornie wyglądającym budynkiem z czerwoną tabliczką. – M-u-z-e-u-m – przeliterowali Julcia i Maksio. – Zabawek! – zawołała Natalka, która umiała przeczytać tylko to jedno słowo. Pędem wbiegli do środka i chcieli tam zostać na zawsze... W pierwszej sali było ze sto lalek – od zwykłych szmacianych po porcelanowe w jedwabnych sukniach! – Takimi lalkami bawiły się wasze prababcie i babcie – powiedziała pani. Jeżyk bardzo się zdziwił, bo nigdy nie widział, żeby babcia bliźniaków bawiła się lalką. – Babcia też była kiedyś małą dziewczynką – uśmiechnęła się Julcia i pobiegli do drugiej sali. A tam – dziesiątki domów dla lalek, od góralskich chat po królewskie pałace! A wszystkie – jak dla krasnoludków, z malutkimi okienkami, mebelkami, talerzykami, a nawet nocniczkami! Trzecia sala była pełna koni na biegunach i samochodów najdziwniejszych kształtów i marek. A czwartą zajmowała tylko jedna zabawka, ale za to jaka! Kolejka elektryczna – tunele, wiadukty, mosty, zamykane szlabany i trzy ścigające się pociągi! Ale największa niespodzianka czekała ich w ostatniej sali. Tam, z wielkiego ekranu spoglądała na nich dziewczynka w krakowskim stroju. – Jeśli dotkniecie odpowiedniej ikony na ekranie, możecie zmienić jej strój, kolor skóry, a nawet płeć – wyjaśniła pani i kliknęła ekran. Krakowianka stała się nagle skośnooką Chinką w trójkątnym słomkowym kapeluszu. Potem kliknęła Julcia i zmieniła Chinkę w roześmianą Afrykankę z burzą czarnych włosów. Obu im było do twarzy w krakowskim stroju! Teraz ekranu dotknął Mati i Afrykanka stała się... Indianinem w pióropuszu. Na koniec Maksio kliknął aż dwa razy, przywołując na ekran znajomą krakowiankę i zmieniając jej strój na japońskie kimono! Przedszkolaki zaśmiewały się do łez! Mam nadzieję, że dzisiaj wszystkie dzieci na świecie są tak szczęśliwe, pomyślał jeżyk.

2. Rozmowa na temat opowiadania:

-  Gdzie pojechały przedszkolaki w Dniu Dziecka?;

-  Jakie zabawki dzieci oglądały w pierwszej sali?;

-  Jakimi lalkami bawiły się nasze babcie?;

-  Jakie domki były w drugiej sali?;

-  Czego była pełna trzecia sala?;

-  Co było w czwartej sali?;

-  Jaka niespodzianka czekała na dzieci w ostatniej z sal?;

-  W kogo zamieniała się Krakowianka?

 

3. Dokończ zdanie – zabawa słowna.

Dzieci kończą rozpoczęte zdanie:

Kiedy jest mi wesoło to....

Kiedy jestem zły to........

Kiedy jest mi smutno to......

Kiedy się boje to...............

 4. Bańki mydlane – ćwiczenia oddechowe.

Rodzic przygotowuje dziecku płyn do robienia baniek mydlanych i słomki.

Dzieci bawią się – robią bańki mydlane

 5. Jesteśmy dziećmi - Piosenki dla dzieci- Śpiewające Brzdące

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

6. Teraz czas na ćwiczenia.

Gimnastyka Korekcyjna -  ćw. wzmacniające mięśnie pośladkowe z obciążeniem    https://www.youtube.com/watch?v=FrqW7TubkTs

7. Zadania do wykonania w książce 6 latka:

Praca z KP4.31a – Otocz pętlami osoby, które mieszkają w tym domu.

Praca z KP4.32a– Który wyraz rymuje się?