1.VI Dzień Dziecka!
Dzień dobry kochane Przedszkolaki, dzień dobry Rodzice!
W tym tygodniu realizujemy temat związany z
„Międzynarodowym Dniem Dziecka”.
Dzień Dziecka to dzień, na który z niecierpliwością czekają nie tylko polskie dzieci. To święto dzieci na całym świecie. Wszystkie dzieci są równe, wszystkie chcą być szczęśliwe i kochane!
Panie: Basia, Małgosia i Asia
Temat: Dzień dziecka – wypowiedzi dzieci na podstawie utworu pt. Krakowianka w japońskim kimonie Liliany Bardijewskiej i serii obrazków.
Cele: Rozumienie określenia Międzynarodowy Dzień Dziecka. Dostrzeganie różnic w wyglądzie ludzi rożnych ras. Uważne słuchanie utworu. Poznanie zabawek, którymi bawili się nasi dziadkowie.Budowanie wypowiedzi wielozdaniowej.
Dzieci na całym świecie
mają swoje święto
1. Krakowianka w japońskim kimonie – posłuchajcie utworu Lilianny Bardijewskiej a dowiecie się jakimi zabawkami bawili się Wasi dziadkowie.
Krakowianka w japońskim kimonie
Bardijewska – Dziś nie będziemy jeść szpinaku na obiad! Ani myć zębów! – zapowiedziały przedszkolaki. – Strajk w przedszkolu? – zdziwił się Gutek. – Nie strajk, tylko święto! – wyjaśniła Julcia.
– Przecież dzisiaj Dzień Dziecka! – krzyknęły chórem starszaki. A pani tajemniczo się uśmiechnęła i zaprowadziła ich do autokaru, który właśnie przyjechał. Ruszyli. Minęli supermarket, i basen, i wesołe miasteczko. Zatrzymali się dopiero przed niepozornie wyglądającym budynkiem z czerwoną tabliczką. – M-u-z-e-u-m – przeliterowali Julcia i Maksio. – Zabawek! – zawołała Natalka, która umiała przeczytać tylko to jedno słowo. Pędem wbiegli do środka i chcieli tam zostać na zawsze... W pierwszej sali było ze sto lalek – od zwykłych szmacianych po porcelanowe w jedwabnych sukniach! – Takimi lalkami bawiły się wasze prababcie i babcie – powiedziała pani. Jeżyk bardzo się zdziwił, bo nigdy nie widział, żeby babcia bliźniaków bawiła się lalką. – Babcia też była kiedyś małą dziewczynką – uśmiechnęła się Julcia i pobiegli do drugiej sali. A tam – dziesiątki domów dla lalek, od góralskich chat po królewskie pałace! A wszystkie – jak dla krasnoludków, z malutkimi okienkami, mebelkami, talerzykami, a nawet nocniczkami! Trzecia sala była pełna koni na biegunach i samochodów najdziwniejszych kształtów i marek. A czwartą zajmowała tylko jedna zabawka, ale za to jaka! Kolejka elektryczna – tunele, wiadukty, mosty, zamykane szlabany i trzy ścigające się pociągi! Ale największa niespodzianka czekała ich w ostatniej sali. Tam, z wielkiego ekranu spoglądała na nich dziewczynka w krakowskim stroju. – Jeśli dotkniecie odpowiedniej ikony na ekranie, możecie zmienić jej strój, kolor skóry, a nawet płeć – wyjaśniła pani i kliknęła ekran. Krakowianka stała się nagle skośnooką Chinką w trójkątnym słomkowym kapeluszu. Potem kliknęła Julcia i zmieniła Chinkę w roześmianą Afrykankę z burzą czarnych włosów. Obu im było do twarzy w krakowskim stroju! Teraz ekranu dotknął Mati i Afrykanka stała się... Indianinem w pióropuszu. Na koniec Maksio kliknął aż dwa razy, przywołując na ekran znajomą krakowiankę i zmieniając jej strój na japońskie kimono! Przedszkolaki zaśmiewały się do łez! Mam nadzieję, że dzisiaj wszystkie dzieci na świecie są tak szczęśliwe, pomyślał jeżyk.
2. Rozmowa na temat opowiadania:
- Gdzie pojechały przedszkolaki w Dniu Dziecka?;
- Jakie zabawki dzieci oglądały w pierwszej sali?;
- Jakimi lalkami bawiły się nasze babcie?;
- Jakie domki były w drugiej sali?;
- Czego była pełna trzecia sala?;
- Co było w czwartej sali?;
- Jaka niespodzianka czekała na dzieci w ostatniej z sal?;
- W kogo zamieniała się Krakowianka?
3. Dokończ zdanie – zabawa słowna.
Dzieci kończą rozpoczęte zdanie:
Kiedy jest mi wesoło to....
Kiedy jestem zły to........
Kiedy jest mi smutno to......
Kiedy się boje to...............
4. Bańki mydlane – ćwiczenia oddechowe.
Rodzic przygotowuje dziecku płyn do robienia baniek mydlanych i słomki.
Dzieci bawią się – robią bańki mydlane
5. Jesteśmy dziećmi - Piosenki dla dzieci- Śpiewające Brzdące
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
6. Teraz czas na ćwiczenia.
Gimnastyka Korekcyjna - ćw. wzmacniające mięśnie pośladkowe z obciążeniem https://www.youtube.com/watch?v=FrqW7TubkTs
7. Zadania do wykonania w książce 6 latka:
Praca z KP4.31a – Otocz pętlami osoby, które mieszkają w tym domu.
Praca z KP4.32a– Który wyraz rymuje się?
p. Basia i p. Małgosia