28.V Z rodziną najlepiej
Witamy Was gorąco!
Temat: Z rodziną najlepiej– rozmowa kierowana o rodzinach dzieci
CELE OGÓLNE:wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny; poszerzanie słownika czynnego dzieci, identyfikowanie i nazywanie członków rodziny, określanie głoski w nagłosie słów związanych z rodziną
1.Gimnastyka buzi i języka – zabawa logopedyczna.
2. Rodzina – rozmowa o rodzinach przedstawionych na obrazkach.
Czy umiecie podać nazwy członków każdej z rodzin?
Czym różnią się te rodziny?
Czym różnią się członkowie rodziny? (płcią, wiekiem, wyglądem itd.)
3. Poznajemy swoje rodziny – swobodne wypowiedzi dzieci
- Kto należy do waszej rodziny?
- Ile osób ma twoja rodzina? (policz)
- Ile dzieci mają twoi rodzice?
-Ile masz rodzeństwa, ile sióstr, ilu braci?
- Jak się nazywają?
- Kto to są dziadkowie?
- Kim wy jesteście dla nich?
- Jak mają na imię twoje babcie i dziadkowie?
4. Poznajemy rodzinę dalszą.
Kim jest dla was siostra mamy i siostra taty?
Kim jest dla was brat mamy?
Kim jest dla was brat taty?
Kim jest żona brata Taty?
Kim są dzieci cioci, stryjka?
5. Dom to… – zabawa w skojarzenia.
Dokończ zdanie: Dom to….
6. Moi najmilsi – rozwiązywanie zagadek.
Kto pogłaszcze i przytuli,
łzy ukoi, baśń opowie
– i kto kocha nas nad życie?
No, kochani… Kto odpowie? (mama)
Nie każdy jest siwy,
nie każdy wąsaty,
lecz każdy jest tatą
mamy albo taty. (dziadek)
Kto nas kocha tak jak nikt
i ochrania całym sercem?
I do kogo można przyjść
z każdym smutkiem jak najprędzej? (tatuś)
To jest zagadka
łatwa i prosta:
kim jest dla Ciebie
twej mamy siostra? (ciocia)
Łatwą zagadkę dziś mamy,
kim jest mama mamy? (babcia)
6. Jedziemy z rodzicami na wycieczkę– rozpoznawanie głosek w słowach. Dziecko idąc na wycieczkę z rodzicami chce zabrać ze sobą różne rzeczy.Może zabrać tylko te rzeczy, których nazwy rozpoczynają się pierwszą głoską imion członków rodziny dziecka. Musi też powiedzieć, dlaczego wybrało taki, a nie inny przedmiot. Np.
Jaś powie: Zabieram na wycieczkę jabłko, bo mogę zgłodnieć;
Lena powie:Zabieram lalkę, żeby się nią pobawić.
7. Które przedmioty należą do mamy, a które do taty – zabawa dydaktyczna;
Wyodrębnij głoski w nazwach obrazków, które mogą należeć do taty lub do mamy.
Wskaż te przedmioty, które bardziej pasują do taty (lub do mamy).
Podaj jego nazwę, wyodrębnij głoskę w nagłosie i wygłosie słowa oraz znaleźć podpis do tego obrazka i odczytaj go
PASEK TORBA
MŁOTEK MUCHA
SUKIENKA BUTY
KOLCZYKI
KRAWAT ŁOPATA
KOSMETYKI BLUZKA
8. Zamiast gimnastyki Zumba dla dzieci.
Zachęcamy do aktywności ruchowej, która daje nam radość i zdrowie. .
https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8
Praca zKP4.27a – rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania prostych wyrazów, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych.
Pracaz KP4.27b – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie sprawności małej motoryki.
Miłego dnia.
Pozdrawiamy…
p.Basia i p.Małgosia