27.V Mój tata
Witamy Was serdecznie! To już środa.
Temat: Mój tata – rozmowa z dziećmi.
Cele: Podkreślenie roli ojca w rodzinie; rozpoznawanie zawodów wykonywanych przez członków rodziny na podstawie ich cech charakterystycznych, rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez porównywanie wartości pieniędzy (1, 2, 5 i 10zł), dodawanie i odejmowanie.
1. Mój Tato - rozmowa z dziećmi na temat taty inspirowana wierszem pt.Do czego służy tatuś?W. Fabera
Wczoraj obchodziliśmy Święto Mamy. Na pewno wszystkie dzieci złożyły gorące życzenia i wręczyły własnoręcznie wykonane laurki dla swoichkochanychmam. Dlatego dzisiaj ucałujecie tatusia, którego również mocno kochacie
i posłuchajcie wesołego wierszyka.
Do czego służy tatuś?
Na przykład do prania,
Kiedy za dużo pracy
miewa w domu mama.
Do trzepania dywanów,
jazdy odkurzaczem,
do chodzenia z córeczką
na lody, na spacer.
Do wbijania haczyków
w twardy beton ściany,
wtedy, gdy nową szafkę
lub obraz wieszamy.
Do strugania,
gdy złamie się twardy ołówek,
do wkładania do mojej
skarbonki złotówek.
Do wspinaczki,
gdy sobie przed ekranem usiadł.
Do pomagania w lekcjach
też miewam tatusia.
A kiedy się gazetą,
jak tarcza zasłania,
przynoszę kolorową
książkę do czytania.
I razem wędrujemy
do ostatniej strony.
Do tego służy tatuś
dobrze oswojony.
2. Rozmowa z dziećmi na temat taty.
- Jak ma na imię Twój tata?
- Jak wygląda? (wysoki,niski, szczupły,kolor włosów, oczu)
- Jakie czynności wykonujetata w domu.
- Co lubicie robić z tatą?
- Jaki zawód wykonuje twój tata? Jakie przedmioty są mu potrzebne do pracy?
3. Znamy różne zawody– zabawa słownikowa;
- Nazwij zawody wykonywane przez osoby przedstawione na ilustracji.
- Podzielcie każdą nazwę zawodu na sylaby.
- Wymień zawody, których nazwy miały 3 sylaby.
- Wyodrębnijgłoski w każdym słowie.
- Wymień zawód, którego nazwa rozpoczyna się głoską: [f, k, p]
- Ułóżcie 3 zdania z wybraną nazwą zawodu.
4. Skąd się biorą pieniądze? - rozmowa tematyczna:
- Skąd się biorą pieniądze?
- Nie za każdą pracę otrzymujemy pieniążki. Może wiecie kiedy ich nie otrzymujemy?
np. za wyrzucenie śmieci, ugotowanie obiadu – nie dostajemy pieniędzy, (kieszonkowe, prezent np. od babci).
- Czy jak mam 1 zł to jest mniej czy jest to więcej niż 2zł? (analogicznie pozostałe nominały),
- Czy za 1zł kupię mniej czy więcej niż za 5zł? (analogicznie pozostałe nominały),
- Jak myślicie, co mogę kupić za 1zł (jabłko, lizak, lody, bułka, długopis)
- Co mogę kupić za 10zł? (farby, szczoteczka do zębów, lalka, bombonierka)
5. Ile to razem? - zadania matematyczne;
1) Mama włożyła do wazonu 3 tulipany i 3 gerbery.
Ile kwiatów włożyła do wazonu mama?
2) Żonkile kosztują 2 złote, tulipany 3 złote, a lilie 5 złotych.
Ile kosztuje bukiet kwiatów?
3) Zosia kupiła żonkile za 10 złotych i tulipany za 5 złotych.
Ile zapłaciła za wszystkie kwiaty?
6. Mistrz matematyki - Zabawy matematyczne;
Ćwicz liczenie a będziesz mistrzem matematyki.
- Wskazywanie najmniejszej lub największej liczby;
- Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
https://szaloneliczby.pl/wskaz-najwieksza-liczbe-do-10/
https://szaloneliczby.pl/dodawanie-w-zakresie-10/
https://szaloneliczby.pl/odejmowanie-w-zakresie-10/
7. Teraz czas na gimnastykę.
Zakręć kołem i zobacz jakie zadanie musisz wykonać. Wesołej zabawy.
https://wordwall.net/embed/238bf1dd2c954c73a5337fb7f8189fa1?themeId=52&templateId=8
Praca z KP4.25a– Wskaż różnice na obrazkach. Otocz monety pętlami….
Praca z KP4.25b – Jak wygląda twój tata?...
Na koniec postaraj się przeczytać czytankę Mamie i Tacie. Powodzenia!
p. Małgosia i p. Basia