Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 18 września 2020 napisz DONOS@

22.V Nasze emocje

Witamy Was serdecznie!

Temat dnia: Nasze Emocje – malowanie i konstruowanie;

Cele:rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji w sposób werbalny i niewerbalny; kształcenie logicznego myslenia, rozwijanie inwencji twórczej

Dzień dobry.

Do kogo z Was pasuje powitanie,

niech pomacha ręką.

Witamy wszystkich którzy:

mają dobry humor,

potrafią przesłać uśmiech,

potrafią zapanować nad złością

Zatem na zjęcia nadszedł czas.

 

1. Zagadki o emocjach:

Gdy się w nasze serce wkrada,

to naszymi myślami włada.

Marszczy nam nosek, oczy i czoło.

Tupie nóżką i rączką grozi wkoło   (złość)

Jaka to emocja powiedzcie dzieci?

Rączki wymachują, ciało w górę leci,

oczy jak iskierki się zapalają,

wszystkie ząbki usta odkrywają (radość)

Usta jak podkówka odwrócona
Często łezka w oku zakręcona
Wygląd twarzy tej dziewczyny
Jakby najadła się cytryny  
(smutek)

Teraz pora na waszą twórczość. Macie do wyboru 2 prace plastyczne.

Od was zależy, którą wybierzecie. Powodzenia!

 

3. Nasze emocje - kolorowe stworkimalowanie farbą;

Potrzebne będą:

− farby

− słomka do napojów

−kredki , flamastry

Wykonanie:Dzieci robią na kartkach papieru kleksiki, następnie rozdmuchują je przez słomkę do napoju. Jeśli nie mamy słomki, możemy po prostu wraz z dzieckiem wykonać kolorowe kleksiki. Po wyschnięciu, dostosowujemy wspólnie do naszych kleksików: oczy, buzię, nogi, włosy itp.- wg. własnych pomysłów, tak aby przedstawiały określone emocje.

 

4. Emocje – wiszące humorki - konstruowanie

Do przygotowania tej konstrukcji potrzebne są następujące materiały:

- wieszak

- kolorowe sznurki

- klamerki do bielizny

- podkładki pod kubek

- kolorowy papier

Dziecko przypinając klamerki mówiw jakiej sytuacji odczuwa się daną emocję  (np. czuję radość gdy jem lody, czuję złość gdy nie uda mi się strzelić gola itp.).