22.V Nasze emocje
Witamy Was serdecznie!
Temat dnia: Nasze Emocje – malowanie i konstruowanie;
Cele:rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji w sposób werbalny i niewerbalny; kształcenie logicznego myslenia, rozwijanie inwencji twórczej
Dzień dobry.
Do kogo z Was pasuje powitanie,
niech pomacha ręką.
Witamy wszystkich którzy:
mają dobry humor,
potrafią przesłać uśmiech,
potrafią zapanować nad złością
Zatem na zjęcia nadszedł czas.
1. Zagadki o emocjach:
Gdy się w nasze serce wkrada,
to naszymi myślami włada.
Marszczy nam nosek, oczy i czoło.
Tupie nóżką i rączką grozi wkoło (złość)
Jaka to emocja powiedzcie dzieci?
Rączki wymachują, ciało w górę leci,
oczy jak iskierki się zapalają,
wszystkie ząbki usta odkrywają (radość)
Usta jak podkówka odwrócona
Często łezka w oku zakręcona
Wygląd twarzy tej dziewczyny
Jakby najadła się cytryny (smutek)
Teraz pora na waszą twórczość. Macie do wyboru 2 prace plastyczne.
Od was zależy, którą wybierzecie. Powodzenia!
3. Nasze emocje - kolorowe stworki– malowanie farbą;
Potrzebne będą:
− farby
− słomka do napojów
−kredki , flamastry
Wykonanie:Dzieci robią na kartkach papieru kleksiki, następnie rozdmuchują je przez słomkę do napoju. Jeśli nie mamy słomki, możemy po prostu wraz z dzieckiem wykonać kolorowe kleksiki. Po wyschnięciu, dostosowujemy wspólnie do naszych kleksików: oczy, buzię, nogi, włosy itp.- wg. własnych pomysłów, tak aby przedstawiały określone emocje.
4. Emocje – wiszące humorki - konstruowanie
Do przygotowania tej konstrukcji potrzebne są następujące materiały:
- wieszak
- kolorowe sznurki
- klamerki do bielizny
- podkładki pod kubek
- kolorowy papier
Dziecko przypinając klamerki mówiw jakiej sytuacji odczuwa się daną emocję (np. czuję radość gdy jem lody, czuję złość gdy nie uda mi się strzelić gola itp.).