22.V Nasze emocje
Witamy Was serdecznie!
Temat dnia: Nasze Emocje – malowanie i konstruowanie;
Cele:rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji w sposób werbalny i niewerbalny; kształcenie logicznego myslenia, rozwijanie inwencji twórczej
Dzień dobry.
Do kogo z Was pasuje powitanie,
niech pomacha ręką.
Witamy wszystkich którzy:
mają dobry humor,
potrafią przesłać uśmiech,
potrafią zapanować nad złością
Zatem na zjęcia nadszedł czas.
1. Zagadki o emocjach:
Gdy się w nasze serce wkrada,
to naszymi myślami włada.
Marszczy nam nosek, oczy i czoło.
Tupie nóżką i rączką grozi wkoło (złość)
Jaka to emocja powiedzcie dzieci?
Rączki wymachują, ciało w górę leci,
oczy jak iskierki się zapalają,
wszystkie ząbki usta odkrywają (radość)
Usta jak podkówka odwrócona
Często łezka w oku zakręcona
Wygląd twarzy tej dziewczyny
Jakby najadła się cytryny (smutek)
Teraz pora na waszą twórczość. Macie do wyboru 2 prace plastyczne.
Od was zależy, którą wybierzecie. Powodzenia!
3. Nasze emocje - kolorowe stworki– malowanie farbą;
Potrzebne będą:
− farby
− słomka do napojów
−kredki , flamastry
Wykonanie:Dzieci robią na kartkach papieru kleksiki, następnie rozdmuchują je przez słomkę do napoju. Jeśli nie mamy słomki, możemy po prostu wraz z dzieckiem wykonać kolorowe kleksiki. Po wyschnięciu, dostosowujemy wspólnie do naszych kleksików: oczy, buzię, nogi, włosy itp.- wg. własnych pomysłów, tak aby przedstawiały określone emocje.
4. Emocje – wiszące humorki - konstruowanie
Do przygotowania tej konstrukcji potrzebne są następujące materiały:
- wieszak
- kolorowe sznurki
- klamerki do bielizny
- podkładki pod kubek
- kolorowy papier
Dziecko przypinając klamerki mówiw jakiej sytuacji odczuwa się daną emocję (np. czuję radość gdy jem lody, czuję złość gdy nie uda mi się strzelić gola itp.).
5. Jeśli jesteś dziś szczęśliwy- zabawa ruchowa wynikająca z treści piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4
6. Nasze emocje–utrwalenie piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4
Nasze emocje - wyk. Śpiewające Brzdące
Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są,
które wyjść na zewnątrz chcą.
Płyną z serca spontanicznie.
Od kołyski w Nas mieszkają.
I się zdarza bardzo często,
że o sobie znać nam dają.
Refren: Radość, smutek, złość i strach....
Nie ma wcale nic w tym złego,
że się czasem zezłościmy,
że czujemy wstyd lub smutek.
My z tym sobie poradzimy!
Refren: Radość smutek złość i strach...
Wygonimy wszystkie strachy,
damy w kość okropnej złości.
I zadbamy by najwięcej,
było śmiechu i radości.
Refren: Radość smutek złość i strach...
7. Podróż do krainy: złości, smutku i radości- zabawa ruchowa
- Dziecko na początku idzie do krainy złości, tutaj ludzie chodzą obrażeni, są źli i zagniewani, tupią nogami, zaciskają dłonie w pięści i krzyczą.
- Następnie rusza dalej i zatrzymuje się w krainie smutku. Tutaj ludzie chodzą markotni, płaczą,
- Na końcu rusza do krainy radości, gdzie ludzie są zawsze uśmiechnięci, życzliwi i pomocni wobec siebie, witają się z nami serdecznie.
Zpytajcie dziecko, w której krainie najbardziej mu się podobało i dlaczego.
8. Praca z KP4.23a – Przeprowadź Adę przez labirynt
KP.4. 22b – Pokoloruj obrazek zgodnie z kodem
Dla chętnych: Zał.nr1
Dziś przesyłamy ostatnie 2 obrazki do podpisów. Wyślijcie Wasze prace na nasz adres: piateczkagr5@wp.pl. Dziś piątek, więc.... przeczytajcie czytankę dla Mistrza!
p. Basia i p. Małgosia
Miłego weekendu!!