21.05 Czego się boję?
To już czwartek. Witamy was serdecznie.
Temat: Czego się boję?
Cele: doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na temat jego treści, wdrażanie do odróżniania świata fikcji od rzeczywistości;, rozwijanie logicznego myślenia, poszerzanie słownika czynnego dzieci
1. Poruszamy się jak…– ruchowa zabawa dramowa.
Dzieci chodzą swobodnie po sali. Rodzic uderza w bębenek i wydaje kolejne instrukcje: Chodzimy jak ludzie zmęczeni, Chodzimy jak ludzie smutni, Chodzimy jak ludzie weseli itp.
2. Szukamy ciemności– zabawa dydaktyczna
Poproś rodzica i chodźcie razem po domu, szukając najciemniejszego miejsca. Po wspólnym ustaleniu, gdzie ono jest, usiądźcie tam na chwilkę. Zamknijcie oczy, trzymając za ręce osobę ze swojej pary. Później opowiedzcie jak czuliście się w ciemności.
3. Ciemność jest niezwykła! – słuchanie wiersza Ciemnego pokoju nie trzeba się baćEwy Szelburg-Zarembinyi wypowiedzi na jego temat.
Posłuchajcie wierszaczytanego przez rodzica. Porozmawiajcie z rodzicami na temat ciemności na podstawie wiersza i własnych doświadczeń.
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
Bo w ciemnym pokoju czar może się stać...
Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,
Lampa Aladynaczasem się świeci...
Ach , w ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek.
Spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek...
Ach, w ciemnym pokoju podobno na pewno
Zobaczyć się można ze Śpiącą Królewną...
Ach, w ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę
Opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,
Wysoka czapla chodzi wciąż po desce
I pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?
4. Proszę rodziców o zadanie pytań:
- Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać?
- Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić?
- Co Wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju?
- Jaką miłą postać chcielibyście zobaczyć w swoim ciemnym pokoju?
5. Kartka złych emocji
Dziecko dostaje kartkę. Rodzic mówi, że jest to kartka, która przestawia złość, gniew. Mówi, że każdą złą emocje można zamienić w coś dobrego, pozytywnego. Proponuje aby złość, gniew zamienić w małą papierową kulkę, którą można wyrzucić. Dziecko zgniata kartkę w kulę, następnie wyrzuca ją do kosza nazwanego „Zjadaczem złych emocji”.
6. Niedokończone zdanie
Rodzic podaje początek zdania, a dziecko kończy je zgodnie z własnymi odczuciami np.:
§ Najbardziej lubię, gdy…
§ Czasami boję się…
§ Jestem smutny kiedy…
§ Wstydzę się, gdy…
§ Kiedy jest mi wesoło…
§ Jestem zły, kiedy…
§ Denerwuję się, gdy…
Rodzic mówi do dziecka:
Mamy prawo odczuwać różne emocje ale należy mówić o tym. Ważne jest to, abyśmy nie trzymali w sobie przeżywanych emocji. Złe emocje wyrzucajcie do kosza. Wtedy będzie nam lepiej żyć.
7. Bajka „Miś Małgorzatki”. Jeśli ciemność wciąż wydaje Wam się troszkę straszna, poproście tatę albo mamę, aby przeczytali Wam bajkę.
Link: https://bajki-zasypianki.pl/dziecko-boi-sie-ciemnosci
8. Teraz czas na ruch.
Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 1
Cele: doskonalenie kształtowania prawidłowej postawy oraz polepszenia funkcji układu krążenia i oddychania
https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc
9. Praca z KP4.22 a – Narysuj obrazek po śladzie. Rysuj wzór zgodnie z instrukcją.
Życzymy miłej zabawy.
Pozdrawiamy was serdecznie.
p. Basia i p. Małgosia