20.05 : W krainie figur geometrycznych
Dzień dobry kochane Przedszkolaki i drodzy Rodzice!
Zapraszam Was dzisiaj do magicznej krainy figur geometrycznych. Przypomnimy sobie ich nazwy, wygląd, a później trochę się z nimi pobawimy.
Temat dnia: W krainie figur geometrycznych zabawa dydaktyczna
Cele: Rozpoznawanie, nazywanie i posługiwanie się figurami geometrycznymi: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości; „W krainie figur geometrycznych.”- się nazwami figur geometrycznych.
1. Posłuchajcie krótkiego opowiadania pt. Dziwna kraina czytanego przez rodzica.
Po wysłuchaniu postarajcie się odpowiedzieć na poniższe pytania.
Była kraina dziwna, w której wszystko było zbudowane z figur geometrycznych. Stał tam zamek, bardzo dziwny, z figur geometrycznych. W zamku tym na tronie siedział król bardzo dziwny, z figur geometrycznych. Miał koronę bardzo dziwną, z figur geometrycznych. I patrzył z okien wieży na dziwną swą krainę, gdzie wszystko miało kształt figur geometrycznych.
2. Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania (nazywanie, przeliczanie figur geometrycznych, z których zbudowany jest zamek).
- Z jakich figur geometrycznych zbudowany jest zamek?
- Policz ile jest trójkątów, kwadratów, prostokątów, kół,
- Policz ile jest figur w kolorze żółtym,
- Których figur geometrycznych jest najwięcej i ile?
- Których figur jest najmniej i ile?
- O ile więcej jest trójkątów niż kwadratów?
- Z ilu figur zbudowany jest cały zamek?
3. O jakiej figurze mówię?- rozwiązywanie zagadek słownych.
Zadaniem dziecka jest po wysłuchaniu zagadki wskazanie odpowiedniej figury.
Toczę, toczę się wesoło,
I do wszystkich macham wkoło
Początku nie mam, ani końca
Podobne jestem do słońca.
Wszyscy mnie doskonale znacie.
Myślę, że gotową odpowiedź macie!
koło
Ta magiczna liczba trzy
– zawsze towarzyszy mi.
Mam trzy boki i wierzchołki,
trzy mam kąty, trzy odcinki
Twoja buzia mówi mi,
że odgadniesz raz, dwa, trzy.
trójkąt
Powiem tylko: jestem szczery,
ujrzysz u mnie boki cztery,
cztery kąty i wierzchołki
– obce mi są różne dołki.
Moje boki są równiuteńkie,
a cztery kąty prościutkie.
kwadrat
Mam cztery rogi,
dwa krótkie i dwa długie boki.
Kwadratem nie jestem,
choć mam kąty proste.
prostokąt
4. Po czym poznajemy daną figurę ?- burza mózgów.
Zadaniem dziecka jest odgadnięcie czym charakteryzuje się dana figura np. koło nie ma żadnego boku ani rogu, jest okrągłe i przypomina koło od samochodu.
5. Gdzie schowały się figury- zabawa dydaktyczna .
kwadrat
koło trójkąt
prostokąt
6. Szukamy figur w otoczeniu – zabawa dydaktyczna.
Dziecko wyszukuje w pokoju przedmioty o kształcie zbliżonym do danej figury geometrycznej.
7. Jaka to figura? – zabawa dydaktyczna.
Rodzic rysuje figurę na plecach dziecka. Zadaniem dziecka jest nazwanie narysowanej figury
8. Obejrzyj film edukacyjny – Wyrażam emocje, scenki sytuacyjne.
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/110279?HD=1
9. Posłuchaj piosenki Nasze emocje i powiedz o czym jest w niej mowa.
- kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie wrażliwości estetycznej poprzez ekspresję
muzyczno –ruchową
Nasze emocje - wyk. Śpiewające Brzdące
Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są,
które wyjść na zewnątrz chcą.
Płyną z serca spontanicznie.
Od kołyski w Nas mieszkają.
I się zdarza bardzo często,
że o sobie znać nam dają.
Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są,
które wyjść na zewnątrz chcą.
Nie ma wcale nic w tym złego,
że się czasem zezłościmy,
że czujemy wstyd lub smutek.
My z tym sobie poradzimy!
Refren: Radość smutek złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są,
które wyjść na zewnątrz chcą.
Wygonimy wszystkie strachy,
damy w kość okropnej złości.
I zadbamy by najwięcej,
było śmiechu i radości.
Refren: Radość smutek złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są,
które wyjść na zewnątrz chcą.
10. Po wysłuchaniu utworu odpowiedz na pytania:
- Jakie emocje odczuwamy?
- Kiedy czujemy: radość, złość, strach, smutek?
- Czy wszyscy odczuwamy emocje?
11. Praca z KP4.28a – kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie wyrazów określających emocje.