18.V Co to są emocje?
Dzień dobry Drogie dzieci. Witamy Was w kolejnym tygodniu nauki, niestety również większość z was zdalnie. Cieszymy się , że z nami jesteście.
W tym tygodniu będziemy realizowali temat Wrażenia i uczucia. Oto propozycje dla Was, zapraszamy i życzymy miłej zabawy.
Temat: Co to są emocje?
Cele: doskonalenie umiejętności odróżniania emocji i podawania ich nazw; doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć w niewerbalny sposób.
1. Zapraszamy do zabawy ruchowej - SPOKO LOKO- Tańce połamańce
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I&feature=share
2. Posłuchajcie wiersza "Jak się zmieniam" i postarajcie się odpowiedzieć na poniższe pytania?
Jak się zmieniam
W ciągu dnia miewam różne humory:
Inna jest mina wesoła,
inna, gdy jestem chora.
Gdy się boję krzyczę – Ooo!
Gdy zjadam cytrynę,
To mam kwaśną minę.
Gdy jestem zły,
Moja mina przypomina pysk rekina.
lub
Smutno mi gdy jestem w domu sam.
Cieszę się, gdy Mamę obok mam.
Dziwi mnie, gdy w łazience mydła brak.
Złości mnie, gdy wszystko jest nie tak.
D.Jasica
Odpowiedzcie na pytania:
- O jakich emocjach jest mowa w wierszu?
- Czy Wy też odczuwacie takie emocje? Opowiedzcie o nich rodzicom.
Emocje i uczucia mamy w sobie w zależności od różnych sytuacji.
Emocje to coś co rodzi się w naszym sercu, poprzez różne sytuacje i okoliczności, których jesteśmy uczestnikami. A ich źródłem jest wszystko co nas otacza.
Emocje nie są ani dobre ani złe. Każdy ma prawo czuć się szczęśliwy, jak i zły. Najważniejsze jest to, co robimy z tymi emocjami. Czy i w jaki sposób pokarzemy nasze emocje innym.
Emocje mogą kojarzyć się z kolorami - złe emocje przypominają ciemne kolory, a dobre - jasne i ciepłe.
2. Powiedzcie „Co oznacza taka mina”?
Radość
Smutek
Strach
Złość
Zdziwienie
Wstyd
Obejrzyjcie bajkę Domisie - Dlaczego Eryk marudzi?
https://www.youtube.com/watch?v=8MItH8O_DL8
Zapraszamy na gimnastykę - Ćwiczenia ruchowe dla dzieci. Mały Sportowiec w DOMU
https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds
Praca w książce 5 latka
19a - doskonalenie zdolności grafomotorycznych, logicznego myślenia
19b - doskonalenie percepcji wzrokowej, rozwój emocjonalny
Praca w książce 6 latka
21a - rozwijanie empatii, rozwijanie sprawności manualnej;
21b- pisanie po śladzie wyrazów, które odpowiadają stanom emocjonalnych osób na ilustracjach.
Dodatkowe karty pracy dla chętnych dzieci.
Codziennie będziemy umieszczały na stronie 1 kartę z obrazkami do wycięcia i podpisami do nich. Miłej zabawy!
Pozdrawiamy
p.Basia i p.Małgosia