11.V Muzyka
Dzień dobry! Przed nami tydzień z muzyką. Poznacie min. różne rodzaje muzyki i instrumenty, które ją tworzą.
Temat: Muzyka
Cel: Rozbudzenie zainteresowań muzycznych na drodze obcowania z dźwiękiem i rytmem
wprowadzenie litery H,h na podstawie wyrazu Hejnał;
1. Zaczynamy od aktywności ruchowej - RUCH TO ZDROWIE
https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is
2. Posłuchajcie wiersza "Gdzie mieszka muzyka?" i postarajcie się odpowiedzieć na pytanie gdzie mieszka muzyka?
Gdzie mieszka muzyka?
W wesołych strumykach,
w zielonych skrzydełkach
polnego konika.
Gdzie mieszka muzyka?
W piosence słowika,
na dachu, po którym
deszcz tańczy walczyka.
Gdzie mieszka muzyka?
W klawiszach i smykach,
i w strunach, i w dłoni,
co strun tych dotyka…
E.Stadtmuller
3. Muzyka i Piosenka - wyjaśnienie nazwy sformułowań
Muzyka - dźwięki emitowane przez instrumenty muzyczne i ludzki głos, także pochodzące z otoczenia.
https://www.youtube.com/watch?v=iIYUXg0QQxg
Piosenka - utwór muzyczny z tekstem przeznaczony do śpiewania.
https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU
4. "Hejnał z wieży mariackiej" - słuchanie melodii granej przez trębacza co godzinę z północnej wieży kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Krakowie.
https://www.youtube.com/watch?v=qGiuK0_pg-g
5. "H jak hejnał" - odkrywanie litery H,h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
H |
E |
J |
N |
A |
Ł |
1.Podzielcie słowo hejnał na sylaby
2. Podzielcie słowo hejnał na głoski.
3. Policzcie, ile w słowie jest sylab i ile głosek.
4. Jak brzmi pierwsza głoska?
5. Czy znacie inne słowa, które zaczynają sie na głoskę h?
6. Przygotujcie 10 białych kartoników, mogą być kredki, guziki.
Podzielcie słowo hejnał na sylaby, układając i rozsuwając białe kartoniki.
Ułóżcie tyle kartoników, ile głosek słyszycie w słowie hejnał.
Głoski wymawiajcie głośno, dotykając kolejnych kartoników.
7. Przygotujcie 5 kartoników czerwonych i 5 kartoników niebieskich.
Głośno wymieniajcie głoski w słowach: hejnał, harfa, hamak
Głoska h jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko.
Ułóżcie z liter w Alfabecie wyraz: hejnał
Pod wyrazem ułóżcie odpowiednie kartoniki, oznaczające spółgłoski(niebieskie) i samogłoski(czerwone). Zróbcie to samo z wyrazami harfa i hamak.
8. Na koniec zapraszamy do ćwiczeń ruchowych dla dzieci Mały Sportowiec w DOMU
https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds
Zadania do wykonania w książce 5 latka:
Praca w książce 17a - doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej
Praca w książce 15a - doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji słuchowej, przeliczanie.
Zadania do wykonania w książce 6 latka:
Praca w książce 16a – identyfikowanie i zakreślanie litery H h.
Praca w książce 16b – pisanie liter H, h po śladzie, czytanie zdań metodą sylabową;
Dodatkowe karty pracy dla chętnych dzieci.
Znajdź różnicę - zał.1
Pozdrawiamy
p.Małgosia i p.Basia
.