Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 napisz DONOS@

07.V Wypożyczam i kupuję

Dziś czwartek! Kolejny dzień naszego "spotkania". Witajcie!

 

Temat: Wypożyczam i kupuję

Cele : zapoznanie z biblioteką i księgarnią, rozwijanie zainteresowań książką jako źródłem wiedzy i przyjemności.

 1. Zaczynamy od piosenki i ruchu - Wielki, mały, gruby, chudy.

https://www.youtube.com/watch?v=yzsgfD-Btng

2.Rozwiążcie zagadki, które przeczyta Wam rodzic:

Oto zagadka książkowa!
Dziesięć liter ma to słowo,
a na końcu jest w nim „teka”.
Książka tam na Ciebie czeka.
(biblioteka)

 

W tym miejscu jest mnóstwo książek

Ale, aby je mieć musisz zapłacić pieniążek. (księgarnia)

 

3. Posłuchajcie opowiadania Z. Staneckiej ,, W bibliotece’’

W poniedziałek przed obiadem pani Marta zaprosiła grupę Basi do kręgu.

– Jutro zaraz po śniadaniu pójdziemy do biblioteki – powiedziała.

– La, la, la… – zanuciła radośnie Anielka.

– Co tam będziemy robić? – spytał Kuba.

– No właśnie, kto wie, co robi się w bibliotece? – odpowiedziała pani pytaniem.

Basia wyciągnęła rękę do góry. Babcia Marianna już dawno temu, chyba z rok wcześniej, zapisała ją do biblioteki.

– W bili… bliotece są książki! – zawołała.

– Zabiera się je do domu, a potem oddaje.

– Ja bym nie oddał – oświadczył Karol.

– Jak oddasz, to bierzesz inną. I tak w kółko. Oddajesz i dostajesz, oddajesz i dostajesz…

– Za darmo? – upewniła się Zuzia.

– Tak, Zuziu. – Pani włączyła się do rozmowy.

– Książki z biblioteki pożycza się, nie kupuje. Dzięki temu każdą z nich może przeczytać wiele osób.

– O książki trzeba dbać – wygłosiła Basia. – Nie można do nich chować kanapek. Ani czytać w wannie. Tata kiedyś o tym zapomniał i książka wykąpała się razem z nim. Potem powiedział, że trzeba ją będzie odkupić.

– W… bi… liotece… jest… cicho – szepnął Titi.

Wszyscy spojrzeli na niego ze zdziwieniem, bo Titi rzadko coś mówił sam z siebie. Pani skinęła głową. – W bibliotekach można pracować i czytać na miejscu. Trzeba zachować ciszę, żeby nie przeszkadzać innym. (…)

 

Rozmowa rodzica  na temat opowiadania, odniesienie się także do doświadczeń dzieci.

Dokąd wybrały się dzieci?

Co robi się w bibliotece, o czym powiedziała Basia?

Czy za książki w bibliotece trzeba płacić?

W jaki sposób trzeba dbać o książki?

Jak trzeba się zachowywać w bibliotece? Dlaczego?

Jak nazywa się miejsce, w którym kupuje się książki?

4. Zachęcam do obejrzenia filmiku pt." Czy to biblioteka?"

https://www.youtube.com/watch?v=VkFhIN2xMbk

5. „Quiz” – rozpoznawanie zdań prawdziwych i fałszywych - doskonalenie logicznego myślenia.

Waszym zadanie jest określenie czy czytane przez rodzica zdania są prawdziwe, a może fałszywe?

  •         Autor to osoba, która napisała książkę.
  •         W księgarni drukuje się książki.  
  •         Biblioteka to miejsce, gdzie można kupić książkę.
  •         Ilustracja to rysunek w książce.
  •         Ilustracje zawsze muszą być kolorowe.
  •         Okładka jest w środku książki.
  •         Książki są tylko dla dzieci.
  •         W bibliotece nie można hałasować.

 6. "Prośba książki"- poznanie zasad kulturalnego  korzystania z książek.

 1. Zawsze myj ręce przed czytaniem.

2. Nie czytaj, nie oglądaj gdy pijesz i jesz.

3. Odkładaj książki na półkę.

4. Nie wyrywaj kartek z książki.

5. Używaj zakładki.

6. Nie pisz i nie rysuj po książce.

 GIMNASTYKA

7. Postarajcie się wykonywać ćwiczenia gimnastyczne w miarę możliwości. Dużo czasu spędzamy w domu, mamy mniej ruchu. Dzieci realizując zajęcia siedzą przy stole, przed telewizorem, przed komputerem. Dbajmy o prawidłową postawę dzieci i zachęcajmy je do zabaw ruchowych!

Treningi dla Twojego Dziecka w Domu - ćwiczenia z Panem Andrzejem.

https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ

Proponuję wysłuchanie audiobooka Davida Williamsa "Mały miliarder"

https://www.youtube.com/watch?v=YKdnnavCXes&feature=youtu.be

 

Zachęcam dzieci do oglądania w telewizorze programu edukacyjnego WESOŁA NAUKA na kanale TVP 2 codziennie o godz.7.05-8.00 i 11.40-12.30. Dzieci obejrzą w nim ciekawe doświadczenia naukowe oraz kreatywne gry i zabawy.

 

Zadania do wykonania w książce 5 latka: 

Praca w książce 9a - doskonalenie percepcji wzrokowej, umiejętności grafomotorycznych

Praca w książce 9b - doskonalenie kreatywności, logicznego myślenia i zdolności grafomotorycznych.

 

Zadania do wykonania w książce 6 latka:

Praca w książce 6b – ćwiczenie sprawności motoryki małej, naklejanie nalepek – fragmentów książek;

Praca w książce 8b – czytanie zdań wyrazowo-obrazkowych, pisanie wyrazów po śladzie;                                                                                                                                Praca w książce 9b – kreślenie drogi w labiryncie, przeliczanie książek, porównywanie liczb.

 Dodatkowe karty pracy dla chętnych dzieci.

To już 4 kartka  naszej książeczki. Dziś zaświeci słonko....

 

 

 

                                                                                                                   

 

Miłego dnia

p.Małgosia i p.Basia

 

 

 

 

 

 

 

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę