7 maja 2020 - czwartek
Witamy serdecznie Was drogie Dzieci i Waszych Rodziców!
Temat dnia:
W księgarni
Zadania:
1. „Zabawa z muzyką Mozarta” – zabawa rytmiczna. Przygotuj dwa patyki lub pałeczki . Usiądź na podłodze w siadzie skrzyżnym tak abyś widział ekran komputera lub laptopa; poproś o włączenie strony : https://www.facebook.com/tworcza4/videos/817037605345415/ i dołącz do „orkiestry”!
2. Posłuchaj wiersza Wielki skarb i zapamiętaj, o czym, zdaniem autorki wiersza, opowiadają książki.
Wieki skarb - autor: Barbara Stefania Kossuth
Mam przyjaciela – wielki skarb,
największą radość w świecie.
Któż to? Aha, nie powiem, nie…
Z łatwością odgadniecie.
Chciałbym z nim przebyć cały dzień,
lecz mi nie daje niania.
– Ej, Jurku, chodź, na spacer czas,
dość tego już czytania.
Tak, książka to przyjaciel mój –
przyjaciel prawie żywy.
On opowiada cudów moc,
o świecie prawi dziwy.
O górach, morzach niesie wieść,
o naszej własnej ziemi,
wypowie wiersz lub cudną baśń –
czym? – Literkami swymi.
Więc cieszę się, że książkę mam.
Och, czytać pragnę wiele!
Nie niszczę ich, bo książki me –
najlepsi przyjaciele.
3. Rodzic prosi, by dziecko przypomniało, czego – zdaniem autorki – można dowiedzieć się z książek. Jakie inne informacje możecie znaleźć w swoich ulubionych książkach? Co oznacza sformułowanie „książka moim przyjacielem”? Czy autorka miała na myśli takiego przyjaciela, z którym można się bawić, biegać, wyjeżdżać?
4. Zabawa matematyczna „Księgarnia”. Wspólnie z rodzicem przygotuj „Małą księgarnię” czyli sklepik z książkami. Każda książka powinna mieć karteczkę z ceną, np. 3 zł, 4 zł, 5 zł, 8 zł , 10 zł. Ponieważ banknoty i monety z Wyprawek wielu dzieci zostały w przedszkolu poproś rodzica o prawdziwe pieniądze o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł i 10 zł. Na początek zabawy rodzic jest księgarzem , a dziecko kupującym. Zadaniem dziecka jest wydać jak najwięcej pieniędzy , jednocześnie podczas zakupów oceniać/policzyć każdorazowo jakie książki może kupić za pieniądze, którymi dysponuje. Po kilku zakupach zamieniamy się rolami. Zwracamy uwagę czy dziecko potrafi wydawać „resztę”. Po zakupach siadamy z dzieckiem i rozmawiamy o tym, co było przyjemne lub co sprawiło dziecku trudność. Przed zabawą nie zapomnijcie zdezynfekować pieniądze !
5. Zabawa ruchowa „Niedźwiadki obudziły się z zimowego snu” – zabawa z elementem czworakowania. Dziecko niedźwiadek – czworakuje po pokoju. „Niedźwiadek wygrzewa się na słonku” – leżenie na plecach, macha uniesionymi nogami i rękami.
6. Praca z KP4.7b – rysowanie wzorów po śladzie i samodzielnie, odczytywanie rebusów, umieszczanie nalepek.
Praca z KP4.8a – przeliczanie i rysowanie monet i banknotów.
Dzieciom, które lubią eksperymenty polecamy Eksperyment "Pływające kwiatki" (załącznik).
A kto lubi wycieczki zapraszamyna wirtualną wycieczkę do lasu https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs
MIŁEJ ZABAWY I DOBREGO DNIA!