Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 22 listopada 2024 napisz DONOS@

06.V Otwieram książkę i widzę...

Dzień dobry! Czy uśmiechnęliście się już do kogoś?

Temat:  Otwieram książkę i widzę...

Cele:   wprowadzenie słownictwa określającego nazwy zawodów związanych z powstaniem książki: autor, redaktor, ilustrator, drukarz, wydawca itp.; doskonalenie umiejętności przeliczania, klasyfikacji wg danej cechy;

1. Na powitanie proponuję śpiewanie i ruch przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=aQXlJxb2uOA

2. Czy wiecie jak powstaje książka? To nie takie proste. Posłuchajcie wiersza, który przeczyta Wam rodzic. Słuchajcie uważnie.

 

„Jak powstaje książka?”

Magdalena Tokarczyk

Dzisiaj się dowiemy jak książki powstają i jaką drogę do nas przemierzają.

Gdy pisarz( autor) ma już pomysł na książkę, to jest już dobry początek.

Wszystko dokładnie zapisuje, a w jego rękopisie znajdziemy wiele notatek.

Potem wystarczy dokładnie pomysły na komputerze przepisać.

Ale na tym nie koniec, musicie jeszcze dalej mnie posłuchać…

Całymi godzinami, dniami, a czasem miesiącami dzieło swe pisarz dopracowuje, a gdy jest już gotowe wydawcy go prezentuje.

W wydawnictwie dużo pracy zatem mają, bo książkę pisarza dokładnie przeglądają, sprawdzają…

Recenzent poprawki nanosi sprawnie, a ilustratorzy obrazki do książki rysują ładnie. Gdy książka jest już gotowa, pora na drukowanie.

W wielkiej drukarni maszyny rozpoczynają drukowanie i tak tysiące książek powstanie. Które do księgarni pozostanie wydawcy już rozesłanie.

W księgarni książkę możemy kupić, a w bibliotece możemy ją wypożyczyć.

Lecz gdy ją już przeczytamy, to w kąt nie rzucamy, ale na półkę ładnie odkładamy.

 

3.Mam nadzieję, że zapamiętaliście etapy powstawania książki. Obejrzyjcie obrazki i uporządkujcie je według kolejności.   

4. W celu utrwalenia wiadomości obejrzyjcie film z cyklu "Dlaczego? Po co? Jak? -  cebula, wiatraki, książki. Zacznijcie oglądać od minuty -8.35

https://www.youtube.com/watch?v=9dnNP8SZXhw

5. Na rozruszanie proponujemy śpiewanie i ruch przy piosence „Misie szare”, którą dobrze znacie. Zatańczcie z bliskimi, którzy się Wami opiekują.

https://www.youtube.com/watch?v=o-_QaXW-uIs

6. Wiecie już, że w książce znajdziemy nie tylko bajki, opowiadania, wiersze. Popatrzcie na ilustracje i poznajcie ksiązki o różnej tematyce.

 

Znajdziemy w nich mapy oraz informacje o ciekawych miejscach jakie warto zobaczyć.

 

Dzięki nim dowiadujemy się jak dawniej wyglądało życie, oraz poznajemy historię poszczególnych krajów.

Z nich dowiadujemy się o zjawiskach fizycznych lub o doświadczeniach chemicznych.

 Znajdziemy w nich informacje o przestrzeni kosmicznej, jak również wiele wymyślonych przygód fikcyjnych lub prawdziwych bohaterów.

Znajdziemy w nich wiele wymyślonych przygód fikcyjnych lub prawdziwych bohaterów, którzy starają się rozwiązać zagadkę kryminalną.

Z nich uczymy się liter, cyfr, czytać, liczyć itd.

To również książka, tylko czytamy ją na tablecie, komputerze, telefonie, a różni się tym, że tekst nie jest drukowany na kartkach ,tak jak w przypadku tradycyjnych książek.

Jest to książka, którą słuchamy.

Zapamiętajcie, że słowo książka skrywa w sobie tajemnice. Znajdziemy w niej wiele informacji w zależności od tego,  o czym chcemy czytać. Porozmawiajcie z rodzicami jakie książki lubią czytać, Wy z kolei opowiedzcie o swoich.

 

6. Porządek na półce – ćwiczenia w klasyfikacji, układanie w grupy.

Pobawcie się ze swoimi książkami ze swojej półeczki. Posegregujcie:

a) na prostokątne i kwadratowe

b) na te co mają obrazki kolorowe na okładce i na takie bez obrazków

c) na cienkie i grube

Pobawcie sie w sklep. Jeśli posegregowaliście książki to łatwo będzie Wam teraz przejść do ustalenia ich ceny.

1.Książki cienkie - 3zł

2. Książki grube  - 6zł

3. Książki kolorowe - 9zł

4.. Książki małe - 2zł

5. Książki duże. - 10zl

Wytnijcie banknoty i monety (zał.1) i wyruszajcie do sklepu. Rodzic niech będzie sprzedawcą, a następnie zamieńcie się rolami.  Zastanówcie się, jak nazywa się sklep, w którym można kupić książki? Jutro o tym porozmawiamy A tymczasem miłej zabawy!

Na koniec zaśpiewajcie piosenkę "KOLOROWA KSIĄŻKA"

https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A

Zadania do wykonania w książce 5 latka:

Praca w książce 8a - klasyfikowanie, doskonalenie percepcji wzrokowej

Praca w książce 8b - doskonalenie kreatywności i zdolności grafomotorycznych.

Karta pracy (zał. 2)

 

Zadania do wykonania w książce 6 latka:

Praca w książce 6a – umieszczanie nalepek w brakujących miejscach, czytanie wyrazów;

Praca w książce 7a –przeliczanie książek, uzupełnianie zbiorów, rozwiązywanie i zapisywanie działań;

                            8a – przeliczanie monet i banknotów (możecie wkleić monety i banknoty z zabawy w sklep)  

 

Dodatkowe karty pracy dla chętnych dzieci.

Dziś dołącza do Was drugi miś- dziewczynka. Postarajcie się znaleźć dla niej imię. I dalej twórzcie własną bajkę..

 

Miłego dnia

p.Małgosia i p.Basia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto:
Foto: Zał.1
Foto:
Foto: Zał.2
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
śr, 06 maja 2020 07:39
Data ostatniej edycji: cz, 07 maja 2020 08:23:15

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę