29.04 Warszawa
Witamy serdecznie w środę !
Zapoznajcie się z zadaniami na dziś:
1. „Wszyscy kochamy naszą stolicę” – posłuchajcie wiersza Czesława Janczarskiego.
Wszyscy kochamy naszą stolicę
Czesław Janczarski
Wszyscy kochamy naszą stolicę
stare ulice, nowe ulice.
Most nad rzeką i fale Wisły
Statek na fali i piasek złocisty.
Szerokie place, parki zielone
i tramwajowy srebrzysty dzwonek
Stado gołębi, co chmurką białą
Nad ulicami szybuje śmiało
I każdy kamień, drewno i trawę
Wszyscy kochamy naszą Warszawę
Stolica Polski, piękna Warszawa
to nasza duma, to nasza chwała.
Rozmowa dotycząca treści wiersza: Czym jest Warszawa dla Polski?; Za co kochamy
Warszawę?; Co to znaczy stolica?
2. Wybierzcie się na wirtualny spacer po Warszawie
https://www.youtube.com/watch?v=4VepDrHH4bI
Poproście rodziców, żeby przeczytali Wam nazwy zabytków Warszawy. Opowiedzcie Rodzicom, co najbardziej Wam się spodobało. Porozmawiajcie o najważniejszych i najpiękniejszych miejscach w Warszawie.
3. Pobawcie się teraz w „Sylabowe kodowanie".
Podczas kodowania dzieci uczą się logicznego myślenia, przewidywania, wnioskowania, dostrzegania zależności.
Będziemy potrzebować:
– kartki papieru;
– kolorowych kółek;
– markera.
Pracę zaczynamy od narysowania planszy z wybraną liczbą okienek. Następnie w każde okienko wklejamy kolorowe kółko, pamiętając, aby kolory się nie powtarzały. Kolejny krok polega na wpisaniu w każde okienko wybranej przez siebie sylaby. Na osobnych kartkach przyklejamy kolorowe kółka w taki sposób, aby tworzyły wyraz. Dziecko zgaduje i zapisuje, jaki wyraz został zakodowany. – etapy tworzenia gry znajdują się w załącznikach
4. Wspólnie z Rodzicem zagrajcie w grę o tematyce patriotycznej. Planszę do gry znajdziecie w załącznikach.
5. Zachęcamy do zagrania w grę „sudoku”.
Wytnijcie obrazki i przyklejcie je na planszy w taki sposób, żeby dany obrazek nie powtórzył się ani w linii pionowej, ani w linii poziomej. Nie może się również powtórzyć w małym kwadracie. – plansza z obrazkami znajduje się z załącznikach
Życzymy dobrej zabawy !