28.IV Nasze barwy ojczyste
Gorąco was witamy! Pewnie ciekawi jesteście co będziecie dzisiaj robili.
Temat dnia:Nasze barwy ojczyste - rozmowa połączona z wysłuchaniem wiersza pt. Cz. Janczarskiego.Prezentacja flagi Polski.
Cele:omówienie znaczenia flagi Polski, jako symbolu narodowego, miejsc i okoliczności jej prezentacji (np. na zawodach sportowych, uroczystościach państwowych). Zapoznanie dzieci z obchodzonymi świętami:2 maja –Święto flagi,3 maja -Święto Konstytucji;
wprowadzenie litery f, F na podstawie wyrazu Flaga i Franek; doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej;zapoznanie ze sposobem wykonania pracy, kształcenie sprawności manualnej, odczucia radości z wykonanej pracy
1. Prezentacja flagi połączona z recytacją wiersza Barwy ojczyste -Cz. Janczarski.
2. Po wysłuchaniu wiersza odpowiedz na pytania.
- Jakie barwy ma flaga Polski. Opisz.
- Co oznacza czerwień i biel?
3. f jak flaga – prezentacja litery w wyrazie.
Co powiewa gdy wiatr się zerwie?(flaga)
- Jaką głoskę słyszymy na początku słowa flaga? (5,6latki)
- Podzielmy słowo flaga na sylaby (klaszczemy). Ile sylab słyszycie?
- Czy znacie inne słowa, których nazwy rozpoczynają się głoską [f]? (5, 6, latki);
- Kto poda słowa z głoską [f] w środku? (telefon, portfel, Olaf) (6 latki)
- Mówimy dzieciom, że głoskę [f] oznaczamy kolorem niebieskim, gdyż jest spółgłoską.
- Ułóżcie model słowa flagaz niebieskich i czerwonych karteczek (6latki) a następnie wyraz z liter.
- Ułóżcie literę [f] ze sznurowadła, koralików, itp.
- Jak nazwiemy dziecko, którego imię zaczyna się na [F]? - Franek
- Jaką literą piszemy Imiona?
- Ułóżcie model słowa Franek z niebieskich i czerwonych karteczek (6latki) a następnie wyraz z liter.
- Spójrzcie na litery F pisane i drukowane. Nie są podobne do siebie. Napiszcie palcem na podłodze, na plecach mamy małą i wielką literę F.
- Zwróćcie uwagę na kierunek pisania.
4. Niedługo mamy dwaważne święta. To: (odczytajcie)
Święto Flagi i
Święto Konstytucji
Przeczytajcie, kiedy je obchodzimy.
5. Nadszedł czas na to, żebyście samodzielnie wykonali flagę Polski.
- Każde dziecko wykona flagę Polski wykorzystując czerwony i biały brystol oraz patyczek do szaszłyków:
-Wytnie paski z białego i czerwonego brystolu;
- Oba paski sklei
- Sklejone paski biało – czerwone przyklei do patyczka od szaszłyków.
6.Omówienie znaczenia flagi Polski, jako symbolu narodowego, miejsc i okoliczności jej prezentacji (np. na zawodach sportowych, uroczystościach państwowych).
7. Czytanie globalne napisu:
To flaga Polski
8. Jeśli chciałbyś(łabyś ) zrobić kotylion to zapraszamy do jego wykonania.
Zobacz jak to zrobić.
Jak zrobić kotylion z papieru?
https://www.youtube.com/watch?v=sMSephIxvp0
9.Na koniec zapraszam do zabawy muzycznej do piosenki „JESTEŚMY POLKĄ I POLAKIEM” Będzie Ci potrzebna zrobiona flaga Polski. Kiedy usłyszysz słowa refrenu machaj chorągiewką – flagą Polski.
Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Jestem Polakiem
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
10. Wykonajcie Karty Pracy
11. Praca z KP4.5a – zaznaczanie głoski f w słowach, zaznaczanie liczby głosek w nazwach obrazków.
Praca z KP4.5b – pisanie litery F, f po śladzie, otaczanie pętlą litery F, f znalezionej wśród innych liter, czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu.
Pozdrawiamy
p. Basia i p.Małgosia