28.04. F jak flaga
Witamy Was we wtorek!
Zapoznajcie się z zadaniami na dziś:
1. „Mazurek Dąbrowskiego” – przypomnijcie sobie słowa i melodię hymnu narodowego – załącznik 1
https://www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA
· Porozmawiajcie o tym, jak należy się zachowywać podczas słuchania lub śpiewania hymnu narodowego.
· Kiedy jest grany hymn narodowy?” – rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci.
· Zaśpiewajcie wspólnie hymn, pamiętajcie o odpowiedniej postawie
2. Posłuchajcie wiersza
Barwy ojczyste
Czesław Janczarski
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
· Porozmawiajcie na temat flagi – jakie ma barwy, kiedy jest wykorzystywana, gdzie możemy ją zobaczyć, przy jakich okolicznościach? – załącznik 2
2. „Wyszukiwanie głoski f” – zabawa dydaktyczna. Poszukajcie w swoich mieszkaniach przedmiotów,
których nazwy zaczynają się na taką samą głoskę jak wyraz flaga.
3. „Czy jest tu głoska f?” – zabawa dydaktyczna; Rodzice wypowiadają dowolne wyrazy;
gdy dzieci usłyszą głoskę f, wykonują umówiony wcześniej ruch, np. podnoszą się
i siadają na miejsce. Głoska może znajdować się na początku, w środku, na końcu wyrazu.
4. Przyjrzyjcie się literze f – co Wam przypomina?
5. Pokoloruj tylko te obrazki, w których nazwach słyszysz literę f – załącznik 3
6. Wykonajcie Karty Pracy
7. Spróbujcie ozdobić szablon litery F według własnego pomysłu.
Życzymy miłego dnia !