23.04. Ekolog
Witamy Was gorąco ! Dziś już czwartek !
W dalszym ciągu pozostajemy w tematyce proekologicznej.
Dzisiaj proponujemy Wam następujące ćwiczenia:
1. Posłuchajcie wiersza „Ekologia”:
Ekologia – mądre słowo,
a co znaczy – powiedz, sowo?
Sowa chwilę pomyślała
i odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko, w paru zdaniach,
o wzajemnych powiązaniach
między nami, bo to wszystko
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
– powiedziała mądra sowa….
Po wysłuchaniu wiersza spróbujcie wymienić słowa, których znaczenie nie jest dla Was do końca jasne. Rodzic kieruje rozmową, zadając dzieciom pytania: Co to jest ekologia? Czego dotyczy ta nauka? Co oznacza słowo „szanować”?
Aby utrwalić definicję pojęcia „ekologia”, pobawcie się w zabawę rytmiczną, np. dzieci mogą wyklaskiwać, wytupywać fragment wiersza zgodnie z analizą sylabową:
To na-u-ka o zwie-rza-kach,
la-sach, rze-kach, lu-dziach, pta-kach.
Mó-wiąc krót-ko, w pa-ru zda-niach,
o wza-jem-nych po-wią-za-niach
mię-dzy na-mi, bo to wszyst-ko
to jest na-sze śro-do-wis-ko.
2. „Ekologa znak” – posłuchajcie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=JIEDy5UiRPU
Spróbujcie wspólnie zaśpiewać refren piosenki. Poruszajcie się w rytm muzyki, rozruszajcie swoje bioderka. Śmiało !
3. Zabawy matematyczne – zachęcamy Was, żebyście się trochę pobawili z cyferkami.vv
· Ile widzisz kropek?
Co się przyda: karty pracy z dominem – załącznik 1
Rozkładamy na stole kartoniki z liczbami. Dziecko losuje kartonik domina i albo liczy wszystkie kropki, albo je dodaje. Następnie dopasowuje kartoniki domina do odpowiedniej liczby. – załącznik 2
· Zadaniem dziecka jest ułożenie kartoników z dominem tak, aby suma kropek była równa 12. – załącznik 3
· Dziecko losuje kartonik domino, dodaje znajdujące się na nim kropki, a następnie układa kartonik we właściwym miejscu na karcie z cyframi – załącznik 4
4. W wolnym czasie zachęcamy do rozwiązania zadań z Kart Pracy
Praca z KP4.3a – liczenie pojemników, rysowanie po śladzie, czytanie wyrazów, łączenie ich z właściwymi pojemnikami
Praca z KP4.4a – pisanie po śladzie znaków < i >, porównywanie liczby obiektów i zapisywanie rozwiązania znakami < i >.
Praca z KP4.4b – układanie historyjki obrazkowej,
Powodzenia !!
Ogłoszenie dla Rodziców : Kosultacje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
Uprzejmie informujemy, że specjaliści z -Poradni Psychologiczno-- Pedagogicznej nr 2 udzielają konsultacji on-line oraz telefonicznych dzieciom, młodzieży rodzicom, opiekunom, nauczycielom i wychowawcom.
W przypadku wątpliwości dotyczących kontynuowania terapii, organizowania w domu zajęć wspomagających, trudności z radzeniem sobie z emocjami, trudnościami wynikającym z długotrwałej izolacji społecznej, lękiem, smutkiem itp. zapraszamy do kierowania pytań za pośrednictwem poczty elektronicznej - ppplomza@poczta.onet.pl (prosimy o wpisanie w temacie maila, do jakiego specjalisty chcecie Państwo skierować swoje zapytanie) lub skierowania pytania bezpośrednio do specjalisty – adresy mailowe są na naszej stronie internetowej.
Zapraszamy także do lektury artykułów zamieszczanych przez naszych specjalistów na stronie internetowej Poradni.
W związku z czasowym zawieszeniem pracy diagnostycznej i terapeutycznej w trybie stacjonarnym kontakt w sprawach administracyjnych jest możliwy w godz. 7.30 – 15.30 pod numerem 86 215 03 18 oraz mailowo ppplomza@poczta.onet.pl
Dokumenty można składać za pośrednictwem tradycyjnej poczty (najlepiej listem poleconym).