22.IV Ziemia to nasz dom
Witamy serdecznie dzieci jak i rodziców.
Temat dnia: Ziemia to nasz dom
Cele: Kształcenie poczucia odpowiedzialności za nasza planetę; rozwijanie muzykalności dzieci, umiejętności arytmetycznych, badanie równoliczności zbiorów, wprowadzenie znaków matematycznych <, > na podstawie zadań z treścią
1. Ziemia to wyspa zielona- śpiewanie piosenki
Na początek proponuję, abyśmy zaśpiewali piosenkę pt.Ziemia to wyspa zielona,ponieważ dziś obchodzimy
Międzynarodowy Dzień Ziemi - święto naszej planety!
https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA
2.Teraz pobawimy się trochę matematyką. Potrzebne kartki A4. , wykałaczki, flamastry
Matematyczny list – zabawa dydaktyczna
Dzieci składają przygotowane kartki na pół i robią na nich 6 dziurek, następnie rozkładają kartki i kolorowymi flamastrami łączą dziurki w pary. Dzieci stwierdzają: na jednej i na drugiej połówce karki jest tyle samo dziurek, czyli jest ich po równo.
6 = 6
3. Porównywanie liczb (do 10) - obejrzyj film
https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-10/
4. Mniej czy więcej? – zabawa matematyczna.
Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania opowieści, ilustruje ją przedmiotami:
W pewnej sali stały dwa kosze na śmieci W jednym z nich leżały trzy butelki, w drugim pięć butelek. W którym koszu było więcej butelek?
Dziecko wskazuje prawidłową odpowiedź, a Rodzic kontynuuje opowieść:
Wielka szufla śmieciarki otwiera się szeroko w tę stronę, gdzie jest więcej śmieci.
- Jak myślisz, w którą stronę się otworzy?
- Ułóż z kredek otwartą szeroko szuflę w te stronę, gdzie jest więcej butelek.
3 < 5
Dziecko układa cyfry i znak matematyczny. Czyta razem z rodzicem ułożony zapis.
Trzy jest mniejsze od pięciu.
Więcej czy mniej? – zabawa matematyczna (2)
Ola zebrała 5 niebieskich nakrętek, a Zenek 3 żółte. Kto zebrał więcej nakrętek?
5 > 3
Dziecko układa cyfry i znak matematyczny. Czyta razem z rodzicem ułożony zapis.
Pięć jest większe od trzech.
5. Rodzic snuje zadania matematyczne w formie opowieści np.
- Przed domem stały dwa kosze na śmieci. W jednym leżało 6 butelek (dziecko kładzie klocki), w drugim 8 puszek (kładzie 8 klocków). W którym koszu jest więcej śmieci? Ułóżcie znak w odpowiednią stronę.
6 < 8
6 jest mniejsze od 8
6. Żaby akrobatki - znaki matematyczne mniejszy, większy – obejrzyj film
https://www.youtube.com/watch?v=NBAiuJ6O6Hk
7. Ziemia – powietrze – woda - zabawa ruchowa
Dzieci porusza się po pokoju , naśladuje podziwianie przyrody. Na dźwięk np. klaśnięcie, rodzic wymienia nazwy zwierząt. Dziecko pokazuje, gdzie żyje dane zwierzę: kuca – jeśli porusza się po ziemi, wspina się na palce – jeśli potrafi latać, naśladuje dłonią falę – jeśli żyje w wodzie.
8. Podsumowanie.
Co robiliśmy na dzisiejszych zajęciach?
Dz - Rozwiązywaliśmy zadania i układaliśmy zadania.
R. - Jakie znaki poznałeś (łaś) dzisiaj?
Dz – Poznałem (łam) znaki <, >.
R. - O czym te znaki cię informują?
Dz - Znaki te pokazują gdzie jest więcej, a gdzie mniej.
9. Zadania do wykonania w książce:
Praca z KP4.4a – pisanie po śladzie znaków < i >, porównywanie liczby obiektów i zapisywanie rozwiązania znakami < i >.
Praca z KP4.4b – układanie historyjki obrazkowej, przeliczanie obiektów w zbiorach, dorysowywanie nakrętek, pisanie cyfr i znaków < i >.
10. W wolnej chwili wykonaj karty pracy załącznik.
Życzymy dobrej zabawy z liczbami i piosenką.
Serdecznie was pozdrawiamy i mamy nadzieję, że już niedługo się spotkamy. I niespodzianka - odkodujcie obrazek koniecznie czerwonym kolorem. Swe prace wysyłajcie na nasz mail piateczkagr5@wp.pl.
p. Basia i p. Małgosia