21.IV Segregujemy odpady
Dzień dobry, witamy Was w kolejny słoneczny dzień! Bardzo prosimy Rodziców o odebranie z przedszkola ostatniej książki cz. 4
Temat dnia: Segregujemy odpady
Cele: utrwalenie informacji o sposobach segregowania odpadów,rozwijanie umiejętności klasyfikacji przedmiotów według określonych cech; rozumienie pojęcia recykling.
1. Rady na odpady – bajka edukacyjna
https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k
2. „Łąka – słuchanie i ilustrowanie treści wiersza.
Rodzic zaprasza dziecko do zabawy ruchowejWyprawa na łąkę. Rodzic czyta wiersz, a zadaniem dziecka będzie pokazywanie ruchem to, co słyszy. Postaraj się również ilustrować różne uczucia, które będą towarzyszyć bohaterom wiersza, np. zdziwienie, zaskoczenie, strach, zdenerwowanie, radość.
Jak tu pięknie dookoła! Strumyk szemrze, kwitną zioła,
skaczą żabki, buczą bączki
– jak nie lubić takiej łączki?
Pośród kwiatków sobie łażą
Ala, Ola, Staś i Kazio.
Nagle patrzą – jakiś dołek,
a w tym dołku jest tobołek.
Staś tobołek wyjął z dołka, po czym zajrzał do tobołka… a tam…
– Patrzcie! Stos papierków,
trzy butelki, pięć cukierków,
jedna guma…
– Już wyżuta…
– Dwie gazety i pół buta,
dwie torebki, cztery puszki…
– I zużyte trzy pieluszki!
– Ktoś na łące biwakował
i te śmieci tu wpakował.
– Cichcem, milczkiem, po kryjomu…
– Zamiast zabrać je do domu.
– Wiecie, jak tak dalej będzie,
jak będziemy śmiecić wszędzie,
to się Ziemia zdenerwuje,
tak że każdy pożałuje!
– Będzie miała dość brudasów,
bo jest miła, lecz do czasu!
– Zagra wszystkim nam na nosie
i przepadnie gdzieś w kosmosie,
a my zostaniemy sami,
płynąc luzem pod gwiazdami…
– A więc póki krąży w kółko,
niech się brudas puknie w czółko!!!
Jak naśmiecisz, to posprzątaj.
A jak nie – to marsz do kąta.
3. Rozmowa Rodzica z dzieckiem na temat wiersza:
- Jakie miejsce dzieci wybrały na wycieczkę?
- Jak mogły się czuć, gdy spacerowały po czystej, pięknej łące?
- Co znalazły na łące? Jak się wtedy poczuły?
- Jak wy czulibyście się w takim zaśmieconym miejscu? Jak myślicie, dlaczego ktoś zostawił śmieci na łące?
- Czy przypominacie sobie, jaką radę ma autorka wiersza dla tych, którzy naśmiecili?
- Jakie rozwiązanie proponuje autorka tym osobom, które nie chcą po sobie posprzątać?
- Jak się zachować, gdy ktoś przy nas zaśmieca otoczenie?
3. Akcja – segregacja –Rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę na temat tego, w jaki sposób segreguje się śmieci w domach. Porządkuje wypowiedzi i mówi do dziecka.
- Pomożemy teraz wszystkim, którzy nie wiedzą, w jaki sposób segreguje się śmieci.