Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 19 czerwca 2021 napisz DONOS@

21.IV Segregujemy odpady

Dzień dobry, witamy Was w kolejny słoneczny dzień! Bardzo prosimy Rodziców o odebranie z przedszkola ostatniej książki cz. 4

Temat dnia: Segregujemy odpady

Cele: utrwalenie informacji o sposobach segregowania odpadów,rozwijanie umiejętności klasyfikacji przedmiotów według określonych cech; rozumienie pojęcia recykling.

1. Rady na odpady – bajka edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

 

2. „Łąka – słuchanie i ilustrowanie treści wiersza.

Rodzic  zaprasza dziecko do zabawy ruchowejWyprawa na łąkę. Rodzic czyta wiersz, a zadaniem dziecka będzie pokazywanie ruchem to, co słyszy. Postaraj się również ilustrować różne uczucia, które będą towarzyszyć bohaterom wiersza, np. zdziwienie, zaskoczenie, strach, zdenerwowanie, radość.

 

Łąka -Małgorzata Strzałkowska

 Jak tu pięknie dookoła! Strumyk szemrze, kwitną zioła,  

 

skaczą żabki, buczą bączki               

 – jak nie lubić takiej łączki?

Pośród kwiatków sobie łażą

Ala, Ola, Staś i Kazio. 

 

 Nagle patrzą – jakiś dołek,

a w tym dołku jest tobołek.

Staś tobołek wyjął z dołka, po czym zajrzał do tobołka… a tam…

 – Patrzcie! Stos papierków,

trzy butelki, pięć cukierków,

jedna guma…                                   

 – Już wyżuta…

– Dwie gazety i pół buta,

dwie torebki, cztery puszki…                      

– I zużyte trzy pieluszki!

 – Ktoś na łące biwakował                

i te śmieci tu wpakował.

 – Cichcem, milczkiem, po kryjomu…         

 – Zamiast zabrać je do domu.

– Wiecie, jak tak dalej będzie,

jak będziemy śmiecić wszędzie,

 to się Ziemia zdenerwuje,

tak że każdy pożałuje!

– Będzie miała dość brudasów,                                                       

bo jest miła, lecz do czasu!

 – Zagra wszystkim nam na nosie

i przepadnie gdzieś w kosmosie,

a my zostaniemy sami,

płynąc luzem pod gwiazdami…

 

 – A więc póki krąży w kółko,

 

niech się brudas puknie w czółko!!!

 

Jak naśmiecisz, to posprzątaj.

 

A jak nie – to marsz do kąta.

 

3. Rozmowa Rodzica z dzieckiem na temat wiersza:

- Jakie miejsce dzieci wybrały na wycieczkę?

- Jak mogły się czuć, gdy spacerowały po czystej, pięknej łące?

- Co znalazły na łące? Jak się wtedy poczuły?

- Jak wy czulibyście się w takim zaśmieconym miejscu? Jak myślicie, dlaczego ktoś zostawił śmieci na łące?

- Czy przypominacie sobie, jaką radę ma autorka wiersza dla tych, którzy naśmiecili?

- Jakie rozwiązanie proponuje autorka tym osobom, które nie chcą po sobie posprzątać?

- Jak się zachować, gdy ktoś przy nas zaśmieca otoczenie?

 

3. Akcja – segregacjaRodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę na temat tego, w jaki sposób segreguje się śmieci w domach. Porządkuje wypowiedzi i mówi do dziecka.

- Pomożemy teraz wszystkim, którzy nie wiedzą, w jaki sposób segreguje się śmieci.