Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 16 stycznia 2021 napisz DONOS@

16.04 Jak powstaje chleb ?

Witajcie Kochane Przedszkolaki w czwartek !

Zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki :

1. „Żyto i chleb” – posłuchajcie opowiadania

Żyto i chleb

Czesław Janczarski

Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole.

– Spójrz powiedział Miś – ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki.

– Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania. Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chleb.

Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił. „Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, a nie zielona.”

Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty. – Siadajcie zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku.

– Co jest w tym worku? – zapytał miś.        

– Żyto. Będzie z niego chlebek – powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek.

Uszatek znów się zdziwił. Przecież chlebek robi się z mąki, a nie ze „złoci­stych ziarenek.”

Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach jak mu smakował chleb po spacerze! Jadł z apetytem i myślał:

„Jak naprawdę jest z tym chlebem! Jem go codziennie i nie wiem, czy zrobio­no go z mąki, czy ze złocistych ziarenek, czy też z zielonej trawy?”

Podrapał się Uszatek w opuszczone uszko i zamyślił się głęboko: „Kto mi wytłumaczy to wszystko?”

Aby upiec chleb, potrzebna jest ciężka praca wielu ludzi, chleb należy szanować

Rozmowa dotycząca treści opowiadania: Gdzie na spacer poszła Ania z Uszatkiem?; Co tam widzieli?; Co w workach wiózł dziadek Walenty?; Do­kąd jechał z żytem dziadek Walenty?; Jak powstaje chleb?; Jak do powstawania chleba przyczynia się rolnik?; Jak do powstawania chleba przyczynia się mły­narz?; Jak do powstawania chleba przyczynia się piekarz?; Jak do powstawa­nia chleba przyczynia się sprzedawca?; Dlaczego chleb jest tak ważny w życiu człowieka?

2. Obejrzyjcie krótki film o tym, jak powstaje chleb

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA

3. „Jak powstaje chleb?” – historyjka obrazkowa (załącznik 1 )

4. „Smakujemy chleb” – gimnastyka buzi i języka.

Do zabawy potrzebujemy: chleb pokrojony na małe kromki oraz

skórkę od chleba. Dzieci naśladują czynności rodzica.: mlaskanie, dokładne przeżuwanie

skórki od chleba (z prawej strony, z lewej strony żuchwy), przyklejenie

kawałka chleba do wałka dziąsłowego, za górnymi zębami, a następnie stukanie

w niego czubkiem języka, oblizywanie warg, wciąganie ust w głąb jamy ustnej,

ściąganie warg w dziubek, przesyłanie sobie nawzajem całusków.

5. „Co jeszcze robimy ze zboża?” – zabawa dydaktyczna.

Porozmawiajcie z dziećmi na temat różnych produktów pochodzących ze zboża, np. mąki, kaszy jęczmiennej, kaszy manny, płatków kukurydzianych i owsianych, kaszy jaglanej.

6. „Rysujemy litery” – zabawa grafomotoryczna.

 Wysypuje na talerzyki produkty pochodzenia zbożowego. Dzieci na wysypanych produktach piszą litery i podają wyrazy, które rozpoczynają się na daną głoskę.

7. „We młynie” – praca plastyczna.

Przygotujcie kontur młyna wiatrowego (załącznik 2 ), różne rodzaje kasz, klej. Dzieci smarują skrzydła klejem i przyklejają przygotowane kasze. Staramy się jak najdokładniej przykleić ziarenka.

8. Zachęcamy do wypełnienia Karty Pracy – załącznik 3

Foto:
Foto: załącznik 1
Foto: załącznik 2
Foto: załącznik 3
Agata Komorowska
śr, 15 kwietnia 2020 21:36
Data ostatniej edycji: śr, 15 kwietnia 2020 21:41:47

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę