15.IV Na polu
Witamy Was gorąco w kolejny dzień po Świętach Wielkanocnych.
TEMAT: NA POLU
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się nt. treści wiersza, poszerzanie słownika czynnego dzieci, utrwalenie umiejętności przeliczania, przypomnienie cyklu rozwoju roślin.
1. Praca rolnika – wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza pt. Wspólna praca czytanego przez rodzica. Zwróćcie uwagę na wszystkie trudne słowa, postarajcie się je zapamiętać.
Wspólna praca Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor raz i drugi:
− Na podwórku widzę pługi…
Kwa, kwa!
Wróbel siedzi na stodole:
− Już gospodarz jedzie w pole…
Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł na ugorze:
− Już gospodarz w polu orze…
Hop, hop!
Na podwórku kogut pieje:
− Już gospodarz w polu sieje…
Ko, ko!
Na topoli kraczą wrony:
− Już koniki ciągną brony…
Kra, kra!
Teraz krzyczą wszyscy razem:
− Oraliśmy z gospodarzem!
Hej! hej!
2. Rozmowa Rodzica z dzieckiem na temat wiersza:
W wierszu występują trudne słowa dlatego rodzic może przeczytać dwa razy wiersz lub zwrotkami.Wyjaśnia, co to jest pług, ugór, orka, brona.
- Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
- Co robiły i o czym opowiadały?
- Zachęca dziecko do tworzenia zdań z niektórymi słowami użytymi w wierszu.
Prosi dziecko o przeliczanie słów w ułożonych zdaniach i na palcach pokazywanie ich liczby.
3. Rośliny uprawne – obejrzyjcie film, a dowiecie się jak nazywają się rośliny uprawiane przez rolnika i co z nich produkujemy.
https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUExM
4. Zakładamy uprawę roślin – działanie dziecka.
Na podstawie ilustracji w KZ. s. 62 dziecko odpowiada na pytania zadane przez rodzica:
- Jakie rośliny może uprawiać rolnik?
- Co można zrobić z tych roślin?
- Co to są zioła, jak wyglądają?
- Do czego można je wykorzystać?
- Czego rośliny potrzebują do wzrostu i rozwoju?
Zapraszamy dziecko do założenia uprawy roślin np. rzeżuchy, cebuli i fasoli itp.
Rodzic wspólnie z dzieckiem przygotuje ziemię, doniczki i posadzi w niej rożne nasiona i cebulki.Zadaniem dziecka będzie pielęgnacja roślin (podlewanie) i obserwacja.
5.Posłuchaj wesołej piosenki. Może razem zaśpiewasz.
https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4
6. Zadania do wykonania w książce:
KP3.44a – łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku.
KP3.45a – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli.
KP3.45b – rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców.
Pamiętajcie o ćwiczeniu czytania.Poniżej zanjdziecie tekst oraz inne propozycje utwalajace Wasze wiadomości.
Pozdrawiamy
p .Basia i p. Małgosia