Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 napisz DONOS@

14.IV Gospodarstwo

Święta, święta i po świętach!

Serdecznie witamy Was kochani. Jesteśmy pewne, że święta Wielkanocne minęły wam w miłej i rodzinnej atmosferze. A najważniejsze jest to, że jesteście zdrowi. Uściski dla wszystkich dzieci.Po świętach ruszajmy do pracy. Jednak dalej z nauczaniem zdalnym.

 

 Temat dnia: Dzień w gospodarstwie

 

Rozmowy zwierzątrozwijanie słuchu fonematycznego, sprawności motorycznej, doskonalenie umiejętności parateatralnych, ćwiczenie umiejętności odróżniania świata realnego od fikcji, rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych i aparatu mowy.

 

 1. Poproś rodzica o przeczytanie wiersza pt."Rozmowy zwierząt'.

Po wysłuchaniu odpowiedz na poniższe pytania. Dziecko słucha  recytacji wiersza  i wykonuje ćwiczenia logopedyczne – naśladuje odgłosy zwierząt.

 

Rozmowy zwierząt - Barbara Kosowska

 

Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy

Kto Cię krowo tak nauczył?

Nikt nie uczył mnie muczenia

Mówię Mu od urodzenia,

A ponadto daję słowo

Jestem bardzo mleczną krową.

 

Baran do owcy mówi: beee

Czego baran od niej chce?

Powiedz owco ma kochana

Ile mleka dałaś z rana?

Dałam dzisiaj dużo mleka

Teraz na mnie fryzjer czeka

 

Kukuryku, kukuryku

Co się dzieje w tym kurniku?

Kura jaja wysiaduje,

Kogut z dumą spaceruje,

Bo za chwilę już na świecie

Ma pojawić się ich dziecię.

 

Źrebię w stajni mamy szuka

Rży, kopytkiem w ziemię stuka

Gdzie ta mama się podziała?

Pewnie z tatą w świat pognała

Klacz i ogier wnet wrócili,

Na wyścigach konnych byli.

 

Tak zwierzęta rozmawiają

One też swój język mają.

To jest język zagrodowy

Kury, owcy czy też krowy.

 

Rodzic  rozmawia z dzieckiem na temat wiersza:

- Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

- O czym rozmawiały zwierzęta?

- Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?

- Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?

Następnie prosi, aby dziecko spróbowało naśladować odgłosy zwierząt, np. Spróbuj wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka, bardzo się boi i przywołuje owcę. Spróbuj przedstawić krowę, która jest bardzo głodna i przywołuje gospodarza.

 

 2. Bal w zagrodzie – zabawa ruchowa.

Rodzic prosi dziecko, by wybrało dowolne zwierzę gospodarskie, którego ruchy będzie naśladować podczas zabawy. Dziecko może tańczyć np.: jak kury (w przysiadzie, na dwóch nogach, machając skrzydełkami), jak psy (na czworakach), jak konie (podpierając się na wyprostowanych rękach i nogach) podczas balu na wiejskim podwórku do dowolnej piosenki.

 

3. Obejrzyj film o zwierzętach żyjących w gospodarstwie„Bajka o zwierzętach w gospodarstwie”.

https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

 

4. Praca z KP3.44a– łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku.

    Praca z KP3. 48a – kącik grafomotoryczny, pisanie nazw zwierząt po śladzie

 

                                               p. Basia i p. Małgosia

 

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
wt, 14 kwietnia 2020 08:30
Data ostatniej edycji: wt, 14 kwietnia 2020 08:45:15

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę