14.IV Gospodarstwo
Święta, święta i po świętach!
Serdecznie witamy Was kochani. Jesteśmy pewne, że święta Wielkanocne minęły wam w miłej i rodzinnej atmosferze. A najważniejsze jest to, że jesteście zdrowi. Uściski dla wszystkich dzieci.Po świętach ruszajmy do pracy. Jednak dalej z nauczaniem zdalnym.
Temat dnia: Dzień w gospodarstwie
Rozmowy zwierząt– rozwijanie słuchu fonematycznego, sprawności motorycznej, doskonalenie umiejętności parateatralnych, ćwiczenie umiejętności odróżniania świata realnego od fikcji, rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych i aparatu mowy.
1. Poproś rodzica o przeczytanie wiersza pt."Rozmowy zwierząt'.
Po wysłuchaniu odpowiedz na poniższe pytania. Dziecko słucha recytacji wiersza i wykonuje ćwiczenia logopedyczne – naśladuje odgłosy zwierząt.
Rozmowy zwierząt - Barbara Kosowska
Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy
Kto Cię krowo tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia
Mówię Mu od urodzenia,
A ponadto daję słowo
Jestem bardzo mleczną krową.
Baran do owcy mówi: beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz owco ma kochana
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka
Teraz na mnie fryzjer czeka
Kukuryku, kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.
Źrebię w stajni mamy szuka
Rży, kopytkiem w ziemię stuka
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.
Tak zwierzęta rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza:
- Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
- O czym rozmawiały zwierzęta?
- Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?
- Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?
Następnie prosi, aby dziecko spróbowało naśladować odgłosy zwierząt, np. Spróbuj wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka, bardzo się boi i przywołuje owcę. Spróbuj przedstawić krowę, która jest bardzo głodna i przywołuje gospodarza.
2. Bal w zagrodzie – zabawa ruchowa.
Rodzic prosi dziecko, by wybrało dowolne zwierzę gospodarskie, którego ruchy będzie naśladować podczas zabawy. Dziecko może tańczyć np.: jak kury (w przysiadzie, na dwóch nogach, machając skrzydełkami), jak psy (na czworakach), jak konie (podpierając się na wyprostowanych rękach i nogach) podczas balu na wiejskim podwórku do dowolnej piosenki.
3. Obejrzyj film o zwierzętach żyjących w gospodarstwie„Bajka o zwierzętach w gospodarstwie”.
https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA
4. Praca z KP3.44a– łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku.
Praca z KP3. 48a – kącik grafomotoryczny, pisanie nazw zwierząt po śladzie
p. Basia i p. Małgosia