09.IV Wielkanocny stół
Witamy serdecznie wszystkie nasze dzieci jak i rodziców w kolejny dzień zdalnej zabawy i nauki.
Temat dnia: Wielkanocny stół – poszerzanie słownika czynnego dzieci o nazwy związane ze świętami Wielkanocnymi, wdrażanie dzieci do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat, rozwijanie logicznego myślenia.
1. Poproś rodziców o przeczytanie wiersza pt.Wielkanocny stół . Po wysłuchaniu odpowiedz na poniższe pytania.
Wielkanocny stół– E. Skarżyńska
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie -
mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!
Rozmowa kierowana pytaniami:
Co było na wielkanocnym stole?
Kto usiadł przy stole?
Z kim wy spędzacie święta?
Jaka jest wasza ulubiona potrawa wielkanocna?
2. O Wielkanocy- rozwiąż zagadki.
Teraz sprawdzicie swoje wiadomości o Wielkanocy rozwiązując zagadki. Rodzic czyta zagadkę, dziecko uważnie słucha i odpowiada.
Co z niego wyrośnie?
Trudno to powiedzieć.
Musi je mamusia,
Kokoszka wysiedzieć.Jajko
W farbkach wykąpane,
ręcznie malowane,
kto by nie podziwiał
świątecznych …..pisanek
W kopalni – twarda jak skała,
W sklepie – czysta i biała.
Wystarczy jej szczypta mała,
By zupa smaku nabrała. sól
Tę z piasku stawiają
dzieciaki na plaży,
O tej wielkanocnej
każdy łasuch marzy.babka
Ten prawdziwy na hali
najlepiej się czuje,
ten cukrowy w świątecznym
koszyczku króluje. baranek
3. Pisanki, pisanki jajka malowane –utrwalenie piosenki.
Zachęcamy do nauki piosenki na pamięć.
https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8
4. „Zajączki skaczą” – zabawa ruchowa;
Przeskakiwanie nad woreczkiem z prawej strony na lewą i z powrotem.
5. Zadania do wykonania w książce:
str. 41 a– Przyjrzyj sięilustracji i powiedz, co robią przedstawieni na niej ludzie. Jakie święto obchodzą? Po czym to poznajemy?
str. 42 a – Narysuj po śladzie pisanki.
str. 42 b – Nalep sztućce obok talerzy…..
6. W wolnej chwili wykonaj karty pracy. Przesyłajcie zdjęcia na nasz adres mailowy piateczkagr5@wp.pl.
Jak wspierać dziecko w jego rozwoju?
Jak zawsze przed świętami jest trochę więcej pracy w domu, to ważne jest, żeby dzieci nie odsyłać na czas świątecznych przygotowań do telewizora czy komputera. Nawet jeśli przygotowanie ciasta wspólnie z dzieckiem zajmuje dwa razy więcej czasu, to nie jest to czas zmarnowany, bo dziecko oprócz doskonalenia koncentracji uwagi, sprawności manualnej umiejętności wykonywania złożonych poleceń, uczy się czegoś jeszcze ważniejszego – tego, że jest częścią większej wspólnoty.
p.Basia i p.Małgosia