Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 22 września 2020 napisz DONOS@

08.IV Pisanki

Drogie dzieci! Witamy was serdecznie w ten kolejny ciepły, wiosenny dzień.

     Dzisiaj pobawicie się w przeliczanie, dodawanie i odejmowanie. Potrzebne wam będą liczmany, wycięte szablony jajek, cyfry, znaki matematyczne ( =,  -, =). W przygotowaniu do zajęć i ich wykonaniu pomogą wam rodzice.

 

 Temat dnia: Pisanki jajka malowane – zabawa  matematyczna.

 Kształtowanie umiejętności wykonywania dodawania i odejmowania. Rozumienia zapisu formuł matematycznych.

 

 1. Pisanki – słuchanie wiersza D. Gellner

Posłuchajcie krótkiego wiersza, który przeczyta wam rodzic i powiecie im o czym jest mowa w tym wierszu.

 

Pisanki

Patrzcie, ile na stole leży pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy
i leży na stole grzecznie,
by się nie potłuc przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują

ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA.

 

Rozmowa kierowana pytaniami

- Co leżało na stole?;

- Kiedy malujemy jajka?;

- Co wykluje się z pisanek?

 

2. Malowane jajka – zdania matematyczne.

     Dziecko rozwiązuje zadanie tak, jak potrafi: układając szablony jajek, albo układając liczmany zamiast szablonów jajek. Mogą też wykonywać obliczenia na palcach, a nawet w pamięci. Zachęcamy, by po wykonaniu obliczeń ułożyły z kartoników i odczytały działanie:

3 + 2 = 5, i skomentowało: było 3 dołożono 2 to jest 5

8 – 3 = 5, i skomentowały: było 8 zabrała 3 to zostało 5

 Zadanie 1.

Ala pomalowała 2 jajka na brązowo i 3 na żółto. Ile jajek pomalowała?

Dziecko układa jajka brązowe (2), potem układa żółte (3). Przelicza, ile jest ich razem. Stwierdza, że 2 dodać 3 to jest 5. Następnie samodzielnie układa z kartoników działanie 2 + 3 = 5 i odczytuje to, co ułożyło z kartoników.

  Zadanie 2.

Tomek miał pomalować 6 jajek. Najpierw pomalował 4 na zielono, a potem pozostałe pomalował na czerwono. Ile jajek pomalował na czerwono?

     Dziecko najpierw układa tyle szablonów jajek, ile jajek miał pomalować Tomek (6). Następnie odsuwają tyle z nich, ile jajek pomalował na zielono (4), liczba pozostałych szablonów jajek jest taka, jak liczba jajek pomalowanych na czerwono (2).

Opisujemy sytuację językiem matematyki: Było do pomalowania 6 jajek, Tomek pomalował 4 na zielono, wtedy zostały 2 do pomalowania na czerwono, czyli 6 odjąć 4 równa się (to jest) 2. Zachęcamy, by dziecko ułożyło z kartoników działanie 6 – 4 = 2 i odczytały je.

 Zadanie 3.

W pudełku było 8 jajek. Wyjęto 4, by zrobić z nich pisanki. Ile jajek zostało w pudełku? Dziecko układa z kartoników formułę:

8 – 4 = 4,  Jeżeli dzieci nie są zmęczone, to możemy zaproponować kolejne zadania.

Zadanie 4.

Na stole wielkanocnym było 8 pisanek. Mama zabrała 3 z nich do kuchni, by je obrać i podać na śniadanie. Ile pisanek zostało na stole?

 

3.  Pisanki, pisanki jajka malowane – osłuchanie z piosenką. Zachęcamy do nauki piosenki na pamięć.

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

4. Zadania do wykonania w książce:

str. 40 a - Przeczytaj zdania. Policz sylaby w każdym zdaniu i zapisz ich liczbę w kratkach.

str. 40 b – Policz bazie na gałązkach. Wpisz ich liczbę we właściwe kratki. Na każdej gałązce dorysuj tyle bazi, żeby było ich po tyle samo.

 

 5. W wolnej chwili wykonaj karty pracy załącznik 1,2.  Pobawcie się także w kodowanie, tylko bądźcie uważni, a efekt Was zaskoczy.

Pozdrawiamy. Życzymy dobrej zabawy z liczbami i piosenką.

Kochani wczoraj dziękowaliśmy służbie zdrowia za ich nieocenioną pracę, szczególnie teraz  podczas walki z koronawirusem. Dziś dziękujemy służbom ratunkowym. Proszę namalujcie dla Nich - dla lekarzy, ratowników i wszystkich, którzy pomagają kolorowe laurki. Umieścimy je na profilu naszego przedszkola. Bądźcie aktywni!

Możecie Wasze prace wysyłać na messenger na profilu przedszkola.

p. Basia i p. Małgosia

 

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
śr, 08 kwietnia 2020 08:40
Data ostatniej edycji: śr, 08 kwietnia 2020 08:59:20

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę