Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 22 listopada 2024 napisz DONOS@

07.IV Wielkanocny koszyczek

Witamy Was w kolejny kwietniowy dzień.

Temat dnia: Wielkanocny koszyczek

 1. Zapraszamy dzieci do wysłuchania legendy o baranku czytanej przez rodzica.

 Zastanów się, proszę, podczas słuchania, o co pokłóciły się zwierzęta w koszyku.

Postaraj się zapamiętać co znalazło się w koszyku wielkanocnym.

 

Legenda o białym baranku - Urszula Pukała

 

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,

gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.

Malutkie kurczątko, bielutki baranek,

Brązowy zajączek i kilka pisanek.

 

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami

jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.

Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,

falujące piórka tak jak u kaczuszki.

 

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,

jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.

Dzieci na mój widok bardzo się radują

i z mojego grzbietu cukier oblizują.

 

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,

jestem z czekolady – opowiada wkoło.

Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,

już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,

dziwi się pisanka zielona jak łąka.

Dziwią się pisanki żółte i czerwone,

brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

 

Rodzic prosi dziecko, by opowiedziało, co zapamiętało z wiersza. Jeśli dziecko ma trudności ze znalezieniem odpowiedzi na zadane pytaniaprzed przeczytaniem wiersza można przeczytać wybrany fragment jeszcze raz. Zachęca dziecko do rozmowy zadając dodatkowe pytania.

-  Kto gościł w wielkanocnym koszyku?

-  O co pokłóciły się zwierzątka?

-  Spróbujcie przypomnieć sobie, jaki kolor miały pisanki w koszyku.

 

2. Zabawa „Porównania”

 Rodzic podaje jedno sformułowane porównanie np. Zielony jak łąka,

Rodzic mówi: Żółty jak...,    Czekoladowy jak… itp.

 

3. Święta tuż, tuż  słuchanie piosenki.

Posłuchaj wesołej piosenki o Wielkanocy a dowiesz się jakie zwierzątka kroczyły i dokąd.

https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

 

 4. Zadania do wykonania w książce.

• Praca z KP3.43a – Pokoloruj obrazek zgodnie z kodem. Podpisz obrazek po śladzie. Przeczytaj podpis.

 

5. Zajączek – praca przestrzenna

Okres wielkanocny to czas na wykonywanie różnych ozdób. Może zrobicie zajączka – załącznik 2 i 3.

Inną propozycja jest baranek z patyczków kosmetycznych sposób wykonania obejrzyjcie na podanej stronie.

https://www.youtube.com/watch?v=P-6HhB5Qw8g

Czekamy na wasze inwencje twórcze.

                                                                                                         p. Małgosia i p. Basia

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto: Zał.2
Foto: Zał.3
Agata Komorowska
wt, 07 kwietnia 2020 07:53
Data ostatniej edycji: wt, 07 kwietnia 2020 08:30:17

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę