07.04 Wielkanocne zabawy
Gorąco witamy we wtorek ! Słoneczna pogoda nas nie opuszcza a my pozostajemy w wielkanocnym nastroju.
1. Na początek proponujemy Wam zabawę rozwijającą aparat mowy
"Wielkanoc u języczka"
Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto.
Najpierw do miski (dzieci robią z języka „miskę” – przód i boki języka unoszą tak, by na środku
powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwają język z buzi, a potem go chowają,
przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Następnie rozbija jaja (otwierają
szeroko buzie, kilkakrotnie uderzają czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie
składniki miesza (obracają językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera. Ciasto już się upiekło.
Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu
w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami i orzechami (dotykają językiem każdego zęba najpierw
na górze, a potem na dole). Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwają język
z buzi i szybko nim poruszają w kierunku nosa i brody), dodaje majonez, miesza, a potem próbuje.
Sałatka jest pyszna (oblizują wargi ruchem okrężnym). Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli
wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwają język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu).
Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychają powietrze nosem, wydychają
buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykają językiem różnych miejsc na podniebieniu)
i kółka (oblizują wargi ruchem okrężnym). Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie
dotykają językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko
do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechają się szeroko, nie pokazując zębów), bo
może już świętować.
2. "Rytmy" - zabawa matematyczna
Ćwiczenia w układaniu rytmów pomagają dzieciom zauważać powtarzalność różnych wzorców, korzystania z nich w rozmaitych sytuacjach, pozwalają lepiej rozumieć otaczający je świat, a w przyszłości - łatwiej uczyć się matematyki.
Do układania rytmów użyjcie przedmiotów związanych z Wielkanocą. Przykład rytmów możecie zobaczyć w załączniku 1.
3. Zadanie do rozwiązania w książce 41 a - rozwijanie pamięci słuchowej, słuchu fonematycznego.
4. Spróbujcie rozwiązać zadania z Karty Pracy - załącznik 2
5. Nadszedł czas na wykonanie wielkanocnych ozdób. Nasze propozycje to wielkanocny kurczaczek - załącznik 3 i 4 lub do wyboru wielkanocny baranek wykonany z popcornu - załącznik 5.
A może ktoś z Was ma własny pomysł na wielkanocną ozdobę? Bardzo chętnie obejrzymy Wasze prace.
Zdjęcia można wysyłać na adres karolina.chrostowska2@wp.pl
Miłej zabawy Przedszkolaki !