Wtorek 31 marca 2020
Dzień dobry Chłopcy i Dziewczynki! Witamy Was serdecznie i zapraszamy do zabawy!
Na wtorek proponujemy następujące aktywności:
1. Zabawa dydaktyczna "Kto ma łapę?". W zabawie bierze udział co najmniej dwie osoby, np. dziecko i mama, dziecko i tata, dziecko i siostra... Jeden uczestnik pyta o część ciała zwierzęcia, a drugi musi wymienić nazwę zwierzęcia, które taką część posiada, na przykład: łapa - pies, łapa - kot, kopyto - koń, skrzydło - gęś, pierze - kaczka, grzywa - koń, itd...
2. "Ł jak łapa" - prezentacja litery w wyrazie; dziecko dzieli wyraz łopata na sylaby, liczy sylaby w wyrazie ło-pa-ta. Następnie dziecko koloruje model głoskowy wyrazu z pól niebieskich (spółgloski) i czerwonych (samogłoski). Dziecko wyszukuje inne wyrazy, w których występuje głoska ł. Dzieci wypełniają Karty Pracy ksiązka nr3 strona 35a i b oraz samodzielnie piszą litery Ł, ł, a także piszą wyrazy po śladzie.
3. Łatek ma łaty - wyszukaj literę ł lub Ł na obrazku napisz po sladzie niebieską kredką , dorysuj lub doklej łaty Łatkowi ( łaty mogą być wycinane/wydzierane z makulatury, wycinane z tkanin i naklejane lub kolorowane.
4. W wolnym czasie wykonaj pieska Łatka z dostępnych w domu materiałów, możesz korzystać z różnych wzorów lub zaprezentować Swój pomysł. (przykładowe wzory wzałącznikach). Prace przesyłamy na adres agatakomar@interia.pl lub tel. 604050189.
5. Zabawa matematyczna "Matematyka w zagrodzie". Do zabawy potrzebne będą liczmany (np. nakrętki, korale, spinacze, kredki itp). A oto zadania:
- W gospodarstwie pani Marysi są: 3 krowy, 4 kozy i 2 konie. Ile pani Marysia ma zwierząt?
- Na słońcu wygrzewaja się 2 koty i 3 pieski. ile zwierząt wygrzewa sie na słońcu?
- Po podwórku chodzi 1 krowa , 2 konie, 4 kaczki i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?
W wolnym czasie wykonujemy zadania ze strony 36.
Powodzenia nasze zuchy!
Czasami będziemy zamieszczać zdjęcia z poprzednich lat. Miło jest wspominać wspólne chwile.