30.III PoniedziaŁek z Ł
Witajcie w poniedziałkowy poranek!
Drodzy Rodzice czytajcie dzieciom to, co do nich piszemy. Zwracamy się bezpośrednio do Nich, to tak jakbyśmy byli razem. Rodzicom, którzy zaglądają na naszą stronę i realizują zalecane przez nas aktywności - Dziękujemy.
Dziś zaproponujemy Wam na początek aktywność fizyczną.
Na początek rozgrzewka - "Chłopaki ćwiczymy, ćwiczymy.....Dziewczyny ćwiczymy, ćwiczymy...." Znacie układ do tej piosenki więc...
https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs
A teraz kilka ćwiczeń. Starajcie się je wykonywać dokładnie po kilka razy.
1."Slońce świeci - deszczyk pada". Dziecko biega przeskakując z nogi na nogę. Na hasło Słońce świeci! podskakuje do góry. Na hasło Deszczyk pada! przykuca i pochyla nisko głowę.
2."Nożyce" - ćwiczenie stóp. Chód skrzyżny - dziecko stawia stopę za stopą krzyżując kolana. Na zmianę chód we wspięciu na palcach i chód skrzyżny.
3."Sufit-podloga" - ćwiczenie tułowia. Dziecko ustawione w rozkroku. Na hasło Sufit! unosi ręce w górę, na hasło Podłoga! wykonuje skłon i dotyka dłońmi do podłogi.
4."Pompowanie" - ćwiczenie mięśni obręczy barkowej. Dziecko w klęku podpartym, dłonie skierowane do siebie, przejście do opadu w przód poprzez ugięcie rąk w łokciach. Wykonywanie rytmicznych ruchów - pompowanie.
5. "Rybki na piasku" - ćwiczenie mięśni pośladkowych. Dziecko w leżeniu przodem, ręce ułożone pod brodą. Napinanie mięśni pośladków i unoszenie prostych nóg lekko nad podłogą
6."W prawo - w lewo" - ćw. mięśni głowy i szyi. Pozycja jak wyżej. Ręce ułożone na pośladkach, nogi złączone. Unoszenie głowy i tułowia z jednoczesnym skrętem głowy w jedną i w drugą stronę.. Przynajmniej 3 razy w jedna i w drugą stronę, odpoczynek z rękami pod brodą.
Marsz po obwodzie koła.
Pora na wysiłek umysłowy. Zaczynamy tydzień spotkań ze zwierzętami z wiejskiej zagrody.
1. Posłuchajcie wiersza , który przeczyta Rodzic pod tyt. "Łaciata krowa"
Łaciata krowa
Pewna biała krowa
czarne łaty miała
i je przemalować
bardzo, bardzo
chciała.
- Będzie mi do twarzy
w kolorowej skórze.
Mniejsze łatki - żółte,
a różowe - duże.
Do fryzjera - Raczka
zaraz się udała,
lecz w długiej kolejce
poczekać musiała.
Jeż przyszedł "na
jeża" nastroszyć fryzurkę,
pudel - nakręconą
grzywkę miał na
rurkę.
Baran się ogolić
przybył wcześnie rano,
kucyk chciał kokardę
w ogon zawiązaną.
Krowa ze znudzenia
głośno zaziewała
i z długiej kolejki
już się wycofała.
- W kolorowych łatkach
nie będę już sobą.
Czarne - eleganckie
są moją ozdobą.
Wróciła na
łąkę, świeżą trawkę żuła.
W swojej własnej skórze
najlepiej się czuła.
/Elżbieta Krystek - Jones/
Odpowiedzcie na pytania:
O jakim zwierzęciu jest mowa w wierszu? Jakie zwierzęta spotkała krowa? Co ona chciała przemalować? (napiszcie ten wyraz na kartce, następnie nazwijcie pierwszą literę, podzielcie wyraz na głoski i sylaby) Czy jej się to udało?
2. Ułóżcie literkę Ł ze wstążki, sznurówki, klocków. Dotknijcie palcem wodząc po ułożonej literze mówiąc przy tym głoskę Ł smutno, cicho, głośno. Do jakiej litery jest podobna?
3. Rodzice wydrukujcie szablon litery Ł,ł. lub narysujcie ją wg wzoru, a Dzieci pomalujcie ją wg kodu: czerwony, zielony, żółty, czerwony, zielony......
Zamieszczamy również tekst do czytania z literką Ł,ł, i rebusy.
Na koniec proponujemy Wam zabawę "Pokojowe wyrazy".
Podpiszcie na kartkach znajdujące się w Waszym pokoju zabawki, meble, dodatki i przyklejcie karteczki taśmą klejącą. Możecie użyć do każdego wyrazu inny kolor mazaka, kredki - będzie kolorowo!
Bawcie się dobrze!
p. Małgosia i p. Basia