czwartek, 19 października 2017 napisz DONOS@

MOSiR czyli Miasto Obstawiamy Swoimi i Rodziną

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łomży został powołany wiosną 2009 roku. Choć minęło raptem 6 lat właśnie rozpoczęto oficjalne poszukiwania trzeciego już dyrektora miejskiej placówki. Pierwszego zatrudnił prezydent Brzeziński, drugiego prezydent Czerniawski, a trzeciego zatrudnia prezydent Chrzanowski. Każdy z nich ogłaszał oficjalny konkurs na dyrektora, do którego mógł przystąpić każdy, kto spełniał wymagania. Tyle tylko, że za każdym razem były one inne.

Generalnie podstawowymi wymaganiami stawianymi kandydatom na dyrektora MOSiR są: obywatelstwo polskie, niekaralność czy pełna zdolność do czynności prawnych, znajomość przepisów prawa w tym statutu placówki, pomysł na nią oraz wykształcenie wyższe i staż pracy. I w tych ostatnich kryteriach – jak się okazuje - prezydenci Łomży wykazują się kreatywnością.

Prezydent Jerzy Brzeziński w 2009 roku wymagał 5-letniego stażu pracy na stanowisku kierowniczym oraz wykształcenia wyższego: "preferowane ekonomiczne, zarządzanie, prawo lub inne kierunki uzupełnione studiami podyplomowymi z zakresu zarządzania, bądź studiami podyplomowymi z zakresu organizacji sportu lub turystyki".
Wówczas dwie osoby spełniały wymogi formalne, a konkurs wygrał i pierwszym dyrektorem MOSiR został Zbigniew Sasinowski.

Prezydent Mieczysław Czerniawski konkurs na nowego dyrektora MOSiR ogłosił w 2013 roku. Wymagał, aby przyszły dyrektor legitymował się minimum 5-letni staż pracy, w tym co najmniej 3 - letni staż na stanowisku kierowniczym oraz wykształceniem wyższe magisterskim o kierunku: administracja, zarządzanie lub związanym z kulturą fizyczną, sportem. W wymaganiach dodatkowych zapisano: "Mile widziane doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym w jednostkach organizacyjnych realizujących zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu."
Konkurs wygrał Sławomir Grygo, który przyszedł do pracy MOSiR w połowie grudnia 2011 roku początkowo na pół etatu jako menadżer sportu, ale niedługo po tym został pełniącym obowiązki dyrektora placówki. W uzasadnieniu decyzji o jego zwycięstwie prezydent Czerniawski napisał, że "posiada długoletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z kulturą fizyczną, sportem i turystyką".

Prezydent Mariusz Chrzanowski ogłaszając konkurs w 2015 roku chce aby nowy dyrektor jako niezbędne wykazał "wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku zarządzanie, prawo lub administracja"; "minimum 6-letni staż pracy"; "minimum 5-letni staż na stanowisku kierowniczym lub wykonywanie przez co najmniej 5 lat działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z realizacją zadań statutowych MOSiR", a mile widziane – jak zaznaczono - podlegające dodatkowej ocenie w ramach końcowej selekcji kandydatów ma być "udokumentowane działania w obszarze sportu (np. zawodnik, sędzia, działacz sportowy)".

Kto wygra konkurs okaże się pewnie na początku maja. Kandydaci mają czas na zgłaszanie się do 7 kwietnia, a nowy dyrektor MOSiR ma zacząć pracę od lipca.

170919012406.jpg

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0