sobota, 21 września 2019 napisz DONOS@

Program wsparcia społeczno-gospodarczego dla obszaru Starego Miasta (postulaty)

Obudźmy Łomżyńską Starówkę „Życie gospodarcze łomżyńskiej starówki zależy w równej mierze od pomysłów i zaangażowania przedsiębiorców w swoją działalność, ale także od stwarzania dobrych warunków do jej prowadzenia przez lokalny samorząd miasta. Ta wspólna płaszczyzna działania może dać szansę na zbudowanie nowej jakości obszaru starego miasta, miejsca pracy wielu mieszkańców, miejsca handlu, usług i odpoczynku, miejsca atrakcyjnego na mapie Łomży”

Program wsparcia społeczno – gospodarczego dla obszaru

Starego miasta ( postulaty )

 

BEZPIECZEŃSTWO – to podstawa spokojnego prowadzenia działalności gospodarczej oraz

codziennego funkcjonowania mieszkańców

  1. Wydzielony patrol Straży Miejskiej przyporządkowany do rejonu Starego Miasta i przyległych ulic (z zakresu zadań wyjęte pilnowanie samochodów i parkowania).

Dodatkowe propozycje :

Komendant straży miejskiej mógłby raz na kwartał losowo odwiedzić 20-30 lokali w centrum miasta i sprawdzić funkcjonowanie podległych mu służb.

Kolejna uwaga dotyczy sprawności działania monitoringu ( usytuowanie kamer )

Duża ilość uchodźców czeczeńskich przebywających w Łomży może stać się problemem, dlatego ważne jest współdziałanie służb miejskich i policji. ( prewencja )

 

CZYSTOŚĆ – to jest wizytówka miasta

  1. Kosze w obrębie Starego Miasta – w tej części zbyt mała ilość.

 

KOMUNIKACJA – dobrze oznakowany dojazd i miejsca parkingowe to podstawa

funkcjonowania firm i instytucji

  1. Zmienić kierunki dojazdu na Stare Miasto (zmiana ulic dojazdowych na dwukierunkowe lub zmienić kierunek jazdy), dotyczy ulic: Dworna, Sienkiewicza, Sadowa, Krótka.
  1. Stworzyć parkingi (proponowane lokalizacje: PUP, przy ul. Sienkiewicza, przy Kościele Ojców Kapucynów, ul. Długa przy rondzie ( obecnie nie wykorzystywana cześć rozjazdu ), ul. Giełczyńska – obok hotelu Metropol).

  1. Wyraźnie oznakować istniejące parkingi, łącznie z parkingiem miejskim za ratuszem.

( drogowskazy ), który bez problemu może być wykorzystywany po godz.15.30 oraz w soboty i

niedziele.

 

INFORMACJA TURYSTYCZNA – możemy dużo pokazać i sprzedać, ale bez

( gospodarcza ) prawidłowej informacji tego, co oferujmy jest to

niemożliwe.

  1. Ustawić tablice informacyjne pokazujące drogę na Starówkę, informacja o atrakcjach (brązowe tablice). Drogowskazy na wszystkie uliczki które prowadzą na stare miasto tj. Dworna ( od Legionów i od ul. Sikorskiego ), Rządowa, Sienkiewicza, Sadowa, Giełczyńska, Wojska Polskiego, Zjazd, Al.Legionów

  2. Hot Spot w obrębie Starówki.

  3. Informacja o atrakcjach w internecie (osoba odpowiedzialna za marketing miasta w strukturach Urzędu Miejskiego) – usprawnić.

  4. Stworzenie atrakcji dojazdowej + informacja “Opowieści z Narwi”.

  5. Informacja turystyczna na Rynku (informacja o ważnych punktach/ atrakcjach przekazana firmom opracowującym dane/mapy dla systemów GPS np. Nartek).

  6. Informacja (mapa) centrum Łomży + całość z zaznaczonymi atrakcjami i ważnymi punktami handlowymi na przystankach (za pleksą) lub tablice informacyjne ( część miejska + komercyjna ).

 

ATRAKCYJNOŚĆ – otwarcie starówki dla usług gastronomicznych przyciągnie

mieszakńców Łomży jak i gości przyjeznych

  1. Informacje o hot spocie przy Rynku umieszczone przy głównych drogach i MC Donaldzie.

  2. Zmniejszyć odległość dla lokali gastronomicznych od miejsc użyteczności publicznej (brak strefy ograniczenia).

  3. Wpuszczenie na Stary Rynek – obok Karczmy Browaru Łomża , kolejnych tak, aby te miejsce tętniło życiem. ( zwiększenie dochodów miasta )

  4. Pozwolenie na postawienie całorocznych lokali gastronomicznych

  5. Stworzenie warunków do ich funkcjonowania ( doprowadzenie wody i odpływu )

  6. Zorganizowanie sceny do występów zespołów

  7. Wykorzystanie rynku do koncertów Łomżyńskiej Filharmonii jak również Łomżyńskiej Orkiestry Dętej.

  8. Kawiarnie, lokale gastronomiczne przy ul. Farnej, jak i pozostałych uliczkach Starego miasta.

  9. Modernizacja Hali Targowej – warto zastosować przepisy nowej Ustawy o Partnerstwie publiczno-prywatnym

  10. Stworzenie toalety miejskiej w dobrym standardzie

  11. Stworzyć łomżyńskie bulwary

  12. Przedłużyć czas działania lokali (teraz tylko do godz. 22.00).

  13. Postawić ławki (ul. Krzywe Koło).

  14. Przenieść ważne imprezy do centrum.

  15. Udostępnić herb Łomży kupcom przy rynku (promocja rynku).

  16. Stworzyć fontannę na Starówce .

  17. Zmodernizować (odnowić schody od ul. Woziwodzkiej).

  18. Zamiana słupów ogłoszeniowych betonowych na oryginalne przypominające o tej cześci miasta

  19. Oznakowanie 2 – 3 autobusów z logiem miasta, starego miasta oraz dużymi napisami;

Zapraszamy na Starówkę, Odwiedź Łomżyńską Starówkę, Zajrzyj na Starówkę itp.

Pozostałą część powierzchni można sprzedać komercyjnie przedsiębiorcom.

 

Dodatkowe sprawy dla Urzędu Miejskiego

  1. Transparentność przepisów i kryteriów przyznawania koncesji.

  2. Skrócenie czesu rozpatrzenia wniosku o przyznanie koncesji na gastronomię max. do 2 tygodni.

  3. Relacje z sesji Rady Miejskiej w internecie on-line z możliwością przesłania punktów do dyskusji i mailem (np. dzień wcześniej)

  4. Obniżyć podatki od gruntów, ponieważ są najwyższe w rejonie.

  5. Obniżenie czynszów od lokali komunalnych – związane to jest nie tylko z kryzysem, ale przede wszystkim z coraz mniejszą ilością klientów w tej części miasta ( konkurencja wielkopowierzchniowa )

  6. Amfiteatr ul Zjazd – warto zastosować przepisy nowej Ustawy o Partnerstwie publiczno – prywatnym.

  7. Miejska Targowica – warto zastosować przepisy nowej Ustawy o Partnerstwie publiczno – prywatnym

 

W załączniku odpowiedź z Urzędu Miejskiego z dnia 27.03.2009r.

 

Edyta Gawrych
śr, 03 czerwca 2009 12:42
Data ostatniej edycji: śr, 03 czerwca 2009 13:30:22

 









 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę