Narew łączy - Lokalna Organizacja Turystyczna
Ponad 30 przedsiębiorców, przedstawicieli jednostek administracyjnych a także lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych z województw mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego i podlaskiego podpisało się pod dokumentem powołującym do życia Partnerstwo „Dorzecza Narwi”. Projekt ma na celu promocję regionu oraz budowę spójnego systemu informacji turystycznej.
Do
powołania Partnerstwa doszło podczas konferencji w Hotelu Zbyszko w
Nowogrodzie. Spotkało się tu około 80 osób bezpośrednio
zaangażowanych w rozwój turystyki w regionie
- Rzeka
Narew to silny wyróżnik, który pozwoli zaistnieć na
turystycznej mapie Europy – mówi autor koncepcji partnerstwa
Mariusz Staniurski Prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemia
Łomżyńska. - Tym bardziej, że produkt oparty na rzece Narew, choć
zupełnie pominięty w „Programie Tworzenia i Rozwoju Produktów
Turystycznych Województwa podlaskiego” opracowanym przez
Podlaską ROT, istnieje i funkcjonuje już od lat w formie wielu
oddzielnych atrakcji, które teraz bardzo łatwo jest połączyć
w jedną spójną całość za pomocą chwytliwej i bardzo
pojemnej nazwy: „Opowieści z...”, przypominającej „Opowieści
z Narni” – bajkowej krainy, tak ukochanej przez dzieci –
przekonywał zebranych Staniurski.
Produkt turystyczny
„Opowieści z Narwi” (wraz z podproduktami „Opowieści z
Biebrzy”, „Opowieści z Pisy”, „Opowieści…” itd.)
wypracowała Grupa Partnerska „Łomżyńskie Opowieści z Narwi”
w ramach projektu Turystyka Wspólna Sprawa w ubiegłym roku.
Duże znaczenie w koncepcji przypisuje się LOT-om, jako kreatorom i
inspiratorom oraz koordynatorom rozbudowy lokalnych produktów
turystycznych.
Koncepcja Partnerstwa nie wymaga tworzenia
specjalnej struktury, ponieważ takowe już istnieją w postaci
Lokalnych Organizacji Turystycznych, które na swoim terenie
działania pracują także nad produktem opartym na rzece. Całościowo
jednak, z racji na transregionalność, partnerstwo wykracza poza
samodzielne ich działania - stąd potrzeba zawarcia dodatkowego
porozumienia.
Jednym z pomysłów na wspólną
promocję jest koncepcja wspólnej obszarowej mapy zawierającej
z jednej strony poglądowe atrakcje całego „Dorzecza Narwi” –
z drugiej – szczegółowo obszar jednego z dorzeczy ten, na
którym turysta się znajduje. Mapy będą dystrybuowane w
sieci informacji turystycznej wraz z mapą sąsiednich
kwadratów.
Porozumienie podpisało 32 partnerów.
-
Skoro jest taka wola tylu społeczności i środowisk - powinniśmy
bardziej sprawę nagłośnić i zainteresować nią nasze Urzędy
Marszałkowskie – proponował dr Jarosław Klimczak – Prezes
W-MROT, który zaprosił na kolejne spotkanie grupy do
Szczytna. Ma ono odbyć się jeszcze w marcu.
źródło: www.4lomza.pl