Prace na najważniejszym odcinku Via Baltica
Prace ziemne oraz przy obiektach inżynieryjnych można zobaczyć na kluczowym odcinku trasy S61. Firma Polaqua za 750 mln zł buduje 19-kilometrowy odcinek między węzłami Śniadowo i Podborze, łączący Via Baltica z S8.
Budowa jednego z najważniejszych odcinków Via Baltica, bo wpinającego ekspresową S61 w sieć polskich dróg szybkiego ruch, rozpoczęła się zimą. Prace na tym odcinku wiążą się z budową największego w regionie drogowego węzła Podborze, który przyjmie formę kończyny. Składać się on będzie z trzech obiektów mostowych i ronda. Przebudowana zostanie także droga S8, która na odcinku 3 km otrzyma po trzecim pasie ruchu w dwóch kierunkach. Docelowo S8 przebiegać będzie dołem pod S61.
Rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Rafał Malinowski informuje, że na odcinku od węzła Śniadowo do węzła Podborze trwają prace ziemne oraz pierwsze roboty przy obiektach inżynierskich. Plac budowy firmie Polaqua został przekazany w grudniu i jeszcze zimą rozpoczęły się roboty.
W ramach umowy za 750 mln zł na odcinku 19 kilometrów wybudowany zostanie odcinek Via Baltica z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Powstaną dwa węzły. Wspomniany już Podborze oraz na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 627 - Komorowo. Ponad to należy zbudować 4 przejścia dla zwierząt, 22 wiadukty i 6 przejść dla małych zwierząt i płazów. To wszystko ma zostać ukończone do jesieni 2023 roku, ponieważ wtedy planowane jest udostępnienie odcinka do ruchu.