Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 24 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Rozpoczęcie budowy węzła Podborze

Na początku stycznia 2022 roku, a nie 28 grudnia (wtorek) jak wcześniej informowano, GDDKiA planuje zmianę organizacji ruchu na S8 w okolicy Ostrowi Mazowieckiej. Ma to związek z rozpoczęciem budowy największego węzła drogowego w regionie – Podborze, dzięki któremu S61 połączy się z S8.

GDDKiA zapowiada, o ile pozwolą warunki atmosferyczne, że jutro we wtorek w godzinach popołudniowych zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu na drodze ekspresowej S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej. Zamknięta zostanie jezdnia północna na długości 3,2 km (pomiędzy węzłem Ostrów Mazowiecka Północ (dawnej w. Łomża) a istniejącym węzłem Podborze). Dziś na tej nitce odbywa się ruch z Białegostoku w kierunku Warszawy. Kierowcy pojadą w obu kierunkach po drugiej, południowej nitce S8. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 60 km/h i zakaz wyprzedzania. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała tam praktycznie do końca trwania robót. 

Węzeł Podborze to skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61. Będzie miało postać węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Obecnie wykonawca rozpoczyna przebudowę północnej jezdni S8 na odcinku o długości ok. 3,2 km. W pierwszej kolejności ruszą rozbiórki, frezowanie starej nawierzchni oraz roboty związane z poszerzeniem jezdni S8 o jeden pas ruchu. Z tego powodu poszerzone zostaną także wiadukty.

Budowany odcinek Via Baltica będzie miał nawierzchnię asfaltową i będzie przystosowany do najcięższego ruchu (kategoria KR7, nacisk na oś 11,5 t). Przypomnijmy, S61 wykonana jest przeważnie z betonu asfaltowego. Nie mniej jednak odcinek między węzłami Śniadowo-Podborze oraz Łomża Zachód – Kolno (obwodnica Łomzy z mostem) mają mieć nawierzchnię asfaltową. Wykonawcy mieli swobodę technologii i tak wybrali. W ramach umowy na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału. Powstanie jeszcze węzeł Komorowo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 677 (Ostrów Mazowiecka - Łomża). Przewidziano również rezerwę terenu pod dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) - Sulęcin Wschód i Zachód. 

Trzy tygodnie temu wojewoda mazowiecki zezwolił na realizację inwestycji (ZRID), a niespełna dwa tygodnie temu  teren budowy przekazała wykonawcy GDDKiA. Za dwa lata węzłem mają pojechać pierwsze pojazdy. 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę