22.05 Tęczowa łąka
Dzień dobry w piątek.
Na dziś proponujemy następujące aktywności:
1. Na początek spróbujcie rozwiązać zagadki dotyczące mieszkańców łąki:
2. Przeczytajcie wiersz "Tęczowa łąka" - B. Szelągowskiej.
Zastanówcie się kiedy na niebie powstaje tęcza, z ilu kolorów się składa?
Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach, makach
siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka,
a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu
wielki bocian leci.
Pszczółka bawi się w kolory -
czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki,
dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył
i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku
osa się kołysze.
Bąk coś bąknął niewyraźnie,
mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar
dla swej przyszłej żony.
A spod liścia, po łodydze
wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące,
i wszystkim zachwyca!
3. Opowiastka ruchowa: Idziemy na łąkę.
Zapraszamy do aktywności fizycznej podczas wycieczki na łąkę:
Ruszamy! Na łąkę dotrzemy na rowerze. Połóżcie się na plecach, ugnijcie nogi w kolanach i pedałujcie, tak jakbyście jechali na rowerze. Podjeżdżamy pod wielką górę. Teraz pedałujemy bardzo powoli. Góra jest bardzo wysoka. Pedałujecie tak powoli, aż Wasi rodzice nie policzą do 30!
A teraz z górki na pazurki! Pedałujcie jak najszybciej potraficie. Przed nami jeszcze jedna góra Tak samo wysoka! Ale spokojnie, to będzie już ostatnia. Pedałujcie znowu powoli, aż rodzic nie policzy do 30, a potem z górki na pazurki!
Super Wam poszło! Przed nami znajduje się piękna łąka!
Połóżcie się na brzuchu, przyłóżcie do oczu ręce złożone w kształt lornetki i obserwujcie, jakie zwierzęta uda Wam się zaobserwować. Uwaga! Pamiętajcie, że lornetka jest włączona tylko i wyłącznie wtedy, kiedy Wasze łokcie są uniesione! Jeśli patrzycie przez lornetkę a Wasze łokcie dotykają ziemi- lornetka jest wyłączona i nic nie zobaczycie.
A teraz kostki w dłoń i rzucajcie! Najlepiej co najmniej 6 razy!
Jeśli wyrzuciliście:
1 oczko: zaobserwowaliście ślimaka. Połóżcie się na brzuchu, przyłóżcie do Waszej głowy palce jako jego czułki i podnieście wysoko głowę nad podłogą. Łokcie też są wysoko uniesione! Zostajecie w tej pozycji, aż Wasi rodzice nie powiedzą wierszyka:” Ślimak, ślimak pokaż rogi, dam Ci sera na pierogi! Jak nie sera to kapusty. Od kapusty będziesz tłusty”
2 oczka: zaobserwowaliście żabkę. Skaczecie jak żabka, tak długo jak Wasi rodzice śpiewają dowolną piosenkę o żabce (np. Była sobie żabka mała rere kum kum, rere kum kum, która mamy nie słuchała, rere kum kum bęc..)
3 oczka: zaobserwowaliście lisa Na czworakach (kolana nie dotykają ziemi) skradacie się po cichutko jak lis, by po jakimś czasie oddać skok mający na celu złapanie zająca. Lis oddaje trzy skoki (przed każdym skokiem się skrada).
4 oczka: zaobserwowaliście pająka. W podporze tyłem (zdj.3) chodzicie po pokoju, aż rodzic nie policzy do 30! Pupy wysoko uniesione!
5 oczek: zaobserwowaliście węża. Pełzacie po podłodze niczym wąż, głośna sycząc (całą długość pokoju i z powrotem)
6 oczek: zaobserwowaliście dowolne zwierzę jakie chcecie!
Super Wam poszło! Teraz zasłużyliście na przekąskę. Koło Was rośnie duże drzewo, na którym rosną pyszne jabłka. Wspinajcie się wysoko na palce i wyciągajcie wysoko ręce jakbyście chcieli zerwać jabłka wiszące na wysokiej gałęzi.
Najsmaczniejsze owoce rosną jednak znacznie wyżej. Teraz musicie bardzo wysoko skoczyć. Jak najwyżej, by zerwać owoce rosnące na czubku drzewa!
Świetnie Wam poszło! Przed nami ostatnia przeszkoda. Trzeba przeskoczyć nad dość dużą przepaścią. Weźcie rozbieg i skoczcie jak najdalej umiecie.
Czas wracać do domu! Wsiadamy ponownie na rower!
Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach i pedałujcie, tak jakbyście jechali na rowerze. A teraz z górki na pazurki. Pedałujcie jak najszybciej się da!
Uff- jesteśmy w domu! Gratulacje!
Może spróbujecie pokazać jak wygląda łąka w pracy plastycznej? Poniżej kilka inspiracji
Pozdrawiamy serdecznie
Pani Agnieszka i Pani Martyna