2 Kwietnia 2021- Wielkanocna piosenka
Witam bardzo gorąco w Wielki Piątek! Zaczynamy ostatni dzień zajęć przed świętami! Zapraszam!
Temat dnia:
Wielkanocna piosenka
Zadania:
1. Ćwiczenia ruchowe – Zakręć kołem i wykonaj wylosowane ćwiczenia: https://wordwall.net/pl/resource/2132788/gimnastyka/na-%c5%82%c4%85ce-%c4%87wiczenia-ruchowe .
2. „Śniadanko baranka” – wprowadzenie piosenki. – „Ukryta ilustracja” – wprowadzenie do tematu piosenki. Rodzic przygotowuje duży obrazek baranka lub wybiera obrazek z załączników. Obrazek przykryty jest drugą kartką z wyciętym otworem. Rodzic przesuwa kartką z otworem po obrazku baranka do momentu, gdy dziecko odgadnie, co jest na „ukrytym obrazku”. (pomoce: kolorowy baranek na obrazku lub wybrany obrazek baranka na ekranie komputera, kartka nie prześwitująca z wyciętym otworem)
– Wysłuchanie piosenki „Śniadanko baranka” i rozmowa na jej temat. Rodzic pyta: Kto jest bohaterem piosenki? Jakie jeszcze zwierzęta były wymienione w piosence? Co je na śniadanko baranek, a co inne zwierzęta z piosenki? Czy piosenka jest wesoła, czy smutna?
3. Śniadanko baranka
sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
Królik chrupie marchew, myszka zjada serek.
Kotek pije mleko, kości je Azorek.
Teraz spytam, czy ktoś wie, co baranek je?
Ref.: Baś, baś baranku, chodź na śniadanko,
Mam tu dla ciebie trawę i sianko.
Baś, baś baranku, pachnące sianko
Nie mów meee, nie mów beee tylko jedz.
Misie lubią miodek, ziarna kurka dziobie.
Dzieci kaszkę z mlekiem zajadają sobie.
Teraz spytam, czy ktoś wie, co baranek je?
Ref.: Baś, baś baranku...
https://www.youtube.com/watch?v=PhkxYxtsa1k
– Nauka refrenu piosenki. Dziecko powtarza za Rodzicem słowa refrenu. Podczas powtarzania dziecko wystukuje rytm piosenki, uderzając dłońmi o uda, podłogę i klaszcząc w dłonie.
4. - „Baranek” – zabawa przy piosence. Dziecko-baranek poruszają się po pokoju w trakcie zwrotek piosenki. Podczas refrenu staje nieruchomo i śpiewa, jednocześnie wyklaskując lub wytupując rytm.
5. – „Gdzie jest baranek?” – zabawa słuchowa. Dzieci na środku pokoju z zasłoniętymi oczami, Rodzic ma mały dzwonek ( zamiast dzwonka można wykorzystać szklankę z łyżeczką) chodzi dookoła dziecka w odległości 1-2 m i cichutko dzwoni. Dziecko powinno wskazać ręką kierunek dźwięku. Następnie zamieniamy się rolami.
6. „Narysuję baranka” – ćwiczenie grafomotoryczne, ćwiczenia twórcze. Dziecko rysuje po śladzie baranka. Pod barankiem przykleja trawę z zielonej bibuły, lub włóczki, lub zielonych kartek makulatury.
Wesołej zabawy!
Z okazji Świąt Wielkanocnych
Dzieciom, Rodzicom i Waszym Bliskim dużo zdrowia, radości , pogody ducha ,
smacznej święconki i mokrego dyngusa
życzą panie
Agata i Karolina.