14.04 Praca rolnika
Witajcie po świętach :)
Zachęcamy do następujących aktywności:
- porozmawiajcie na temat różnić pomiędzy wsią, a miastem.
- zachęcamy do zabawy „Od ziarenka do bochenka” – opowieść ruchowo – naśladowcza połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi:
Pociąg: Jedziemy dziś do gospodarstwa rolnego pociągiem (ciuch, ciuch, ciuch – naśladowanie odgłosów, dzieci tworzą pociąg). Przekonamy się, jak wygląda życie na wsi…
–– Koniki: Jedziemy na konikach do pana rolnika (odgłos kląskania).
–– Praca rolnika: Najpierw rolnik sieje zboże (siejeje, siejeje, siejeje), deszcz pada na pole (kap, kap, kap), potem zboże rośnie i dojrzewa, a wietrzyk śpiewa (szszszsz). Słońce grzeje całe lato (uf, uf, uf), nastała pora zbiorów, już na pole wjeżdża kombajn (wrrrr, wrrrrrrr, wrrrrrr). Kombajn przesypuje ziarno na wozy (szszszszsz), rolnik wiezie ziarno ciągnikiem do młynarza (wrrrr, wrrrrr, wrrrr).
–– Młyn: Młynarz w młynie zmiele ziarnka (szerokie otwieranie ust i kręcenie szczęką), z ziaren
powstanie mąka. Aaaa– psik! Wpadła do nosków! Mąka jest gotowa, do piekarni jedziemy samochodem (brum, brum, brum). Nocą, kiedy dzieci śpią (sen – chrapanie), piekarz piecze z mąki chleb i bułki (naśladowanie ruchu wyrabiania ciasta).
–– Piekarnia: Z samego rana samochody (brum, brum) z piekarni ruszają do sklepów, by dostarczyć
pieczywo. Uwaga, jeszcze gorące (parzy – dmuchanie), ale jak pięknie pachnie (wąchanie – głęboki wdech i wydech).
–– Pociąg: Wracamy pociągiem (ciuch, ciuch ciuch) do przedszkola.
- Obejrzyjcie film o roślinach zbożowych:
https://www.youtube.com/watch?v=IeBQ2CsejzM
Pozdrawiamy :)
pani Agnieszka i pani Martyna