środka, 22 listopada 2017 napisz DONOS@

Trudne pytania

GDDKiA nie odpowiedziała jeszcze na wszystkie pytania złożone przez firmy zainteresowane budową tzw. zadania nr 4 drogi ekspresowej S-61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, czy ponad połowy obwodnicy Łomży z nowym mostem przez Narew. Pytań do tego odcinka Via Baltica około pół tysiąca, a brak odpowiedzi na wszystkie sprawia, że drogowcy ponownie – po raz trzeci przesunęli termin składania ofert, który pierwotnie wyznaczony był na 29 maja.

Planowana obwodnica Łomży w ciągu drogi ekspresowej S-61 Via Baltica
Planowana obwodnica Łomży w ciągu drogi ekspresowej S-61 Via Baltica

Przetargi na dwa odcinki S-61 – tzw. zadanie nr 3 i zadanie nr 4, stanowiące łącznie obwodnicę Łomży GDDKiA ogłosiła pod koniec marca.  W przypadku „trójki” oferty zainteresowanych zleceniem prac wykonawców otwarto pod koniec czerwca - zobacz: Duże zainteresowanie obwodnicą Łomży. Otwarcie ofert na „czwórkę” miało być w tym tygodniu, ale administracja drogowa nie odpowiedziała jeszcze na wszystkie 493 pytania zadane przez potencjalnych wykonawców do specyfikacji zamówienia, dlatego koniecznym było kolejne przesunięcie terminu składania ofert. Teraz to 21 lipca.

Cała obwodnica Łomży to blisko 20 km ekspresówki w tym najdłuższych w regionie most przez rzekę na ponad kilometrowej estakadzie plus 16 km jednojezdniowych łączników dróg krajowych nr 63 i 64. Większość obwodnicy to „zadanie nr 4” czyli odcinek ekspresówki od węzeł „Łomża Zachód” w okolicach Sierzput do węzła „Kolno” w okolicach Kisielnicy wraz z nowym mostem przez Narew i ok. 7 km nowego łącznika drogi krajowej nr 64 w kierunku Jeżewa stanowiącego swoistą północą obwodnicę Piątnicy.

zobacz: Nowy „łomżyński” most przez Narew będzie... najprostszy


 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0